لحظاتی پیش رسانه‌های آمریکا رسما خبر از پیروزی دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دادند و بدین‌ترتیب وی را می‌توان چهل و پنجمین رییس جمهور تاریخ آمریکا دانست.

سرویس جهان مشرق - کارزار پر تنش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 لحظاتی پیش رسما به پایان رسید و طبق اعلام ستاد انتخابات و رسانه‌های جمعی آمریکا دانلد ترامپ با کسب بیش از 55 میلیون رای در مقابل هیلاری کلینتون پیروز شد و رسما به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور تاریخ آمریکا رهسپار کاخ سفید گردید.
 
 
 
رقابت بین نامزد جمهوریخواهان و نامزد دموکرات‌ها شب گذشته در حالی آغاز شد که دانلد ترامپ در آغاز امر با شیب قابل ملاحظه‌ای از هیلاری کلینتون پیش بود. اما این برتری دیری نپایید که جای خود را به برتری کلینتون به طور مقطعی داد. جریان رقابت تا ساعات میانی بطور تقریبا برابر پیش رفت و نامزد جمهوریخواهان در حالی که طبق نظر رسانه‌ها در برخی ایالت‌های کلیدی شانسی نداشت، توانست در همان ایالت‌ها مانند فلوریدا، اوهایو، و کارولینای شمالی به موفقیت برسد. در ساعات آخرین رقابت دانلد ترامپ بطور میانگین با شیب 30 امتیازی همچنان پیشتاز بود و نهایتا با اخذ اکثریت آرا در ایالت پنسیلوانیا پیروزی نهایی را بدست آورد و به کاخ سفید راه یافت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    هرچند اميدي به اخذ تصميمات عاقلانه و منطقي توسط رئيس جمهور جديد نيست، اما توصيه ميكنيم از اقدامات ابله هانه، مزورانه، خبثانه و ستيزه جويانه روساي پيشين و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در مقابلشان، اندكي عبرت گيرد و گزافه گويي را كنار بگذارد و در مقابل ايران اسلامي بزرگ و بزرگمنش، سعي كند با ادب و بر اساس عقل و حقيقت رفتار نمايد. و بفهمد كه در هر صورت و در همه حال ما همچون كوه استواريم (كالجبل الراسخ) و تاريخ اخير را ورق بزند و ببيند كه ما پوزه سلفش را به گِل ماليديم و خواهيم ماليد.
  • مهدی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    عربستان اسراییل قطر وحامیان داعش در ماتم وعزا فرو رفتند خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس