کد خبر 663248
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به دنبال آزادسازی سه منطقه در شرق حلب طی روز سه شنبه، ارتش سوریه موفق شده کنترل 80 درصد از این شهر را به دست بگیرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «رای الیوم»، بعد از پیشروی‌های روز سه‌شنبه ارتش سوریه در شهرک‌ پرجمعیت «الشعار» و شهرک‌های «المرجه»، «الشیخ لطفی» و «تله الشرطه» در شرق حلب، در نخستین ساعت‌های بامداد چهارشنبه مواضع گروه‌های مسلح در محورهای منطقه شهر قدیم، به طور ناگهانی فرو ریخت و شورشیان مسلح مرکز شهر را با به‌جا گذاشتن سلاح و مهمات به سمت مناطق جنوبی ترک کردند، در این میان تعدادی از این فاراد مسلح تسلیم ارتش شدند.

بعد از این تحولات، ارتش موفق شد بدون درگیری تا اطراف قلعه حلب شمالی و غربی پیشروی کند و وارد مناطق «الفرافره»، «کرم الجیل»، «باب الحدید» و «اغیور» در منطقه شهر قدیم حلب شود.

طبق این گزارش، ارتش سوریه به بیش از 80 درصد محله‌های شرقی حلب مسلط شده است.

بخش شمال شرقی حلب تحت سیطره ارتش سوریه است و عناصر مسلح نیز به شهرک‌های جنوبی عقب‌نشینی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است، نوشت، به‌دنبال پیشروی نیروهای ارتش سوریه در منطقه شهر قدیم حلب، ارتش سوریه در آستانه بیرون راندن شورشیان از شرق حلب و دست یافتن به مه‌مترین پیروزی خود در طول پنج سال اخیر قرار دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، شورشیان که برای پنج سال بخش مهمی از شرق حلب را در کنترل داشتند، اکنون طی دو هفته گذشته 70 درصد مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است، نیروهای شورشی در سه منطقه در داخل شهر قدیم دچار «فروپاشی» شده‌اند.

ارتش سوریه نیز اعلام کرده که توانسته است مناطق اطراف فرودگاه حلب را به طور کامل از شورشیان بازپس بگیرد.

حلب از سال 2012 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شده که بخش غربی آن در کنترل نیروهای ارتش است و بخش شرقی آن در تصرف شورشیان قرار دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس