منابع میدانی از وقوع انشقاق گسترده میان گروه های وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در سوریه طی دو ماه اخیر خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع میدانی از وقوع انشقاق گسترده میان گروه های وابسته به شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در سوریه طی دو ماه اخیر خبر داده اند.

انشقاق گسترده در گروه های وابسته به القاعده در سوریه

بنابر این گزارش، وقوع درگیری های شدید میان گروه های جندالاقصی و احرارالشام طی ماه های گذشته موجب شده تا ناظران تحولات میدانی سوریه به بررسی ریشه های اختلاف میان دو گروه بپردازند. گفته می شود وارد آمدن فشارهای فراوان از سوی کشورهای حامی تروریسم مانند ترکیه و قطر به جبهه النصره و احرارالشام برای قطع ظاهری روابط با شبکه القاعده در سوریه و خارج از آن و اعلام علنی آن موجب نارضایتی های گسترده در این گروه ها و انشقاق های پی در پی شده است. علی رغم تلاش گروه جبهه النصره و احرارالشام برای جلوگیری از انتشار اخبار این جدایی های گسترده منابع رسانه ای معارضان سوری صحت آنها را مورد تایید قرار داده اند. گفته می شود تنها طی یک ماه اخیر بیش از 1500 تن از عناصر احرارالشام و جبهه النصره با جدایی از آن به گروه جندالاقصی پیوسته اند. از سوی دیگر گسترش اختلافات میان این گروه ها موجب مشکلات عدیده ای در رابطه با هماهنگی های نظامی در اتاق عملیات مشترک برای اشغال شهر حماه شده اند. لازم به ذکر است که این گروه ها طی هجوم هفته های گذشته بر بیش از 15 شهرک و روستای مهم شمال استان حماه مسلط شده اند اما نیروهای دولتی سوریه در حال طراحی و اجرای عملیات معکوس برای بازپس گیری آنها می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس