تا ساعاتی دیگر رسانه‌های آمریکایی رسما نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام خواهند کرد و چهل و پنجمین رییس‌جمهور آمریکا مشخص خواهد گردید.

سرویس جهان مشرق - رای‌گیری در سرتاسر آمریکا آغاز شد و ساعاتی پس از آن در پی شمارش آرای الکترال، رییس جمهور آینده این کشور مشخص خواهد گردید.
 
انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا چهل و پنجمین رییس جمهور تاریخ این کشور پس از باراک اوبامای دموکرات را روانه کاخ سفید خواهد کرد. طبق برآوردها، بیش از 120 میلیون آمریکایی در انتخابات امسال شرکت خواهند کرد. اهمیت آگاه بودن از اینکه چه کسی رییس‌جمهور آمریکا می‌شود به دلیل نقش بسیار مداخله‌گر این کشور در عرصه بین‌المللی زیاد است. همه 50 ایالت آمریکا در روز انتخابات درگیر حوزه‌های انتخابیه و فرایند رای‌گیری هستند.
 
حوزه‌های انتخابیه از ساعت 6 و 7 بامداد به وقت شرقی آمریکا معادل با 14:31 و 15:31 بعدازظهر به وقت تهران به روی مردم آمریکا باز می‌شوند و فرایند رای‌گیری در ساعت 7 عصر به وقت شرقی به پایان می‌رسد (به استثنای آیووا و داکوتای شمالی که حوزه‌های انتخابیه‌ آنها تا ساعت 9 شب فعال هستند). و نهایتا در ساعت 23 (11 شب) روز سه‌شنبه به وقت شرقی آمریکا برابر با 7:31 بامداد چهارشنبه به وقت تهران رسانه‌های آمریکایی رسما نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد و چهل و پنجمین رییس‌جمهور آمریکا مشخص خواهد گردید.
 
{$sepehr_media_1844833_400_300}
نگاهی سریع و کوتاه به فرایند انتخابات در آمریکا 
 
سپس از بین هیلاری کلینتون و دانلد، یک کدام سخنرانی پیروزی خود را برگزار می‌کند و دیگری سخنرانی پذیرش شکست و تبریک به رقیب. سپس طبق یک سنت دیرینه باید با رقیب خود تماس بگیرد و رسما با قبول شکست، به وی تبریک بگوید. اما در صورتی که نتیجه را قبول نداشته باشد، می‌تواند اقدام به آغاز فرایند شکایت نسبت به نتیجه اقدام نماید. 
 

منبع:
 http://www.telegraph.co.uk/news/0/what-time-us-election-results-uk-what-is-timetable-for-the-night

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    هیلاری رییس جمهوره نیاز به انتخابت نیست. مردم آمریکا می خواهند این بار یک زن را تجربه کنند.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    چقد باید یک ادم کوته فکر باشد که بحث به این مهمی را مثل بچه ها جنسیتی کند .. زن و مرد ندارد مهم تفکر هست
  • مهدی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    تاریخ نشون داده که هشت سال دموکرات رییس جمهور شده و هشت سال جمهوری خواه . الان نوبت جمهوریخواه شده. همه اینها نمایشه. چقدر مردم امریکا ساده هستند.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    "سپس از بین هیلاری کلینتون و دانلد، یک کدام سخنرانی پیروزی خود را برگزار می‌کند و دیگری سخنرانی پذیرش شکست و تبریک به رقیب. سپس طبق یک سنت دیرینه باید با رقیب خود تماس بگیرد و رسما با قبول شکست، به وی تبریک بگوید. اما در صورتی که نتیجه را قبول نداشته باشد، می‌تواند اقدام به آغاز فرایند شکایت نسبت به نتیجه اقدام نماید." خائنان به ایران این قسمت را خوب بخوانند !
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    اگه ترامپ شکست بخوره زنش احتمالا زنگ میزنه 20:30 میگه : نیویورکی ها پسر خودشون ول نمیکنن به یک ایلینویی رای بدن!
  • حسین ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    مخدوش‌ترین انتخابات و مهندسی‌ شده‌ترین انتخابات در بین کشورهای غربی متعلق به آمریکا هست ، گزارشهای غیر رسمی‌ ماهها قبل از انتخابات حاکی‌ از این بود که لابی‌ها و به قول خودشون سوپر پک‌ها (در حقیقت همون صهیونیستها) شرایط را طوری مهیا کردند که یک زن و مشخصا همین هیلاری رئیس جمهور بشه ، خوب من به عنوان یک مخاطب عام این را شایعه و بی‌ اساس میدونستم ، ولی‌ در این ماه‌های اخیر حجم بسیار زیاد و موج بسیار شدید که علیه ترامپ ایجاد کردند و با کمال تعجب حتی رسانه‌‌های جمهوریخواه هم علیه ترامپ شروع به فعالیت و هجمه کردند تقریبا برام روشن شد که اون مسائل شایعه نبوده بلکه واقعیّت دارند ، حالا اگر هیلاری با رای نزدیک به ترامپ و با اختلاف کم انتخابات را ببره شک نکنید که انتخابات مخدوش هست و آرا به نفع هیلاری مهندسی‌ شده ، البته اگر اختلاف آرا زیاد باشه دیگه لابی‌ها نمی‌تونن زیاد روی الکترال اعمال نفوذ کنند و آرا را تغییر بدن. در هر صورت تفاوت بین اینها تفاوت بین گرگ و کفتار هست و قضیه بد و بدتر هست.
  • زارعی ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    هیلاری رئیس جمهور امریکا تمام
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    سایت احمق مشرق ! ما باید بدانیم ؟
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    البته اگه آمریکا موسوی نداشته باشه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس