کد خبر 656010
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت ائتلاف آمریکا قرار دارند عملیات خود به سمت رقه را از دو محور آغاز و 3 مزرعه به همراه منطقه «تل ضامر» در 16 کیلومتری جنوب شرق عین عیسی را آزاد کردند.

 به گزارش مشرق، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند به همراه ائتلاف آمریکائی موسوم به ضد داعش، در ادامه پیشرویها در استان الرقه، عملیات را از دو محور آغاز کردند.

یک منبع میدانی اعلام کرد، محور نخست از شهرک «عین عیسی» به سمت جنوب شرق این شهرک آغاز و 3 مزرعه به همراه منطقه «تل ضامر» در 16 کیلومتری جنوب شرق  عین عیسی آزاد شد.

محورهای عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه 

به گفته این منبع، نیروهای دموکراتیک همچنین با عملیات غافلگیرکننده خود موفق شدند روستای «طویلعة» را نیز پاکسازی کنند.

در محور دوم، حملات از شهرک «السلوک» و روستای «الهایس» آغاز  و بیش از 5 کیلومتر مربع از مناطق اشغالی پاکسازی شد.

در حال حاضر روستاهای «خنیز و ثلث خنیز» در محاصره نیروهای کُرد قرار دارد و عملیات پاکسازی آنها آغاز شده است. از صبح امروز و با شروع عملیات تاکنون بیش از 25 کیلومتر مربع پاکسازی شده است.

در حال حاضر که از آغاز عملیات موسوم به آزادسازی رقه ده روز می گذرد حدود 35 روستا، 30 مزرعه و تعدادی نیروگاه برق و مخزن آب پاکسازی شده اند که مساحتی بالغ بر 540 کیلومتر مربع است.

این منبع در پایان تأکید کرد، بنظر می رسد ائتلاف آمریکا برای راضی نگه داشتن کُردها از وضعیت بد جبهه منبج و نفوذ مستمر ترکیه در این منطقه، جبهه عملیاتی رقه را به صورت موقت فعال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس