اقدام قانونگذاران آمریکا در تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران، واکنش مقامات کشورمان را به همراه داشته است.

سرویس سیاست مشرق، کنگره اعلام کرد این طرح را تصویب کرده است تا به ایران اعلام کند که رییس‌جمهوری آینده آمریکا توانایی آن را دارد که در صورت نقض برجام از سوی تهران، تحریم‌ها را به سرعت اعمال کند. این در حالی است که مقامات ایران طی روزهای اخیر تأکید کرده‌اند که تصویب این طرح به معنای نقض برجام از سوی آمریکا است.
 
پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، در صورتی که مجلس سنا طرح تمدید تحریم های ایران را تصویب کند، انتظار می رود باراک اوباما نیز با امضای این طرح آن را به قانون تبدیل نماید.
 
این اقدام واکنش‌هایی را در پی داشت که در ادامه به آنها اشاره شده است. 
 
واکنش مسوولان دولتی و غیردولتی
 
تمدید تحریم‌ها مخالف برجام/ برای تمام شرایط پیش‌بینی‌های متناسب را کرده‌‌ایم

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانسخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان در سنای آن کشور اظهار کرد: مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام است.
 
بهرام قاسمی تصریح کرد: همانگونه که مکررا توسط مقامات عالی رتبه کشور اعلام شده است، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا در حقوق بین‌الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین المللی سایر کشورها است. بر اساس اصول اولیه حاکم بر روابط بین الملل، دولت آمریکا مسئول اجرای تعهدات بین المللی آن کشور است و تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات میان قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی تواند توجیهی برای اهمال و یا استنکاف از اجرای تعهدات بین المللی آن کشور محسوب شود.
 
قاسمی ادامه داد : رئیس جمهور ایالات متحده در برجام پذیرفته است که با استفاده از کلیه اختیارات خود، از قانونی و اجرایی شدن موارد مخالف برجام، منجمله مصوبه اخیر کنگره، جلوگیری نماید.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که به توافقات بین المللی خود پایبند است ولی برای کلیه شرایط پیش بینی های متناسب را به عمل آورده و آمادگی لازم برای پاسداری مؤثر، قوی و مدبرانه از حقوق مردم ایران در هر شرایطی را ایجاد کرده است.  قاسمی در پایان افزود: وزارت امور خارجه، رفتار دولت آمریکا در این زمینه را به صورت دقیق رصد نموده و گزارشی کامل به هیئت نظارت بر اجرای برجام به منظور تصمیم گیری و اقدام مقتضی ارائه خواهد کرد.
 

تمدید تحریم‌ها نقض صریح برجام است/ پیش‌بینی‌های لازم را از قبل کرده‌ایم؛ آمادگی خوبی برای واکنش داریم  

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانعلی اکبر صالحی با اشاره به مصوبه سنای آمریکا درباره تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران گفت: این تمدید عملا نقض صریح "برجام" است، به ویژه اگر اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: این قانون ( ای اس آ یا تحریم های 10 ساله) اکنون وجود دارد اما رئیس جمهور آمریکا آن را ملغی اثر کرده است و فعلا آثاری مترتب بر آن واقف نیست اما اگر دوباره عملیاتی و اجرایی شود ، نقض صریح برجام است.

وی درباره واکنش احتمالی ایران به اقدام آمریکایی ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضرورتی بر علنی کردن آن (اقدامات متعاقب) مساله ندارد ، ما پیش بینی های لازم را از قبل کرده ایم یعنی آمادگی خوبی داریم که بخواهیم واکنش نشان دهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت بر اجرای برجام که رئیس جمهور پس از سخنان مقام معظم رهبری آنرا تشکیل داده بود درباره این موضوع صحبت شد و اقدامات لازم را مدنظر قرار دادند و گفتند ما سیر تحول " ایسا" را رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اینگونه نبوده است که ما در خلاء پیش رفته و عمل کرده باشیم چون که پیش بینی های لازم را کرده ایم اما فعلا نمی خواهیم اعلام کنیم که چه کار خواهیم کرد ، چون که این موضوع را گذاشته ایم تا مسئولان نظام در زمان مقرر بنا به تشخیص به ما اعلام کنند و ما هم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 
تمدید تحریم ایران توسط آمریکا خلف وعده، پشت پا زدن به یک تعهد بین‌المللی و نقض حقوق بشر ملت ایران است/ انتظار است اوباما وتو کند
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانالهام امین‌زاده دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور در واکنش به تمدید تحریم 10 ساله ایران توسط آمریکا اظهارداشت: سال گذشته که برجام نهایی شد طرفین قرار را بر این گذاشتند تعهداتشان را مرحله به مرحله انجام دهند.

وی افزود: قرار بر این شد هر مرحله‌ای که جمهوری اسلامی ایران از تعهداتش را انجام می‌دهد طرف مقابل نیز مرحله به مرحله در کاهش تحریم‌ها تعهدات خودشان را انجام دهند. براساس آنچه که توافق شد ما فعالیت‌ هسته‌ای‌مان را براساس فرمول و برنامه‌ای که در برجام آمده است آن را مسدود کنیم و طرف مقابل نیز تحریم‌های ما را کاهش دهند و به کلی از بین ببرند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: منتهی با توجه به اینکه تمدید تحریم 10 ساله در زمان اوباما که خودش و دولتش درگیر برجام بوده است، دارد اتفاق می‌افتد و با حد نصابی هم که در مجلس سنای آمریکا رای آورد، انتظار می‌رود وتو از طرف رئیس‌جمهور فعلی آمریکا انجام شود.

دستیار رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی افزود: رویکرد نمایندگانی که در آمریکا هستند پشت پا زدن به یک تعهد بین‌المللی است که نتیجه نهایی‌اش نقض حقوق بشر ملت ایران است. علاوه بر این موضوع، نقض یک تعهد بین‌المللی است.

وی تصریح‌کرد: همچنین تمدید تحریم ایران  علاوه بر پیمان‌شکنی، خلف وعده و نقض حقوق بشر ملت ایران است چراکه هر گونه تحریمی که بخواهد اعمال شود قطعا آثارش به ملت ایران وارد خواهد شد حال چه تحریم انرژی باشد چه تحریم صنایع هوایی. 
 
تمدید 10 ساله تحریم ایران باید ما را به غیرت آورد
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانسیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  در واکنش به تمدید 10 ساله تحریم ایران توسط آمریکا گفت:‌ باید همه از نظر دینی، عقیدتی،‌ اخلاقی و تجربی بپذیریم که نمی‌شود از آمریکا جز این انتظار داشته باشیم.
 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برجام یک آزمون بود که به مردم‌مان، آمریکا را معرفی کنیم که این کشور به هیچ چیزی پایبند نیست و ذلت ما و تسلیم شدن ما را می‌خواهد، گفت: تمدید 10 ساله تحریم ایران توسط آمریکا باید ما را به غیرت آورد که به کسی وابسته نباشیم.

وی افزود: استکبار، استعمار و استثمار که در راس آن آمریکا است طبیعتش این است آن هم نه نسبت به ایران حتی نسبت به شهروند خودش که در سرش بزند، بکشدش و از پای درآورد.  وقتی آمریکا با شهروندان خود اینگونه رفتار می‌کند دیگر نباید انتظار داشته باشیم با ما از روی شرافت و انسانیت رفتار کند. 

در صورت تمدید تحریم‌ها پاسخ ما کوبنده‌تر و شوکه کننده‌تر خواهد بود 
 
محسن رضایی در واکنش به تمدید تحریم‌ها علیه ایران در اینستاگرامش نوشت: اگر آمریکا تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کند، ما به ‌آمریکا پاسخ شوكه كننده‌اى خواهيم داد.

تحریم‌های جدید فقط علیه ایران نخواهد بود؛ بلکه دهن کجی به اروپا، چین و روسیه هم خواهد بود. نادیده گرفتن شورای امنیت سازمان ملل هم خواهد بود بنابراین دست ما باز خواهد بود که علیه آمریکا اقدام کنیم ولی اقدام ما از آنها اساسی‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود. 
 
واکنش‌ها به اجماع خصمانه دو حزبی قانونگذاران آمریکا/ محسن رضایی: در صورت تمدید تحریم‌ها پاسخ ما کوبنده‌تر و شوکه کننده‌تر خواهد بود 
 
یادداشت قالیباف برای تمدید تحریم‌های ده ساله و بدعهدی آمریکا

واکنش‌ها به اجماع خصمانه دو حزبی قانونگذاران آمریکا/ محسن رضایی: در صورت تمدید تحریم‌ها پاسخ ما کوبنده‌تر و شوکه کننده‌تر خواهد بودبرجام از سوی آمریکا با تمدید تحریم‌های ده ساله ایران نقض شد و البته این بدعهدی چندان دور از انتظار نبود. صرفا برای شیفتگان غرب که بی‌اعتمادی نظام به آمریکا را وهم و دشمن تراشی می‌دانستند، این اتفاق تجربه جدید بود و شاید حالا به دوراندیشی رهبر انقلاب ایمان بیاورند. همچنانکه قطعا اصل مذاکره و برجام خیانت نبود. خیانت آن است که برجام را قاب بگیریم و فقط مشتاقانه به آن نگاه کنیم و از توان داخل کشور غفلت کنیم.

برای کسی که خودش را به تخت زنجیر کرده چه فرقی می‌کند که در باز باشد یا بسته؟ چه فرقی می‌کند که برجام نقض شود یا آمریکا در تهران سفارت بزند ‎وقتی ما خودمان به پای اقتصاد قفل زدیم هزاران واحد تولیدی را تعطیل کردیم و با سوء مدیریت بیکاری را به بحران تبدیل کردیم؟

واکنش سناتورها و نمایندگان کنگره

تعدادی از نمایندگان وسناتورهای آمریکایی درپی تصویب این طرح که با اجماع تقریبا 100 درصدی کنگره همراه بود، اظهارات خصمانه‌ای را ضد ایران مطرح کردند که برخی از آنها به شرح ذیل است:
 
سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ضمن تقدیر از تصمیم کنگره برای تمدید تحریم‌های ایران، گفت: «تمدید قانون تحریم‌های ایران به ما این توانایی را می‌دهد تا محدودیت‌هایی را که دولت اوباما برای اجرای توافق هسته‌ای ایران برداشته بود، دوباره اعمال کنیم و به (دونالد) ترامپ رئیس جمهور منتخب و دولت او ابزار لازم برای عقب راندن اقدامات خصمانه نظام ایران را می‌دهد.»
 
کورکر طی بیانیه‌ای نوشت که مجلس نمایندگان و سنا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تهران را به خاطر اقداماتش جوابگو نگه دارند.
 
«اِد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز با استقبال از تصویب این طرح در سنا، آن را مایه حفظ امنیت ملی ایالات متحده توصیف کرده و نوشت که اکنون نوبت رئیس جمهور آمریکاست تا آن را امضا کند.
 
«پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان ضمن ابراز خوشحالی از رای قاطع 99 به 0 سنا در حمایت از تمدید تحریم‌های ایران، اظهار داشت که منتظر تصویب شدن این طرح، ارسال آن به ریاست جمهوری و در نهایت تبدیل شدن آن به قانون است.
 
واکنش‌ها به اجماع خصمانه دو حزبی قانونگذاران آمریکا/ محسن رضایی: در صورت تمدید تحریم‌ها پاسخ ما کوبنده‌تر و شوکه کننده‌تر خواهد بود
 
سناتور «ریچارد بِر» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا، با بیان اینکه امروز (پنجشنبه) تحریم‌ها علیه ایران تا سال 2026 یک قدم به تصویب شدن نزدیک‌تر شد، ادعا کرد: «ایران هنوز بزرگترین دولت حامی تروریسم است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم نظام این کشور تحت ریاست جمهوری اوباما، قوی‌تر شود.»
 
وی ادامه داد: «ما باید به پاسخگو نگه داشتن ایران بخاطر تهدیداتش علیه آمریکا و متحدانش ادامه دهیم.»
 
سناتور «جان بوزمن» از ایالت آرکانزاس طی بیانیه نوشت: «رئیس جمهور اوباما با هر درخواستی از ایران طی مذاکرات توافق هسته‌ای موافقت کرد و ایران نیز پاسخ او را با دستیابی به سامانه‌های جدید تسلیحاتی، ناپایدار کردن خاورمیانه و حمایت از تروریسم داد.»
 
سناتورهای مختلفی از جمله «راب پورتمن» از ایالت اوهایو، «پَت رابرتز» از ایالت کانزاس، «مایک انزی» از ایالت ویومینگ، «ریچارد شلبی» از ایالت آلاباما، «تاد کوکران» از ایالت میسیسیپی، «جان هووِن» از ایالت داکوتای شمالی، «جان تون» و «مایک راوندز» از ایالت داکوتای جنوبی، «تام تیلیس» از کارولینای شمالی و «ریچارد بلومنتال» از کِنِتیکت ضمن متهم کردن ایران به حمایت از گروه‌های تروریستی، اعلام کردند تصویب طرح تحریم‌های ایران می‌تواند مانع تقویت نظام ایران شده و آن را بخاطر اقداماتش پاسخگو کند.
 
واکنش‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی

در پی اقدام سنای آمریکا به تصویب تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان واکنش‌هایی در این زمینه داشتند که به شرح زیر می باشد.
 
ایران در مقابل نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانسیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، گفت: این طرح پیش از این نیز در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود و به دلیل اینکه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز نمی‌تواند آن  را وتو کند و این طرح  به قانون تبدیل می‌شود، قطعاً این قانون نقض برجام است.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در اولین جلسه به این موضوع می‌پردازد، ادامه داد: هفته آینده از مسئولان وزارت خارجه دعوت می‌شود تا با حضور در کمیسیون امنیت‌ملی این قانون بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی ایران به این قانون که در دو مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسیده واکنش نشان می‌دهد، تصریح کرد: ایران در برابر نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده که متناسب زمان آنها را اجرایی می‌کند.
 
برجام رسما نقض شد/ باید به حالت سابق برگردیم
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانمنصور حقیقت پور در واکنش به مصوبه شب گذشته سنای آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران معروف به داماتو، اظهار داشت: ما برای مقابله با این اقدام خصمانه آنها قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام را در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که برجام در مجلس شورای اسلامی بررسی می شد، همه می دانستیم که جنس آمریکا از نوع خباثت است و نمی شود به آن اعتماد کرد. به همین دلیل در مصوبه خود آوردیم که اگر قاعده را بشکنند، ظرف دو سال باید به ظرفیت 190 هزار سو غنی سازی اورانیوم برسیم.

مشاور رئیس مجلس با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه تمدید قانون داماتو نقض برجام است، تاکید کرد: با مصوبه اخیر، برجام نقش شده و پیش از این نیز آمریکایی ها مصوباتی مانند قانون ویزا و منع فروش هواپیمایی مسافربری را به ما داشتند که مغایر برجام بوده بنابراین برجام نقش شده است.

حقیقت پور تصریح کرد: در 9 بند قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام آمده است که در صورت عهدشکنی غربی ها و آمریکایی ها باید به وضعیت قبل از برجام برگردیم؛ یعنی ظرف دو سال به 190 هزار سو غنی سازی دست یابیم و نطنز و فردو نیز مانند قبل به کار خود بپردازند و تعداد و نوع سانتریفیوژها مانند قبل شود.
 
تهیه طرح دو فوریتی «ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی» در مجلس

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایراندر این راستا، محمدرضا تابش، نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی در قبال مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر تمدید ١٠ ساله تحریم‌های ایران خبر داد. وی افزود: پیش‌نویس این طرح در کمتر از یک ساعت به امضای ۱۴۵ نفر از نمایندگان گرایش‌های مختلف سیاسی خانه ملت رسیده است. تابش ادامه داد: با توجه به اقدام خصمانه ایالات متحده آمریکا یعنی تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های داماتو، یک طرح دو فوریتی در مورد ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.
 
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقابله به مثل همه گرایش‌های سیاسی مجلس شورای اسلامی ایران با اقدامات ستیزه‌جویانه آمریکا در هفته آینده با طرح پیشنهادی نماینده مردم اردکان انجام خواهد شد.
 
تمدید ده ساله تحریم ها علیه ایران تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت 
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانرئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ایالات متحده آمریکا باید بداند که اگر می خواهد در نظام بین الملل اعتماد به کشورش را زیر سوال نبرد راهی جز وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد.

محمدرضا عارف در پاسخ به سوالی در مورد رأی سنای آمریکا به تمدید ده ساله تحریم آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: اقدام سنای آمریکا در تمدید ده ساله تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعتماد به این کشور را در نظام بین المللی تحت الشعاع قرار می دهد و تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داست.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین المللی مطمئنا واکنش جدی را در برابر این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد و مانند گذشته راه خود را با توجه به منافع ملی ادامه می دهد.
 
عارف گفت: مسئولان سیاست خارحی ایران نیز مانند گذشته باید با هوشیاری، اقدامات کشورهای مرتبط با برجام به خصوص دولت جدید آمریکا را که به نظر می رسد می خواهد هزینه نقض برجام را متوجه ایران کند به دقت رصد کرده و موضع گیری مناسب با توجه به منافع ملی ایران اتخاذ کنند.
 
تمدید داماتو مایه عهدشکنی شرکت های غربی است
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانعضو مجمع نمایندگان ادوارمجلس گفت:تمدیدقانون داماتو وایجاد محدودیت سرمایه‌گذاری درصنایع انرژی باعث می‌شود تا شرکت‌های نفتی خارجی از ترس اعمال تحریم‌ها پروژه ها را به صورت نیمه تمام رها سازند.

جعفر قادری اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های جدید در شکل جدید قراردادهای نفتی با خارجی‌ها واگذاری داوری این قراردادها به محافل و مجامع قضایی بین‌المللی است. به استناد یکی از بندهای این قراردادها، اگر اختلافی بین وزارت نفت و شرکت‌های داخلی و خارجی طرف قرارداد به وجود آید، دادگاه‌های داخلی، صالح به رسیدگی نبوده و داوری این اختلاف‌ها به محاکم قضایی بین‌المللی واگذار می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس ادامه داد: تمدید قانون داماتو و ایجاد محدودیت سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ما باعث می‌شود تا شرکت‌های نفتی خارجی طرف قرارداد وزارت نفت از ترس اعمال تحریم‌ها و جرایم کلان از ادامه کار با کشور ما طفره رفته و کارها را به صورت نیمه‌تمام رها سازند.

وی ادامه داد:این شرکت‌ها که نوعاً در آن طرف مرزها هم با کشورهای شریک در مخازن نفتی ما قرارداد دارند، از این رها شدن قراردادها ضرری نکرده و صرفاً کشور را با خسارت تأخیر در اجرای این قراردادها و عدم برداشت از مخازن مشترک مواجه می‌کنند.
 
دولت باید به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله آمریکا علیه ایران واکنش نشان دهد 

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانالیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید قانون داماتو (تحریم 10 ساله ایران) در آمریکا،‌ گفت: قطعا این موضوع در جلسه روز یکشنبه هفته آتی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی باید در خصوص این موضوع عکس‌العمل نشان دهد و ما طرح‌ها و برنامه‌هایی داریم که اجرا خواهیم کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: مجلس نیز دولت را خواهد خواست و سؤال خواهد کرد که چه اقداماتی را در این باره صورت داده و اگر دولت اقدامات کندی داشته باشد و یا اقداماتی نکرده باشد قطعا مجلس به وظایف نظارتی خود در این خصوص عمل می‌کند.

 در مورد رویکرد آمریکا باید منتظر قدم بعدی باشیم و ببینیم که آیا ترامپ از حق وتوی خود استفاده می‌کند
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانعلیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز  با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های ایران اظهار کرد: یکی از نکات مورد توجه رویکرد دولت جدید آمریکا نسبت به برجام و دیگری نگاه بلندمدت به وضعیت توافق برجام است که در مورد رویکرد آمریکا باید منتظر قدم بعدی باشیم و ببینیم که آیا ترامپ از حق وتوی خود استفاده می‌کند یا خیر. در واقع این مصوبه کنگره آزمونی است که رویکرد ترامپ را به چالش می‌کشد و باید ببینیم که رییس‌جمهوری آمریکا مصوبه کنگره را وتو می‌کند یا آن را تایید خواهد کرد.
 
تصویب تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران روش پسندیده‌ای نیست
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایراناز سوی دیگر، محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به تصویب تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر توسط سنای آمریکا گفت: این قانون مربوط به سال ۱۹۹۶ مصوبه مجلس آمریکا است و تصویب مجدد آن کاملا نقض عهد به شمار می‌رود و فکر می‌کنم حاکمیت یعنی دولت و مجلس باید تصمیم مقتضی را در این زمینه بگیرند.
 
این عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این که تصویب تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران روش پسندیده‌ای نیست، گفت: کشورهایی که داعیه‌دار صلح و امنیت هستند وقتی چنین کاری می‌کنند نقض عهد است و در واقع اعتبار خودشان را در سیستم بین‌المللی زیر سوال می‌برند و ما هم باید با توجه به این اتفاق واکنش مناسب نسبت به این قضیه داشته باشیم.
 
رأی به تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران در مجلس سنای آمریکا بخشی متأثر از فضای سیاسی است 
 
واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانهمچنین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: رأی به تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران در مجلس سنای آمریکا بخشی متأثر از فضای سیاسی است که بعد از روی کار آمدن ترامپ شکل گرفته و بخشی هم اصل این تحریم‌هاست که حتی اوباما هم به دنبال تمدید آن بود و ارتباطی به ۷ قطعنامه تحریمی علیه ایران ندارد.
 
وی افزود: آرایی که در سنا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران داده شده نشان می‌دهد که مسابقه‌ای بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای کسب نظر لابی‌های مخالف جمهوری اسلامی وجود دارد.
 
آمریکا منتظر عواقب نقض برجام باشد/ مجلس عکس‌العمل متقابل خود را نسبت به مصوبه سنای آمریکا نشان می‌دهد

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانعضو فراکسیون امید پارلمان با بیان اینکه آمریکا منتظر عواقب نقض برجام باشد، تأکید کرد که مجلس شورای اسلامی عکس‌العمل متقابل خود را نسبت به مصوبه سنای آمریکا در تمدید 10 ساله قانون تحریم‌ها علیه ایران نشان می‌دهد.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سنای آمریکا، اظهار داشت: با تصویب این قانون موضوعی که به رجل سیاسی دنیا ثابت می‌شود این است که از ابتدا هم جمهوری اسلامی ایران قصد دشمنی نداشته است، بلکه ابرقدرتی به نام آمریکاست که قبل از انقلاب اسلامی چشم به منابع ایران داشته و در امور داخلی ایران دخالت هم کرده است، این موضوع در اسناد لانه جاسوسی آمریکا و رفتارهای بعدی این کشور وجود داشته است. 
 
تمدید تحریم‌های داماتو بدون شک نقض صریح برجام است/ مجلس باید ظریف را احضار کند

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانعضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بدون شک تمدید تحریم‌های داماتو نقض صریح برجام محسوب می‌شود، گفت: مجلس باید برای ارائه آخرین گزارش‌ها وزیر امور خارجه را احضار کند.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب قانون تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سنای آمریکا، اظهار داشت: بدون شک تمدید تحریم‌های داماتو نقض صریح برجام محسوب می‌شود. 
 
وزارت خارجه باید در شأن جمهوری اسلامی ایران به موضوع تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا ورود کند

واکنش ها به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا/ تاکید دولتی ها به نقض برجام با تصویب طرح 10 ساله تحریم های ایرانامیری خامکانی گفت:‌ وزارت امور خارجه باید در شأن جمهوری اسلامی ایران به موضوع تمدید تحریم‌ها علیه کشورمان از سوی آمریکا ورود کند و مجلس نیز در حوزه تقنینی و نظارتی اقداماتی را خواهد داشت.

نماینده مردم زرند و کوه‌بنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌ها علیه ایران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفت: دولت قطعاً باید در چارچوب برجام این موضوع را بررسی و تصمیم مقتضی را در این باره اتخاذ کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 128
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 62
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    فکر میکنم اگر ایران معتقد است که تمدید تحریم ها ی 10 ساله آمریکا مخالف برجام است باید به هییت حل اختلافی که در 5+1 برای این امور در نظر گرفته شده شکایت کند. در هر صورت برداشت یکجانبه که تحریم با برجام مخالف است به نفع ایران نیست ایران باید هر طور شده کشورهای اروپایی و روسیه و چین را در طرف خود نگه دارد.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    به گفته دوستان دلواپس تحریم ها برای کشور مفید و باعث پیشرفت کشور میشه! یادتون که نرفته ؟
  • حسین ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    نان ب نرخ روز خوردن... حالا همشون شدن مخالف برجام .. تا دیروز سنگشو ب سینه میزدن که چنینه و چنانه و بعضیاشونم مث حقیقت پور روزه سکوت گرفته بودن که آرائشون نریزه که ریخت/ همین الیاس حضرتی در مناظره با آقای مهدی محمدی در تلوزیون چقد دلیل از همه جا آورد که ما میفهمیم ک برجام درسته و بنفع منافع ملی!! ایرانه/ چی شد حالا تحلیلاش ابکی دراومد کاش یه ذره ب تدبیر حقیقی سکان دار نظام حضرت امام خامنه ای روحی فداه وقعی میذاشتن و یکه تازی نمیکردن
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    همه این رجال می دانند که اولا دست ایران خالی است و ثانیا گفتمان مردم ایرانی از عزت و انقلاب به گفتمان شکم و زیر شکم تقلیل یافته است. پس تنها اقدامات قاطع ایران به شرح ذیل خواهد بود 1- ارسال ایمیل 2- پرتاب خودکار 3- التماس راه اندازی مجدد صنایع هسته ای مرد می خواهد. آن مرد هم رفت. با اشباه الرجال و مرد نمایان نامرد هم کاری نمی شود کرد جز همان سه اقدام فوق الذکر!
  • نکونام ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    جناب آقای اکرمی مسئول فرهنگی نهاد ریاست جمهوری مردم میدانند که آمریکا غیر قابل اعتماد است گویا دوستان شما در نهاد مذکور نمیدانند
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    درود بر قالیباف که درست عنوان کرد با این همه هزینه که برجام برای دو طرف داشت اگر در راستای استفاده از برجام عمل نکنیم عملا خیانتی بزرگ به اندازه نابودی منابع انجام داده ایم همانطور که از سال 1374 تا 1383 خوابیدیم و منابع پارس جنوبی را دو دستی تقدیم قطر کردیم تا چنان ثروتمند شود که جهان اسلام را همراه با عربستان به خاک و خون بکشد خداوند از باعثانش نگذرد انشاالله
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    قالیباف: خیانت آن است که برجام را قاب بگیریم و از توان داخل غفلت کنیم آقای قالیباف لطفا توضیح بدهند این توان داخلی دقیقا چی ؟ ساخت پراید ؟
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    اینقدر اعتماد به دشمنی مثل آمریکا غفلت بود که آقایان انجام دادند.باید اقایانی که اینقدر غافل بودندبایدتا آخر عمر شرمنده شهدا واین مردم باشند.
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    امریکا بر دو نوع است : دمکرات و جمهوریخواه. ایران هم بر دو نوع است :اصولگرا و اصلاح طلب. روشهای این دودسته با هم تفاوت دارد .
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    تحریم بودیم انرژی هسته ای و پرتاب ماهواره و ... داشتیم نه اینکه کل داشته هامون رو بدیم تحریم هم باشیم ی کم فکر کن.. امریکایی
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    برای کسی که خودش را به تخت زنجیر کرده چه فرقی می‌کند که در باز باشد یا بسته؟ چه فرقی می‌کند که برجام نقض شود یا آمریکا در تهران سفارت بزند ‎وقتی ما خودمان به پای اقتصاد قفل زدیم هزاران واحد تولیدی را تعطیل کردیم و با سوء مدیریت بیکاری را به بحران تبدیل کردیم؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    شما که با پرچم آمریکا پیام دادیدچرا مغالطه میکنید؟ اگه شما دنبال مقاومت بودید چرا ۵تن سیمان پر کردید توی رآکتور اراک و حاصل دهها سال دسترنج دانشمندان شهیدمان را تحویل دشمن دادید؟ فردو رو تعطیل کردید و ۳ سال تمام به بهانه رفع تحریمها رکود رو تو کشور نهادینه کردید؟ واحدهای تولیدی داخلی رو یکی پس از دیگری به ورشکستگی و تعطیلی کشوندید؟ اینو نگی چی بگی! ما هم از امثال شما توقع نداریم که به کدخدا بگید بالای چشمش آبروست و یا چپ نگاهش کنید! به هر حال اگه کدخدا هزاربار بدتر از اینو سر ملت بیاره شماها باز سر خودیها و یا به قول خودتون دلواپسان خالی میکنید.
  • ramin ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    تورو خدا اول یه فکری به حال معیشت مردم کنین بعد هر تصمیمی دلتون می‌خواد بگیرین!!!!کمر ملت داره میشکنه!!!این آقایون نفسشون از جای گرم در میاد!!!
  • حسین ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    روسیه برای اولین بار بعد از سالها طعم تحریم راچشید و فهمید تحریم غیر قانونی توسط آمریکا دامان همه را میگیره. در این شرایط هیچ راهی نیست جز انیکه ایران و روسیه و ونزوئلا و و...یک سری کشورهای دیگه بسیار جدی و فشرده بشینن ساختاری را تاسیس کنن که تمامی محصولات وارداتی از امریکا را جایگزین و همه این کشورها همکاری قوی در توسعه صنایع همدیگه داشته باشند و دلار به کلی از معاملات حذف بشه به پیر به پیغمبر تنها راه اتکا به توان داخلی و همکاری با کشورهای همپیمان هست نه اتکا به کشورهای عضو ناتو! حاضرم قسم بخورم این جنبش یا اتحادیه یا گروه یا هر اسم دیگه ای که داره به چنان توانی میتونه برسه که با حذف دلار ضربه سنگینی به سیستم کثیف اقتصادی آمریکا بزنه و با قدرت گرفتن و توسعه حتی آمریکا را تحریم کنه و مقابله به مثل با تمام قدرت را به نمایش بگذاره.
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    چه پاسخی برادر من ما اقتصادمون در رکود و در لبه نابودی کامل است آمار فقر و بیکاری مان بحرانی شده ما با این اوضاع چه پاسخ کوبنده ای می توانیم داشته باشیم؟ملت زیر بار فشاری هستند که حتی یک گرم دیگر به آن اضافه شود دیگر کمر مردم از وسط خواهد شکست و توان مقاومتی وجود ندارد.
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بازم با آمریکا سر شاخ بشید بازم تحریم کنن و بشیم مثل ونزوئلا و مردم برای آب و غذا به مغازه ها حمله کنن.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    ما اگر پاسخ کوبنده داشتیم که نیروگاه اتمی رو سیمان نمی گرفتیم پاسخ کوبنده نداشتیم که رفتیم مذاکره کردیم اگر هر پاسخی بدیم اونها کوبنده ترش رو دارن ما اقتصادی نداریم،کسی می تونه پاسخ کوبنده بده که مردم پشتش باشن و اقتصاد داشته باشه
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    به نوکران روسیه و چین تبریک عرض می کنم
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    سخنگوي وزارت خارجه امريكا اعلام كرده است كه از سرگيري بخشي از فعاليت هاي هسته اي ايران كه توسط مقامات تهران اعلام شده نقض مسلّم برجام است!
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    الان فرصت خوبی برای منزوی کردن امریکا است حدااقل از نظر سیاسی باید یکسری هییت های دیپلماتیک به چین روسیه و اروپا بفرستیم و یک توافق سه جانبه ایجاد کنیم
  • مهرداد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    حسن آقا چرا چیزی نمیگه؟!! خدا رحمت کنه قرار بود آب ما درست بشه چهار ساله که تخته شده، تخته چهار سال قریب 80 میلیون ایرانی را عقب نگهداشتن گناه کمی نیست
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    کسانی خودشون باعث و بانی تحریم ها شدن حالا برای ملت شاخ و شون می کشند
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    شروع تحریم ها رو به کاسبان تحریم تبریک میگم
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    آمریکا هر کاری دلش بخاد میتونه انجام بده شما هم دست رو دست بگذارید و بگید چشم کدخدا مسؤلان ضعیــــــــــــــــــــــف و حقیــــــــــــــــــــــــر
  • سیاوش ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    باید انرژی هسته ای رو ببریم زیر نظر سپاه
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    خوب تصویب شد ببینیم شما چی دارید رو کنید اگه چیزی داشته باشید برای مقابله به مثل
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    عجب استدلالی. خیلی کارت درسته. بعد از سه سال فهمیدید که گند زدید حالا میای از این جملات گهربار مینویسی؟؟!!
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    اونوقت راستگوترین راستوگیان نظرشان درباره تضمین لغو تحریمها چه بود
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بله. به شرطی که ابتدا نفوذی ها و خائن های خرابکار حذف شوند.
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    طرح ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی!!! عجب واکنش خشنی. دیگه این همه خشونت هم خوب نیست.قرار شد تنبیهشون کنین نه اینکه بکشینشون که آقای تابش
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    ما میگفتیم درست. در صورتی که گند به حیثیت و عزت ما نزده بودید. حالا که همه چیز رو به باد دادید و یک پول سیاه هم نگرفتین خیلی خیلی خیلی رودارین که این حرفا رو می زنین
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    آقای رضایی با عرض معذرت آن موقع که باید رگ گردنتان بیرون میزد، نزد. حالا چه واکنش کوبنده ای می خواهید نشان بدهید (هرچند شما از قول دولت حرف میزنید) مثلا می خواهید به پایگاه نظامی امریکا در کشورهای همسایه حمله کنید؟ یا می خواهید آمریکا را تحریم کنید؟ اجالتا اجازه برجام چپونی به مملکت را نمی دادید برخورد پیشکش
  • amir ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بهترين واكنش ايران اين است كه هرچه سريعتر مردم رو از فقر و بيكاري و گراني و تورم و ركودو ..... بيرون بياره والسلام
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    حتما بریم دوباره غنی سازی کنیم ! بعد چه مشکلی حل میشه بیکاری یا تورم ؟
  • عادل ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    اونهایی که توسط آقا پسرشون پیغام فرستادن تحریم ها رو بیشتر کنید نون تحریم رو میخوردن و دیگران را دلواپس و بیسواد خوندن . دلسوزان نظام حق داشتند دلواپس هدر رفتن زحمات دانشمندان و از بین رفتن عزت و اقتدار کشور باشند
  • محمد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    درود خداوند بر حضرت آیت الله خامنه ای. خداوند سایه این رهبر هوشمند بابصیرت و مومن وانقلابی را از سر ما کم نکندو احسنت بر پیش بینی حضرت آقا از مذاکرات.حالا این اصلاح طلبان ... بیایند جواب غربگرایی و برجام بی فرجام که جز ننگ برای کشور عایدی نداشت و حالا باید سیستم هسته ای کشور را از صفر شروع کنیم را بدهند مایه مایه انسیعنی برادر من ما خودمان را4سال خودمان تحریم کردیم با دست خویش پس خود کرده را تدبیر نیست. انشاالله که برخی سر عقل بیایند وبه نیروی عظیم سرمایه انسانی و جوان کشور و... توجه کنند و دست از دامان غرب بکشند. واقعا متاسفم برای مسولینی که یک بچه 2 ساله هم میتوانست بگوید که مذاکرات بی نتیجه است
  • Roohollah Zohrevand ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    هسته ای دولت لیبرال به باد داد، الان میخوان چیکار کنن؟
  • Roohollah Zohrevand ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    استاد ، اولا حضرت امام فرمودند، ثانیا وقتی نعمته که همه ی هست و نیست مون رو به باد نداده باشیم!
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    لعنت خدا بر خائن
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    به نظر شما آیا با این سخنرانی ها و این موضع گیری ها که هیچ هزینه ای هم برای آمریکا نداشته و ندارد، بتنی را که در قلب راکتور اراک ریخته اند می شود درآورد؟ آیا آبی رفته به جوی باز می گردد؟
  • بسیار دلواپس ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    گفته های دلواپسان به این معنی نیست که ما دوست داریم تحریم ها برجای باشد! بلکه به این معنی است که با توجه به درخواست های بی پایان آمریکا در قبال برداشتن تحریم ها( که به نابودی ایران می تواند بیانجامد مثل لیبی) تحریم آن طور که می گویند زیانبار نیست بلکه موجب تلاش بیشتر ما می شود. وگرنه کدام دلواپس بدش می آید که تحریم ها همه و ویکجا لغو شوند؟ ولی موضوع این است که تحریم ها هرگز لغو نمی شوند مگر در صورت نابودی ما. این است که ما دلواپسان، از میان نابودی ملت ایران و پذیرش تحریم هایی که در بسیاری جهات موجب نگاه به توانمندی های ملی میهنی می شود دومی را انتخاب کرده ایم! ما دوست داریم و مهندس و کارگر ایرانی کار کنند و نان بخورند نه اینکه با پولهایمان شرکت های ورشکسته اروپایی و آمریکایی مانند پژو و رنو و ایرباس و بوئینگ را یاری دهیم و برای کفار اشتغال زایی کنیم! ما دوست داریم مهندس ایرانی راکتور هسته ای بسازد نه اینکه در قلب آن بتن بریزند. این بد است؟
  • بی تدبیر ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    تحویل بگیر اینم ثمره دیگر از تدبیر و امید هر روز یه خبری از تدابیر علی برکة ا... دولت اون از مهران اون از قطار سمنان اینم از فرجام برجام خدا این 6 ماه رو بخیر بگذرونه
  • Roohollah Zohrevand ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    هسته ای دولت لیبرال به باد داد، الان میخوان چیکار کنن؟
  • محمد ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    آقای ما تنهاست. فدای نگاهای پدارنه اش
  • مهیار ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    تکلیف بوئینگ ها چی میشه؟!! ما نگران اونها هم هستیم!!! خ خخخخخخ خخ.
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    تردید ندارم آقایان بزودی صریحا می گویند رهبری و تندروها نگذاشتند تحریم ها برداشته شوند
  • علی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    نور آفتاب تابان داشت اذيتشون میکرد خوب حالا میریم سراغ فتح الفتوح
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    چی شد تحریم ها که کاغذ پاره بود حالا مهم شد ؟
  • فرشاد ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    آقای ناشناس بی عرضه ترسو که اسمت ننوشتی فقط این میگم که نرود میخ آهنی بر سنگ(اصلاح طلبان بی رگ)
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر برجام نبود امروز چه وضعی داشتیم حالا که یکسری کارها روی روال درستش افتاده بگید و روی بقیه کارها تمرکز بشه که اونها هم به سرانجام برسه یکبار هم شده منافع مردم رو ببینید دست از منافع دسته تون بردارید واز موج سازی و کارهای پپوپولیستی دست بردارید خراب کردن یک کار خیلی راته ولی درست کردنش صددرصد کار بسیاربسیار مشکلی خواهد بود لطفن بفهمید منافع مردم رو ببنید
  • فرشاد ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    این اضلاح طلبانی که در این مصاحبه حرف زدند همه شون فقط به فکر منافع خودشان هستند پس کجا رفتند آنهایی که شب امضای برجام یک برجام می گفتند و 20 پشتک وارو می زدند کجاست آن ظریف که دهنش با واژه های انگلیسی پر کند که ادعا کند که لاتین بلد است و نمی توانند سرش با کلمه و جمله کلاه بگذارند
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بهترین واکنش میتونه استعفاء ظریف باشه...
  • میلیتاریست ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    فکر کنم ایران بتواند در عرض 48 ساعت به انرژی هسته ای 20 درصد دست یابد پس به راحتی میتونه از mpt در بیاد و سریع به سمت ساخت بمب هسته ای پیش بره یا میتونه یک موشک شهاب 3 به سکوی نفتی عربستان بزنه اون وقت خودشون میان مثل سگ التماس میکنند که تو رو خدا برگردید به همان انرژی 20 درصد و اون وقت که ایران میتونه راحت بازیشون بده انشاءالله
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    خوبه این کاسبان برجام از رو هم نمیرن ! شماها که مدعی بودین همه تحریمها لغو شدن و ملت باید در خیابونا جشن بگیرن، حالا بازم روتون میشه حرف بزنین ؟!!
  • میلیتاریست ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    فکر کنم ایران بتواند در عرض 48 ساعت به انرژی هسته ای 20 درصد دست یابد پس به راحتی میتونه از mpt در بیاد و سریع به سمت ساخت بمب هسته ای پیش بره یا میتونه یک موشک شهاب 3 به سکوی نفتی عربستان بزنه اون وقت خودشون میان مثل سگ التماس میکنند که تو رو خدا برگردید به همان انرژی 20 درصد و اون وقت که ایران میتونه راحت بازیشون بده انشاءالله
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    کمترین کاری که باید بکنن اینه که عذر خواهی و سپس استعفا بدن...
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    روی پای خود ایستادن باعث پیشرقت می شود اگر تحریم باعث این بشود حرفشان صحیح است . خوبه که اونها دلواپسِ ناموس و کشور و دینشون هستند شما چی ؟ داری اصن
  • مسعود ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    دلواپس بودن برای منافع ملی و برباد رفتن زحمات دانشمندان شهید هسته ای غیرت می خواهد که شما ندارید.
  • ناشناس ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    این صحبت برای وقتی بود که صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای تخریب نشده بود اما حالا با تحمیل این خسارت محض باید تحریمهای ظالمانه لغو میشدند که نشدند !
  • مهران ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    برجام ثابت کرد که پروژه سازش و تسلیم پروژه ای شکست خورده است اما حیف که هزینه سنگینی پرداخت کردیم .
  • ناشناس ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    تحریم برای کشور مفید بود اگر به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل می کردیم و تسلیم دشمن نمی شدیم .
  • کامران ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    نکته جالب اینجاست که تحریم داماتو قبل از برجام هر 5 سال یکبار تمدید می شد اما حالا برای 10 سال آینده تمدید شد !
  • کامران ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    در مکتب شهادت تحریم و تسلیم حرف مفت است .
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    اگه برجام نبود یه قطره نفت نمیفروختیم الان به جاش قطر و امارات و کویت و عراق از میادین مشترک تا دلت بخواهد برداشت می کنند اگر برجام نبود دلار 10000 تومان بود اگر برجام نبود به جای یک بابک زنجانی صد تا داشتیم واقعا شما انقدر خود را به ندانستن می زنید؟
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    باید احمدی نژاد که مسبب این تحریمهاست محاکمه شود دولت یازدهم فقط تلاششان کاهش فشار به مردم بوده است و شایسته تقدیرند
  • شهریار ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    دوستان لیست امید دم از نقض برجام میزنند همگی !!! عجب !!!
  • بیژن ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    بیزحمت حالا که بعد این همه فشاری که به اکثریت ملت مستضعف ایران در این سالهای تحریم بعد انقلاب اومد و دوباره تحریم شدیم ،لطفا حقوق و عایدی همه نمایندگان و همه وزرا و همه دولتیها و همه مسوولین رو مثل ما مردم کارگر با دریافتی نهصد هزار تومن بکنین تا بفهمین چه فشاری به گرده این مردم بدبخت اومده و میاد که حتا نمیتونن شکم خودشون و خونوادشون رو سیر کنن ،بعد ببینین خودتون میتونین با این درامدها و حقوق ها حتا شکمتون رو سیر کنین ؟؟ چه معنی میده یک عده صبح تا شب جون بدن برای ماهی نهصد تومن بعد یک عده از بیت المال حقوقهای چندین برابر بگیرن ؟؟ باید همه حقوقها در همه جا و در همه ادارات و برای همه افراد و مسوولین یکسان بشه تا همه طعم تحریم و گرانی و فلاکت را یکسان بچشن.
  • مجید از مشهد مقدس ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    به فرموده ولی امر مسلمین وقت آتش زدن برجام است. برجامی که خونهای شهدای هسته ای به بهانه رفاه طلبی ملت ستم دیده ایران نادیده گرفت و قه قهه های مستانه در هتل های اروپا و غرب پا بر خون ها و فدا کاری های شهدا و آن نوجوان اسیری گذاشت که حتی برای مصاحبه در خاک دشمن و در اسارت حاضر نشد خبر نگار بی حجاب را به حضور بپذیرد و با اقتدار و غیرت وقتی خبرنگار غربی پتویی بر سرکشیده بود حاضر به مصاحبه شد. آقای ظریف ... دیپلماسی لبخند دیگر کافیست.وقت آن رسیده است که دشمنان خشم ملت را ببینند.وقت آتش زدن برجام است .تا دیرنشده ثابت کنید که با ملت هستید و از خشم ملت در امان بمانید.
  • محمود ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    طبق فتواي حضرت امام خامنه اي توليد سلاح هاي كشتار جمعي حرام هست .ايا غني كردن اورانيوم تا صد در صد فقط توليد بمب اتم هست ؟ ايا استفاده هاي ديگري ندارد . دانشمندان ما براي مقابله با بد عهدي امريكا بايد يك انفجار هسته اي ازمايشي انجام دهند . انها با اصل نظام اسلامي كار دارند.
  • یوسف بهلولی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    با سلام متاسفانه بعضیها در سایه با ایجاد دوقطبی ناملموس سعی در فرار رو به جلو و در گذر زمان سعی در تهی کردن حس انتقام از درون افکار عمومی و سرد کردن مردم نسبت به بدعهدی های مکرر دشمن رو دارند. آمریکا بد عهدی کرده و باید ما هم با اجماع و با هر روشی که عاقلانه و منطقیست او را گوشمالی دهیم وگرنه همگان در نقض توافقاتشان با ما طمع میکنند و کشور اقتدار خود را از دست میدهد و این مرگ همه چیز است. باید عمل کرد نه توجیه. کسانی که یا خود را پنهان کرده اند تا آبها از آسیاب بیفتد و یا لال مونی سیاسی گرفته اند بدانند ملت مراقب آنها هست و در کارنامه اعمالشان نزد خدا ثبت میشود. دولت آمریکا دوباره مثل همیشه خودش دشمنی کرده خوب درست ولی چرا به ظاهر دوستان ما در داخل با مودت و اجماع جلوی او را نمیگیرند؟!؟ هیچ توجیهی از هیچ مقامی پذیرفته نیست.
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    کمتر فیلم سینمایی اون هم از نوع هندی اش نگاه کن برای سلامت مغزی ات خوب نیست
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    احمدی نژاد در مورد برنامه هسته ای اختیاری نداشت
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    باشه قبول ولی مگه روحانی قول نداده بود که بعد از برجام تحریم ها لغو خواهند شد پس چرا نشد؟
  • احمد خواجوند ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    پس از راي مجلس سنا بازار خالي بندي مسئولين حسابي داغه .پاسخ كوبنده ،واكنش كوبنده ،پيش بيني كوبنده شماها اگر اهل كوبنده بوديد کسی سرتان كلاه گشاد برجام نميگذاشت .
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    با تحریم مجدد ایران , حالا بر همه روشن شد که برجام کاغذ پاره ای بیشتر نیست .
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    هیچ کاری نمیتونید بکنید هر کاری کنید مثل تف سربالا میمونه ضربه به خودتون میزنید!
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    جالبه ! دلواپسانی که می گفتند این توافق کاملا به سود امریکاست بیان توضیح بدن چرا بدون رای مخالف نقض برجام در سنا تصویب شد ؟
  • احمد خواجوند ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    پس از راي مجلس سنا بازار خالي بندي مسئولين حسابي داغه .پاسخ كوبنده ،واكنش كوبنده ،پيش بيني كوبنده شماها اگر اهل كوبنده بوديد کسی سرتان كلاه گشاد برجام نميگذاشت .
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    در حال حاضر ما هیچ ابزاری برای واکنش نداریم در حال حاضر موضوع گیری آقایون حداکثر واکنش هست که تا چند روز دیگه از اونم خبری نیست
  • فرزان فر ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    چرا دولتمردان ما این گونه با مصالح ملی ، سطحی برخورد می کنند که نتیجه اش می شود این ؟ چهارسال اقتصاد معطل و ....
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    اقایون اصلاحاتی و اعتدالی هیچ کاری نمی تونید بکنید. چون اگر هرکاری بکنید رسما خودتون رو نابود کردید. نباید به امریکا اعتماد می کردید...
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    یه سری به سایت های حامی دولت بزنید. می بینید که هیچ کدوم کامنت های کاربران رو تایید نمی کنن! اگرم تایید کنن هیچ کامنت مخالفی وجود نداره! بدجوری به دردسر افتادن. شجاعت اعتراف به اشتباه هم ندارن.
  • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    عامل این تحریم ها حوادث 88 و پیام وسیگنال های بعضی از خودی ها بود
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    آمریکا سود و نفع مورد انتظارش را برد یعنی همان تعطیلی صنعت هسته ای ایران و حال که نفعش را برده و وقت انجام تعهداتش شده می خواهد زیر میز بزند. یعنی واقعا فهم این موضوع اینقدر برای شما طرفداران دولت سخت است؟!
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    به نوکران کدخدا (امریکا) تسلیت عرض می کنیم.
  • رضا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس آمریکایی ، من به سبک خودت جوابتو می دم، حالا که غنی سازی را به شدت محدود کردیم، مشکل اقتصادی و بیکاری رفع شد؟!!!! همه می دانند که رکودی که در سه سال گذشته کشور را فرا گرفته، بی سابقه بوده است، پس لطفاً اینقدر ناشیانه خودتو به اون راه نزن.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    کودک ۰۰۳۵ اینجا مهدکودک نیست و تو هم قرار نیست داستانهای خیالی تعریف کنی کار شما شده شمردن خواهم داشتهایتان حتی در گذشته هم چیزی برای مردم به دست نیاوردید که از داشتم داشتمتان دم بزنید میدانی این یعنی چه یعنی شما به معنای واقعی کلمه عاطل و باطل بوده اید
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    تمدید 10 ساله تحریم ایران باید ما را به غیرت آورد مگر در بساط دولت سیب و گلابی چیزی به نام غیرت هم پیدا می شود؟
  • رضا ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ناشناس آمریکایی ، توان داخلی اون چیزی است که در صنایع دفاع اتفاق افتاد، در نانو و بیوتکنولوژی و بیو ایمپلنت و هوافضا و صنعت هسته ای (در زمان گذشته)...اتفاق افتاد، اتفاقاً مهمترین مشکل صنایع خودروسازی این بود که مثل شما نگاهشان به خارج از کشور بود، نه توان داخلی، اگر صنایع خودروسازی به توان داخلی توجه داشتند، قطعاً همکاری واقعی و جامعی با دانشگاهها ومراکز پژوهشی وشرکت های دانش بنیان داشتند، در حالی که در عمل چنین اتفاقی نیفتاد، پس لطفاً اینقدر ناشیانه خودتو به اون راه نزن و این قدر مضحکانه مثال پراید را نزن.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    چرا عین آب خوردن دروغ میگی از برکات برجامه
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
  • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    وقتی اینهمه هزینه برای برجام کردیم و دستاوردمان هیچ است ادامه این راه غلط است و جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است.
  • ناشناس ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    در دولت قبل فازهای مختلف پارس جنوبی با اتکاء به توانمندی شرکت های داخلی به پیشرفت 90 درصدی رسید در صنایع سیمان و فولاد و پتروشیمی و نانو و بیوتکنولوژی و راه سازی و توسعه خطوط ریلی پیشرفت کردیم .
  • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    در امریکا هردو حزب با ایران دشمن هستن اما در ایران یکی از دو حزب برای رابطه با امریکا التماس می کند.
  • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    با آمدن ترامپ تحریمهای جدید در راه است دشمنی امریکا با ایران پایانی ندارد فقط چاره کار اقتصاد مقاومتی است .
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    عمده مشکلات کشور ریشه داخلی دارد و ناشی از سوء مدیریت است .
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    مرگ بر امریکا ؛ دشمن اصلی ما امریکاست .
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    کلوخ انداز را پاسخ سنگ است .
  • مسعود ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ننگ بر کاسبان برجام بی فرجام .
  • ناشناس ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    متاسفانه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم از قبل برجام بدتر شده و رکود شدید اقتصادی و تعطیلی کارخانجات دلیل این مدعاست .
  • ناشناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ان شاءالله .
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    به گفته هیلاری کلینتون تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود . اما این تحریم داماتو دستاورد دولت هاشمی رفسنجانی بوده و از سال 75 سال 96 میلادی تصویب و اجرایی شده است .
  • مهدي ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    نه بابا اوباما و امريكا كه خيلي مودب و باهوشن خواستن شوخي كنند نقض نيست كه. دلواپساي بي سواد
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    امریکا بدنبال فشار بیشتر و تحریم بیشتر برای نابودی موشک های بالستیک ایران و تغییر رفتار ایران است .
  • ناشناس ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    خروج از ان پی تی و اخراج بازرسان آژانس و از سرگیری برنامه هسته ای بهترین واکنش است .
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    این تحریم داماتو 20 سال قبل و در دولت هاشمی به کشور تحمیل شد .
  • مهدي ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    بعد حضرت استاد تكليف اب سنگين و بتون راكتور اراك و سانتريفو‍ژ هاي جمع شده چي ميشه اونوقت؟
  • مهدي ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    اقاي ناشناس خومان رابه حماقت نزنيم برگرديم به راه مردم به راه رهبري و راه امام
  • مهدي ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    و اينكه بزك كنندگان امريكا بي ابرو بشوند براي اينكه مملكت ديگه اين ضررها بهش تحميل نشه
  • مهدي ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    توان داخلي ماهواره موشك هسته اي سلولهاي بنيادي دفاعي توليد علم و صدها نمونه ديگر است كه شما چشم بسته ايد خودرو هم ميتوانستيم به شرطي كه طرز تفكر تركان در مملكت نبود
  • مهدي ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    خسر الدنيا و الاخره
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    اینکه گفته شود طرف ما که فقط آمریکا نیست هفت کشور نقض حرف سابق جناب رئیس جمهور است است که سابقا گفته بود اینها که هر کاری بخواهند بکنند باید سراغ کدخدا بروند چرا ما سراغ کدخدای خودشان نرویم اگر در این قضییه کدخدا برجام را ابطال کند به مقتضای حرف سابق خود ایشان، کشورهای متبوع از خود هیچ اختیاری نخواهند داشت و بود و نبودشان هم موثر نیست کما اینکه الان نیز در بسیاری از موارد و تحریمها حق تخلف از کد خدا را ندارند
  • ناشناس ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    نونهال 12:39 اگر چیزی به دست نیامده بود، در هشت سال دفاع مقدس ، بخشهای زیادی از کشور جدا می شد، و امثال تو باید سالها تحت اشغال زندگی می کردید، اگر چیزی بدست نیامده بود، حضور داعش را در خانه ات احساس مس کردی، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه وابسته نباشی وبتوانی روی پای خودت بایستی وحوادث روزگار تو را از پای درنیاورد، اقتصاد مقاومتی یعنی تقویت اقتصاد ملی به معنای واقعی کلمه ، نه شعاری.
  • ناشناس ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ناشناس 19:06 اگه وابسته باشی ، خوب واضحه که اوضاعت حتی از ونزوئلا هم بدتر ممکنه بشه، کدام کشور با وابستگی به دیگران پیشرفت کرده، که ما دومیش باشیم؟!!! حالا که برجام حدود یکسال است که به فرجام رسیده به نظرت وضع اقتصاد بهتره؟!!! وضع رکود چطوره؟!!!
  • ناشناس ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ناشناس 19:06 کسی حرف از سرشاخ شدن زد؟!!! اینکه از منافع کشورمون دفاع کنیم وتسلیم زورگوییهای آمریکا نشویم، اسمش سرشاخ شدنه؟!!! امثال شما راه حلتون چیه؟ نکنه انتظار دارید کشورتون تسلیم بشه و طرفدار ذلت کشورتون هستید؟!!! قذافی که تسلیم شد وهمه خواسته های غرب و بویژه آمریکا را مو به مو اجرا کرد الان کجاست؟!!! وضعیت کنونی لیبی چطوره؟!!!
  • ناشناس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    ناشناس آمریکایی ، شما خودتون نوکر آمریکا هستید و بقیه را هم مثل خودتون می بینید، کافر همه را به کیش خود پندارد، زهی خیال باطل، اتکای ما به ذات لایزال الهی در درجه اول و بعد رهبری عزیزمان و حضور وحدت بخش مردم ولایتمدار در صحنه است و به هیچ کشور خارجی امید نداریم، روشنه؟
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    واقع بین باشیم اینها که گفتی عملی نیست ضمنا آمریکا بد عهدی تو برجام کرده میشه پایگاه های نظامیش توی کشورهای همسایه رو زد چرا باید سکوی نفتی عربستان رو بزنیم؟؟؟؟ اون موقع که به خاطر حاجیا باید این کارو می کردیم نکردیم.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    4 سال؟ همین تحریم ها برای 10 سال دیگست. اقدامات اعتماد ساز هسته ای در برجام از 15 تا 25 ساله است. اینها مملکت را حداقل 14 سال عقب انداختن. 4 سال خودشان. 10 سال برجامشان
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    باز هم اقدامات دیپلماتیک و اعتماد به کدخداهای دیگه. شماها درس نمی گیرین از این اشتباهاتتون. در ضمن من دیپلمات نیستم انقلابیم
  • ناشناس ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر اسراییل
  • ناشناس ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ناشناس ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر امريكا مرگ بر اسرائیل
  • ناشناس ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر امريكا مرگ بر اسرائیل
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر امريكا جناب ناشناس امريكايي يك معامله اي رخ داد به نام برجام كه يكسري تعهدات ما داديم ويك سري تعهدات امريكا . انها به تعهداتشان عمل نكردند حال عقل حكم مي كند كه ما هم ديگر ان معامله را برهم بزنيم و برويم غني سازي كنيم . اما در پاسخ شما كه گفتيد كه با غني سازي چه مشكلي حل مي شود بايد بگويم اينكه امريكايي ها اين همه دنبال اين بودند كه صنعت هسته اي ما را نابود كنند حتما يك ضرري براي انها داشته ديگر . حال كه انها به ما ضرر زدند ما هم بايد با توسعه ان به انها ضرر بزنيم و از طرفي مسلما انرژي هسته اي فوايد فراواني هم دارد كه تمام كشورهاي صنعتي دنبال ان هستند و با غني سازي به ان فوايد هم مي رسيم اگر چه انها ممكن است كه ما را تحريم بيشتر كنند اما ذليل نمي شويم
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر امريكا جناب ناشناس امريكايي منظورتان از نوكر بيان نكرديد. اما با توجه به صحبت هاي شما فكر مي كنم شما بيشتر برازنده اين خصوصيت باشيد چون ما ملت ايران تا حالا نوكر كسي نبوده ايم .
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر امريكا جناب ناشناس امريكايي كجات داره مي سوزه اربابت به حرفش عمل نكرده حالا مثل گاوي كه سيخ داغ به او زده اندباز به مخالفان اربابت حمله مي كني !!! عمو اربابت اگر قرار بود به وعده اش عمل كند به شاه معدوم قذافي وصدام بن علي ال سعود و ال خليفه بقيه ديكتا تورهاي منطقه كمكي مي كرد . تو و امثال تو براي اربابت حكم دستمال توالت را داريد كه تنها براي تميز جلوه دادن خرابكاري ها ي ارباب بكار مي رويد و بعد از استفاده دور انداخته مي شويد
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر امريكا جناب ناشناس امريكايي تحريم ها كه لغو نشده بود كه حالا بخواهد شروع شود . واقعا هنوز اين مساله را متوجه نشده اي !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس