کد خبر 657454
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

وزارت کشور مغرب امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای بر عزم این کشور برای مبارزه جدی با دو گروه تروریستی 'داعش' و 'جبهه النصره'، تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری 'شین هوآ'، در بیانیه وزارت کشور مغرب تاکید شده که تمامی نهادهای امنیتی برای مبارزه با فعالیت های غیرقانونی دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره، از آمادگی خوبی برخوردارند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: یک مظنون تروریستی وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره، در شهر 'ازرو' در استان 'افران' در مرکز معرب شناسایی و دستگیر شد. تلاش نیروهای امنیتی برای شناسایی هویت دقیق این فرد و ارتباط آن با دیگر شبکه های تروریستی در مغرب ادامه دارد.

بر اساس گزارش های منتشره، دو مظنون تروریستی وابسته به گروه تروریستی داعش 19 مهرماه سال جاری در دو شهر 'گلمیم' و 'طانطان' در جنوب مغرب شناسایی و دستگیر شدند، ولی نیروهای امنیتی این کشور تاکنون هویت آنها را اعلام نکرده است .

بر اساس این گزارش، در عملیات دستگیری این دو مظنون به فعالیت تروریستی در مغرب، مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی از مخفیگاه آنها کشف شد.

انفجاری تروریستی که در سال 2011 در یک شهر مرکزی در کشور مغرب روی داد، به کشته شدن 17 نفر که اکثرشان گردشگران خارجی بودند، منجر شد.

حمله آن سال، خونبارترین حمله در مغرب از زمان وقوع انفجارهای شهر 'الدار البیضاء' این کشور در سال 2003 بود. در انفجارهای الدار البیضاء 45 نفر شامل 12 بمب گذار انتحاری کشته شدند.

عناصر مرتبط با داعش بارها کشور مغرب و به تازگی شهر 'مراکش' در این کشور را هدف حملات تروریستی قرار داده اند.

در همین خصوص، تارنمای خبری 'فرست پست' نوشت: گروه تروریستی داعش به دنبال حمله به نهادهای دولتی و تاسیسات حساس مغرب است که این اقدام آنها، با هوشیاری نیروهای امنیتی این کشور، تاکنون ناموفق بوده است.

به گفته منابع رسمی، 152 شبکه تروریستی از سال 2002 در مغرب شناسایی و منحل شده که از این تعداد 31 شبکه با نیروهای تروریستی داعش در عراق و سوریه ارتباط داشته اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس