کد خبر 1603489
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
دستگیری ۲ چینی در آمریکا به اتهام پول شویی

مقامات آمریکا دو شهروند چینی را به اتهام کلاهبرداری با استفاده از رمزارز و پولشویی دستکم ۷۳ میلیون دلار، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو شهروند چینی را به اتهام کلاهبرداری با استفاده از رمزارز و پولشویی دستکم ۷۳ میلیون دلار از قربانیان فریب خورده، دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، مقامات آمریکا یکی از این افراد را روز پنج شنبه گذشته در لس آنجلس و دیگری را در ماه آوریل در فرودگاه آتلانتا دستگیر کرده بودند.

وزارت دادگستری آمریکا این افراد را متهم به دست داشتن در نوعی عملیات کلاهبرداری از طریق رمزارز با نام «خوک کشی» کرده است که تبدیل به یک صنعت جهانی میلیاردها دلاری شده است.

آن‌ها همچنین متهم به شراکت در افتتاح حساب های بانکی در آمریکا به نام شرکت‌های پوششی برای پول شویی هستند.

قربانیانی که در این پرونده از آنها کلاهبرداری شده، ترغیب به سرمایه گذاری پول خود به صورت آنلاین در سه حساب بانکی می‌شدند. سرمایه‌هایی که بعدا از طریق موسسات مالی آمریکایی به حساب هایی بانکی در باهاما (در اقیانوس اطلس) پول شویی می‌شد.

وزارت دادگستری تصریح کرد این دو شهروند چینی به اتهام توطئه برای ارتکاب پول شویی و ۶ مورد پول شویی بین المللی متهم شدند. در صورت اثبات اتهامات و محکومیت این دو نفر، به تحمل تا ۲۰ سال حبس برای هر یک از موارد اتهامی خود، محکوم می شوند.

پیشتر نیز وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد در چین را به جرم پول شویی و کمک به تامین مالی برنامه‌های اتمی کره شمالی، تحریم کرد.

براساس این گزارش، اموال و دارایی‌های هر فردی که مورد تحریم های آمریکا قرار گیرد، مسدود شده و حتی افراد دیگری که اقدام به معامله و تجارت با افراد تحریم شده کنند، در معرض تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

در همین حال برایان نلسون، معاون بخش مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفت: کره شمالی همچنان به استخراج ارزهای مجازی و شبکه‌های گسترده غیرقانونی پشتیبان به منظور دسترسی به سیستم مالی بین المللی و درآمدزایی ادامه می دهد.

وی تاکید کرد واشنگتن متعهد به پاسخگو کردن افرادی است که به کره شمالی در انجام اقدامات بی ثبات کننده به ویژه در زمینه پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما، کمک می کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس