کد خبر 655663
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

نخست وزیر ترکیه از شروع فاز جدید عملیات «سپر فرات» در حمله به هر «الباب» واقع در شمال سوریه خبر داد.

 به گزارش مشرق، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح تحت حمایت این کشور (تروریست‌های ارتش آزاد) با همراهی نظامیان ارتش به شهر «الباب» حمله کرده و بزودی آن را از «داعش» پاکسازی خواهند کرد.

ایلدیریم طی سخنرانی در پارلمان تاکید کرد شهر الباب در شمال «حلب» به زودی از چنگ داعش آزاد خواهد شد و سپر فرات پیشروی خود را به سمت حلب ادامه خواهد داد.

منابع کُردی پیشتر امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند تروریست‌های ارتش آزاد با حمایت نظامیان ترکیه حمله به الباب را آغاز کرده‌اند و این در حالی است که حدود 50هزار غیرنظامی در این شهر حضور دارند و برخی تحلیلگران از احتمال وقوع فاجعه انسانی نگران هستند.

وی همچنین درباره مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تصریح کرد این اتحادیه باید از میان ترکیه و دشمنانش، یکی را انتخاب کند و «بروکسل» نباید از «آنکارا» انتظار داشته باشد قوانین مبارزه با اقدامات تروریستی خود را تغییر دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 3
    دقیقا داعشی ها ریش هاشون رو کوتاه مبکنن میشن ارتش ازاد.ایران و سوریه هم گول میخورن
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 4
    داعشی ها تنها ریشهایشان را می تراشند و به استقبال ارتش ترکیه می روند.به قول ما ایرانیها خر همون خره فقط پالونش عوض شده
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    2 0
    بعد از الباب نوبت حلب و تشکیل جبهه جدید در شمال و شمال شرق حلب
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    و بشار و حزب الله معلوم نیست دارند چه غلطی می کنند
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 2
    حدود یک سال است ارتش سوریه در دروازه جنوبی الباب سنگر گرفته که این روز را نگاه کنه بشار اسد بخاطر دشمنی با کردها کلی خاک سوریه را فروخت به ترکیه، چراغ سبز سوریه به این عملیات در راستای جلوگیری از بهم وصل شدن کانتونهای اداره شده توسط مجلس دموکراتیک سوریه در شمال بود. دولت سوریه بخاطر همین ندانم کاری ها شهر حسکه را از دست داد. از دست دادن حسکه اولین نتیجه دوستی مجدد ترکیه و سوریه بود و از دست رفتن منطقه شهبا هم دومین موردش. منتظر بقیه موارد هم هستیم. ترکیه از مناطق اشغال شده عقب نشینی نخواهد کرد، عملیات درع الفرات (سپر فرات) توسط گروههای ترکمن انجام شده است.
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    بشار اسد بخاطر دشمنی با کردها کلی خاک سوریه را فروخت به ترکیه، چراغ سبز سوریه به این عملیات در راستای جلوگیری از بهم وصل شدن کانتونهای اداره شده توسط مجلس دموکراتیک سوریه در شمال بود. منتظر بقیه موارد هم هستیم. بعد نوبت شهر حلب میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس