کد خبر 659401
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

نیروهای مقاومت مردمی 'الحشد الشعبی' منطقه 'تل سمیر الکبیر' را در استان نینوی در شمال عراق آزاد کرده و 400 خانواده عراقی را در غرب 'تلعفر' از اسارت گروه تروریستی داعش رها کردند.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، منابع نظامی نیروهای الحشد الشعبی اعلام کردند که این نیروها امروز (شنبه) منطقه 'تل سمیر الکبیر' در استان نینوا را آزاد کردند.

براساس این گزارش، نیروهای الحشد الشعبی امروز (شنبه) 400 خانواده عراقی را از اسارت داعش در غرب تلعفر آزاد کردند.

عملیات آزادی سازی موصل از 17 نوامبر (26 مهرماه) گذشته با مشارکت همه قوای مسلح عراق از جمله الحشد الشعبی، ارتش، پلیس، نیروهای واکنش سریع مبارزه با تروریسم، پیشمرگ ها و عشایر استان نینوا آغاز شد و طی این مدت دهها روستا و تعدادی از شهرهای مهم نینوا آزاد شدند.

نیروهای مسلح عراقی طی این مدت توانسته اند طبق اعلام اخیر وزیر خارجه عراق، یک هزار و 700 عنصر تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق در حال حاضر دو شهر 'موصل' و 'تلعفر' آخرین پناهگاه های داعش را در استان نینوا در شمال عراق تحت محاصره کامل قرار داده و به تدریج در حال ورود به عمق مواضع داعش در این دو شهر هستند.

در ادامه پیشروی های آرام نیروهای مسلح عراقی به عمق مواضع گروه تروریستی داعش، امروز (شنبه) روستای 'جلیوخان' در 10 کیلومتری جنوب شرق موصل آزاد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس