کد خبر 655111
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد : جنگنده های نیروی هوایی در هشتاد و سومین روز از عملیات سپر فرات ارتش این کشور در شمال سوریه، مقر های داعش در شهر استراتژیک الباب را بمباران کردند.

 به گزارش مشرق، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز دوشنبه ،در حالی از عملیات هوایی علیه الباب خبر داد که رسانه های ترکیه از شروع عملیات آزاد سازی الباب و تقویت نیروهای ترکیه در منطقه و حضور کماندوهای ویژه نیروی زمینی ترکیه در این عملیات خبر داده اند.

این عملیات در حالی انجام می شود که نیروهای ترکیه و به اصطلاح ارتش آزاد سوریه به دروازهای الباب رسیده اند.

در اطلاعیه ارتش ترکیه آمده است: عملیات هوایی روز یکشنبه در دو نوبت و در بین ساعات 11:53– 10:44 و 21:11 – 20:47 به وقت ترکیه انجام شده و 15 هدف متعلق به داعش از بین برده شد.

در بین این اهداف در الباب یک انبار مهمات، دو ساختمان که به عنوان قرارگاه استفاده می شد و همچنین 10 موضع ضد هوایی داعش هدف قرار گرفته و تخریب شده است.

در اطلاعیه ستاد فرماندهی ارتش ترکیه لحظاتی پیش منتشر شد، آمده است: در طول روز 9 تن از معارضان کشته و 52 نفر زخمی شده اند و عملیات در منطقه دانا در شمال الباب ادامه دارد.

بنابر این گزارش براثر شلیک راکت ضد تانک از سوی عناصر داعش به سوی نیروهای ترکیه، یک دستگاه خودروی زرهی آسیب دیده و چهار تن از نظامیان این کشور به طور سطحی زخمی شده اند.

در اطلاعیه تاکید شده است، عملیات سپرفرات با هدف رفع تهدیدات تروریستی علیه ترکیه و در راس آن داعش و کمک به ائتلاف بین المللی در 24 اوت شروع شده و این عملیات که بر گرفته از حقوق بین المللی ترکیه، استناد به ماده 51 منشور سازمان ملل در حق دفاع از خود و همچنین مصوبات شورای امنیت سازمان ملل علیه داعش، ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس