آقای دکتر روحانی در جای جای سخنان دیروز خود به تفسیر رویدادهایی پرداخته و از رخدادهایی خبر داده‌اند که با واقعیت‌های موجود نه فقط فاصله‌ای پرناشدنی دارند، بلکه در برخی از موارد، در نقطه‌ای متضاد قابل تعریف هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در یادداشت روز  خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: سخنان دیروز آقای دکتر روحانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات به این نگرانی ابعاد جدی‌تری داد که چه کسانی به رئیس‌جمهور محترم کشورمان مشاوره می‌دهند و چرا اصرار دارند ایشان را از واقعیاتی که در جامعه می‌گذرد و به آسانی برای همگان قابل درک است، بی‌خبر نگاه دارند؟!  و اما، اگر آنچه فرموده‌اند برخاسته از نگاه و نظر خود ایشان باشد که نگرانی یاد شده بسیار جدی‌تر خواهد بود.
 
آقای دکتر روحانی در جای جای سخنان دیروز خود به تفسیر رویدادهایی پرداخته و از رخدادهایی خبر داده‌اند که با واقعیت‌های موجود نه فقط فاصله‌ای پرناشدنی دارند، بلکه در برخی از موارد، در نقطه‌ای متضاد قابل تعریف هستند.
 
به عنوان مثال؛ ایشان می‌فرمایند؛ «ما تحریم‌ها را برداشتیم و بعضی‌ها ناراحتند، 100 تحریم برداشته شده و 3 تحریم مانده، آن 100 را نمی‌بینند و این 3 را می‌بینند»! کاش جناب رئیس‌جمهور محترم به چند نمونه از تحریم‌هایی که معتقدند برداشته شده است اشاره می‌کردند.
 
اظهارات ایشان در حالی است که دست‌اندرکاران اصلی مذاکرات هسته‌ای در دولت ایشان بارها به صراحت نظری متفاوت با جناب ایشان را اعلام کرده‌اند. آقایان صالحی، ظریف، عراقچی و ... تاکید می‌کنند که تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده و آقای سیف رئیس‌محترم بانک مرکزی می‌گوید دستاوردهای برجام تقریبا هیچ بوده است. این تناقض آشکار میان اظهارات آقای رئیس‌جمهور و دولتمردان عالی‌رتبه و دست‌اندرکار ماجرا چگونه قابل جمع است؟!
 
آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌فرمایند «قلم‌ها را به بهانه واهی نشکنیم، دهان‌ها را به بهانه‌های غیراساسی نبندیم، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و...» و توضیح نمی‌دهند که اگر تا این اندازه به آزادی بیان و قلم اعتقاد دارند چرا تاکنون کمترین انتقادی از سوی منتقدان خود و دولت خویش را برنتافته و با الفاظی که از ایشان دور از انتظار بوده و هست به آنان تاخته‌اند؟! «بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند»! و... اخیرا انقلابیون نفهم!، یک مشت لات! و...
 
این همه اهانت به منتقدان در حالی است که ایشان 12 مردادماه 92 در روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوریشان فرموده بودند «پناه می‌برم به خدا، از بستن دهان منتقدان»! ضمن آن که تاکنون بارها معلوم شده است نظر و نگاه منتقدان بر حق بوده و دولتمردان محترم در پیش‌بینی‌های خود راه به خطا برده‌اند که برجام و دستاوردهای به قول آقای سیف «تقریبا هیچ» آن از جمله آنهاست.
 
آقای روحانی که فقط 7 ماه از دوران 4 ساله ریاست‌جمهوری ایشان باقی مانده است و چه قبل و چه بعد از انتخابات بیشترین تاکید را بر ایجاد اشتغال داشته‌اند، در سخنان دیروز خود می‌فرمایند؛  «اگر نتوانستیم برای جوانان این کشور شغل ایجاد کنیم، انقلابی نیستیم»! اظهارات ایشان به گونه‌ای است که انگار طی سه سال و چند ماه گذشته صدها‌هزار  - و یا میلیون‌ها- شغل ایجاد کرده‌اند ولی مردم از درک و فهم آن عاجز بوده‌اند!
 
آیا جناب روحانی نظر مستند دولتمردان خود را باور ندارند که از تعطیلی صدها هزار مرکز و کارگاه تولیدی خبر می‌دهند و وزیر محترم کار به صراحت اعلام می‌دارد هر پنج دقیقه یک نفر بیکار می‌شود! و یا بیکاری گزنده و رو به گسترش موجود را ندیده‌اند؟!  آیا منظور آقای روحانی از اینکه «اگر نتوانستیم برای جوانان این کشور شغل ایجاد کنیم، انقلابی نیستیم» دولت خود ایشان است؟!  که علی‌رغم آنهمه وعده و وعید، نه فقط در ایجاد اشتغال ناکام بوده است بلکه بر بیکاری و تعطیلی بسیاری از مشاغل نیز افزوده‌اند؟!  به یقین منظور رئیس‌جمهور محترم از این اظهارنظر که «اگر... انقلابی نیستیم»!  دولت خود ایشان نیست. پس منظورشان چیست؟!  و مخاطب آن کیست؟!...
 
آقای دکتر روحانی در بخش دیگری از اظهارات دیروز خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات درباره سقوط اولیه موصل می‌فرمایند «مگر یک شهر بزرگ یک و نیم میلیون جمعیتی با دارا بودن آن همه نیروی مسلح و ارتش چطور از صبح تا ظهر سقوط می‌کند؟ سقوط این شهر برای این بود که تروریست‌ها سلاح مدرنی در اختیار داشتند؟ سقوط موصل برای این بود که تروریست‌ها توانمندتر از ارتش مستقر در موصل بودند؟ یا این که دلبستگی مردم موصل به بغداد کاهش یافته بود؟ موصل ارتباط عاطفی و سیاسی‌اش با بغداد قطع شده بود، نه راهش، هر گروه مسلح دیگر با پرچم که نه سیاه و حتی سفید می‌توانست در موصل فائق آید. سیاست بغداد نمی‌تواند موصل را حفظ کند. ارتش عراق نمی‌تواند موصل را حفظ کند»! آقای روحانی نتیجه می‌گیرند که «اگر مردم و یا بخشی از مردم ندای تروریست‌ها را بپسندند، نه سیاست خارجی می‌تواند معضل امنیت را حل کند و نه قدرت نظامی، هیچکدام.» و توضیح می‌دهند که اگر نظام اسلامی به اقلیت‌ها احترام نمی‌کرد و اگر به وحدت دینی همت نمی‌گماشت و ... داعش در اینجا هم راه می‌داشت، القاعده در اینجا هم راه داشت»!
 
این بخش از اظهارات جناب آقای روحانی که بر ضرورت همدلی اقلیت‌های دینی و مذهبی و قومی و یکپارچگی آنان با نظام اسلامی تأکید می‌ورزند، سخن حق و قابل قبولی است ولی تحلیل ایشان درباره علت سقوط اولیه موصل- با عرض پوزش- نادرست و به دور از واقعیت است و آقای رئیس‌جمهور در این میان، چند واقعیت غیرقابل انکار را نادیده گرفته‌اند.

اول آن که به اعتراف هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش با عنوان انتخاب‌های سخت -HARD  CHOICES- که رخدادهای بعدی نیز کمترین تردیدی در آن باقی نگذاشته است، گروه داعش را آمریکایی‌ها ساخته و با همراهی اسرائیل و آل‌سعود به جان ملت‌های مسلمان انداخته‌اند.
دوم؛ این که اهل سنت نیز بیشترین قربانیان را در اقدامات تروریستی داعش متحمل شده‌اند که از قضا اکثریت نزدیک به اتفاق مردم موصل از خواهران و برادران اهل سنت بوده‌اند که بعد از ورود داعش نه فقط از تروریست‌ها استقبال نکرده بودند بلکه تا آنجا که در توان داشتند از شهر گریخته بودند. بنابراین ناخشنودی آنان از حکومت مرکزی نمی‌تواند صحت داشته باشد.
 
سوم، که با اهمیت‌تر از بقیه است، سقوط موصل به علت وجود فرماندهان نفوذی در ارتش و مراکز اداری شهر بوده است که با توطئه‌ای از پیش طراحی شده موصل را به تروریست‌ها تحویل دادند. یعنی دقیقاً همان «خطر نفوذ» که جناب روحانی نسبت به هشدار دلسوزان درباره آن اهمیت چندانی نداده و نمی‌دهند و با برخی از عوامل وطن‌فروش فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 سر مدارا دارند! و...
 
همین جا گفتنی است رئیس‌جمهور محترم درباره رأی اعتماد اخیر مجلس به 3 وزیر پیشنهادی ایشان، می‌فرمایند «رأی اعتماد مجلس به آنها نشان داد که برای اتهامات واهی گوش شنوایی وجود ندارد»! این در حالی است که اتهامات برخی از سه وزیر پیشنهادی، حضور فعال در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 بوده است.
 
فتنه‌ای که موجودیت نظام اسلامی را نشانه رفته بود و با شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» بر اهداف براندازانه خود تأکید ورزیده بود. بنابراین رأی اعتماد مجلس حکایت از آن داشت که برخی از نمایندگان شناخت دقیق و بینش کافی از ماجرا نداشته‌اند! و... که بگذریم!
 
 و از این دست اظهارنظرها که در گزارش امروز کیهان آمده است و پرداختن به یکایک آنها موضوع این وجیزه نیست.
 
 اما نکته مورد نظر آن است که اگر سخنان دیروز رئیس‌جمهور محترم، برگرفته از مشاوران است، عزل مشاورانی که با ارائه اطلاعات و آدرس‌های غلط، جایگاه ریاست‌جمهوری را فدای منافع حزبی و یا برخی آلودگی‌های دیگر خویش کرده‌اند، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و این اقدام به اندازه‌ای حیاتی است که نباید انجام آن را از امروز به فردا موکول کرد و اما، چنانچه اظهارات دیروز رئیس‌جمهور محترم برخاسته از نظر خود حضرت ایشان است، با عرض پوزش باید گفت، نگاهی دوباره به آنچه فرموده‌اند و آنچه واقعا هست، چاره‌‌ کار است.
 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    والا چی بگم ...
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا آقای شریعتمداری رو حفظ کنه،اگه همین چندسطر هم نوشته نمیشد تا کمی آتش درون مارو قابل کنترل کنه و به خودمان تلقین کنیم که حرف دلمان به گوش مسئولین میرسه؛یا کاری دست خود و خوانواده خودمون میدادیم ویا خدای نکرده مرتکب خطایی از سر خشم در راستای وارد کردن خسارت به جامعه و کشور عزیزمون میشدیم
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بسیار عالی بود.
  • شناس ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    فاتحه
  • ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    حقیقتی است هویدا،نکن توکتمانش
  • ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر دولت تدبیر! و امید! و راستگویی! به فکر مردم و کشور بود که اینقدر دنبال جور کردن و ایجاد دوقطبی های کاذب مثل برجامیون و ضد برجامیون و طرفداران کنسرت و مخالفان کنسرت و ...........نمی افتاد تا از یک طرف حواس ملت را از فسادهایی مثل اختلاس های چند هزار میلیاردی اعتدالیون اصلاح طلب و جریمه چند ده میلیاردی دلاری کرسنت و ضعف شدید مدیریتی مدیران نجومی و نامشروع بگیرش پرت کند هم برای انتخابات وقت بخرد البته خودمان به این راستگویان! رأی دادیم پس تا خودمان به آن درک نرسیم که به اصلح ترین گزینه رأی دهیم نباید توقع بهبود اوضاع از طریق معجزه و وقوع اتفاق های خوبی را داشته باشیم.
  • مجید ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بسیار متین و منطقی ولی حیف این مطالب به گوش رئیس حمهور محترم نخواهد رسید .
  • امیر حسین ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    احسنت یکی نیست بگه بجای اینکه انقدر آمریکا آمریکا بکنی برو به صنعت کشاورزی اهمیت بده مردم دیگه از این سیاست بازی های زیادی خسته شدن
  • ناشناس ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    آقای روحانی راست گفته اند . فقط سه تحریم مانده است . تحریم اقتصادی ، تحریم سیاسی تحریم نظامی . چرا باید اینقدر سخت بگیریم . 100 تحریم برداشته شده : تلفت ایشان به اوباما ، قدم زدن با کری ، خنده های زیبا جلوی دوربین ، جلسه در هتل های شیک نوشتن مقاله در روزنامه های امریکایی ، ایتهمه مقاوله نامه و تفاهم نامه با کشورها حالا قرارداد نمیشود مهم نیست ، رفتن به میهمانی های خارجی و پذیرایی از میهمانان خارجی ، ارتباطات تلفنی با کاخ سفید ، قراردادهای ! خرید هواپیما ، واگذااری ساخت قطعات هواپیما به ایران توسط بوئینگ ( به گفته وزیر راه او ) ، خالا عملیاتی نمیشود مهم نیست ، رفع تحریم آب خوردن مردم ، و صدها رفع تحریم دیگر که باید آنها را دید پرت و پلا شاخ و دم ندارد .
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دنیا وحتی خود ملت امریکا شیوه تبلیغات انتخاباتی امریکا را زشت وبد می دانند . اما عده ای همیشه بخاطر باور غلطی که دارند دور این دو نفر جمع می شوند . این عده بخاطر همان باور غلط اگر برایشان مسلم شود که هر کدام از ان ها با استفاده از از سلاح های کشتار جمعی دنیا را هم نابود می کنند باز دست از حمایت کاندیدای خود بر نمی دارند . اقای روحانی هم بخاطر باور غلط خود هنوز از برجام دفاع می کند . حتی ممکن است طی نامه اقرار نماید ایرانه همه طلب های خود را از دنیا دریافت داشته و امریکا هیچ مشکلی برای ایران ایجاد نکرده و ما خیالمان از امریکا اسوده است و00000. می خواهم به اقای رئیس جمهور عرض نمایم .برجام یک قرار داد دوطرفه بود .ما انرا بی کم وکاست اجرا کردیم . اقای رئیس جمهور هم بفرماید امریکا هم همه تعهدات را بی وکم وکاست اجرا کرده است . اگر نه باور غلط خود را کنار بگذارد و همراه باملت بفکر چاره باشد . چون ایشان مسئول اداره ملت وکشور هستند
  • ناشناس ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    شما از تحریم هایی که باقی مانده است بگو. در مورد مجلس هم مشخص شد که وزن اصلاح طلبان مجلس چقدر است. در مورد موصل حق با آقای روحانی است.در آن موقع تقریبا همه مردم موصل با آغوش باز داعش را پذیرفتند. این را می توان از صحنه های اعدام های خیابانی فهمید که با حضور پر شمار مردم برگزار می شد.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دمت گرم کیهان واقعا یه روزنامه ی مردمی هستی
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    انرژی هسته ای که دولت قبل آن را به چنان اقتداری رساند و کاری کرد که غربی ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند. متاسفانه توسط دولت تدبیر و امید بیشتر سایت های غنی سازی تعطیل و به مراکز تحقیقاتی تبدیل شد و در غنی سازی هم به مدت چندین سال تحت فشار غرب محدود شدیم.آمریکا هم نه تحریمی را برداشته نه پولی را آزاد کرده ،فقط به چند شرکت در حال ورشکستگی غرب مثل پژو و رنو و .... اجازه داده به صورت محدود در ایران سرمایه گذاری کنند
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دمت گرم حاج حسین هرجا روسای جمهور (از هاشمی و خاتمی تا احمدی نژاد و روحانی) اشتباه کردن، دلسوزانه نقد کرده و راه حل داده. خدا حفظت کنه
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    عالی بود ممنون از حاج حسین
  • طاهره ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    سرت سلامت آقای شریعتمداری خداازقضاوبلاحفظت کنه حاجی
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    من موندم شریعت مداری خبرهای خوش رو میخواد کتمان کنه ؟ بارها به یاد دارم مجازات رو قبل از ابلاغ رسانه ای میکرد . خداییش این یعنی چی ؟
  • سرور ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر به گوشش نرسیده بود که دیروز هم برای منتقدین خط و نشان نمی کشید با کلیدش.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    چرا سعی میشود روحانی را از اعمال و گفتار ش تطهیر کنند و دائم گناه کارها و گفته های اشتباه او را به گردن مشاورانش می اندازند، با روحانی رودرواسی دارند یا ازش میترسند. مگه بچه اس یا مهجوره که از دنیا بیخبره. نه خیر روحانی عامدا این حرفا رو میزنه و این عملکرد رو داره.
  • سعید ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    مطالب جناب آقای شریعتمداری کاملا منطقی و استدلال آن با واقعیات امروزه کاملا همخوانی دارد ای کاش مشاوران رئیس جمهور از این دوگانگی رفتاری و جناح بازی درس عبرت بگیرند
  • شوش ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خیلی جالبه برف هم داره میاید
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    چرا همه چیز رو تفسیر به رای میکنه؟؟!؟! چه عادت زشتیه که برخی سیاسیون دارند؟! اون از تفسیر به رای فاجعه کربلا و مذاکرات هسته‌ای، این هم از تفسیر به رای سقوط موصل! به نظر من این خیانته! خیانت به مردم و توهین به شعور مردم! چرا واقعیت رو مخدوش میکنید؟!؟! بگذارید مردم واقعیت را آنطور که هست ببینند. قدرت به چه قیمت آخه؟! به شدت از اخلاق رییس جمهور بیذارم
  • حسام ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    یکی از 100 تا سوزن بوده احتمالا یکی دیگشم نمک دریایی
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    مهمترین تحریمها پولی مالی و بانکی هستند که لغو نشده اند.
  • مسعود ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری که قلمش طلاست .
  • محمد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    قسم ت میدم به ملائکه مقرب الهی چه دلیلی داشتی که به روحانی رای دادی؟ من هر چی تو مناظرات تماشا می کردم طرف فقط داشت فضا رو به روش اصلاح طلب ها متشنج می کرد. اگر مثل من ایده انقلابی داشتی به جلیلی رای می دادی نه اگه اقتصاد ملی و رفاه عمومی برات مهم بود باید به قالیباف یا رضایی می دادی. با صرفنظر از جناح این آقایان که اصلا برام مهم نیست.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    تحریم u-turn که یک تخریم 100% هسته ای و در حقیقت شاه کلید تحریم ها بود که با رفع نشدن آن دستاورد برجام "تقریبا هیچ"شد
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    احسنت برای همین از چشم هام بیشتر بهش اعتماد دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس