کد خبر 654819
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

سومین نشست راهبردی ابوظبی امروز یکشنبه با حضور 400 شخصیت آغاز شد و بارزترین نکات در سخنرانی‌های نخستین این نشست تکرار ادعاهایی علیه ایران و نقش آن در منطقه بود.

 به گزارش مشرق، امروز (یکشنبه) سومین «نشست استراتژیک ابوظبی 2016» که مرکز سیاست‌های امارات با همکاری وزارت خارجه، شورای آتلانتیک و دیگر همکاری‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، آغاز شد و دو روز به طول خواهد کشید.  

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، بیش از 400 شخصیت سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک از سر تا سر جهان در این کنفرانس شرکت دارند.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در این کنفرانس گفت: در نتیجه سیاست‌های سابق، اکنون باید منتظر نشانه‌های تغییرات جدید در سیاست‌های جدید آمریکا باشیم.

وی در ادامه ادعا کرد: ما بهای سیاست‌های طایفه‌ای را در منطقه می‌پردازیم و به وضوح نقش ایران در این زمینه در کشورهایی مانند یمن، بحرین، عراق و سوریه را می‌بینیم؛ ایران باید مانند یک کشور رفتار کند نه اینکه منبعی برای صادر کردن کودتاهای طایفه‌ای باشد.

«محمد آل الصباح» وزیر خارجه سابق کویت نیز در این نشست مدعی شد: سه عامل ، منبع خطر بر امنیت منطقه‌ای ما هستند: ایران، تروریسم و اسرائیل. همانطور که یک چالش مهم یعنی چالش اقتصادی داریم.

محمد آل صباح افزود: در خلال مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب، تهران بر بررسی وضعیت بحرین و سوریه در ضمن مذاکرات هسته‌ای اصرار داشت.

این مقام کویتی سپس مدعی شد: ایران به عنوان کشوری شیعی، به خودش آنگونه نگاه می‌کند که رُم قدیم و کلیسای روم نسبت به مسیحیان سایر جهان می‌نگریست و خودش را مرجع کل مسیحیان جهان می‌دانست.

محمد آل صباح در ادامه مدعی شد «علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی» پیشتر به وی گفته است: ما فارس‌ها به فارسی بودن و تاریخ خود افتخار می‌کنیم و اسلام آمد تا آن را بیاراید نه آن را محو کند. من این افتخار کردن را در مصر هم نمی‌بینم با اینکه قدیمی‌تر از ایران است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمود ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 1
    زنده باد ایت الله هاشمی رفسنجانی که خوب بلده چطوری این وهابی ها رو مهار کنه
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    1 0
    مصر قدیمی تر از ایرانه؟؟؟؟ فرقش اینه که مصریها همه مثل شما ها عرب ملخ خور وهابی شدند......
  • مانترا ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    1 0
    اقایان هاشمی واحمدی نژاد یا باید میرفتند یک زبان بین المللی یاد میگرفتند یا اینکه بدانند اگر سخن وجمله بسیار سطح بالا وفوق فلسفی در یک دیدار سیاسی مطرح میکنند اول خود مترجم را توجیه کنند ومطمئن شوند که معنای جمله را فهمیده و با درکی اشتباه مفهومی اشتباه را به مخاطب تفهیم نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس