کد خبر 625563
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

به گفته منابع پلیس سومالی، روز گذشته و طی انفجار خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور در موگادیشو، پنج افسر پلیس کشته شدند و خسارات سنگینی به دو هتل نزدیک به محل انفجار وارد آمد.

 به گزارش مشرق، به گفته منابع پلیس سومالی، روز گذشته و طی انفجار خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور در "موگادیشو"، پنج افسر پلیس کشته شدند و خسارات سنگینی به دو هتل نزدیک به محل انفجار وارد آمد.

شاهدان محلی نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی پس از وقوع انفجار و انتشار دود غلیظی بر فراز کاخ ریاست جمهوری خبر دادند.

«سرگرد محمد علی»، یکی از افسران پلیس سومالی در این باره اظهار داشت: خودرو انتحاری در خارج از ساختمان کاخ ریاست جمهوری منفجر شد و به بخش هایی از دو هتلی که در طرف دیگر خیابان بودند، خساراتی وارد آمد.

«سرهنک عبدالقادر حسین» نیز ابراز داشت: در اثر این انفجار تروریستی دسته کم پنج افسر پلیس کشته شدند ولی احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد.

وی در ادامه مدعی شد: این انفجار یکی از هتل های نزدیک کاخ ریاست جمهوری را که محل رفت و آمد مقامات سیاسی و نظامی کشورهای مختلف است، هدف قرار داده بود.

در حمله تروریستی دیگری، دوشنبه شب، تعدادی از عناصر گروه تروریستی الشباب، شاخه آفریقایی گروه تروریستی القاعده، به محل اقامت نیروهای ارتش در غرب موگادیشو یورش بردند و ۱۰ نظامی را به قتل رسانده و خودرویی نظامی را به غنیمت گرفتند.

گفتنی است شاخه آفریقایی القاعده، تاکنون حملات وحشیانه و تروریستی زیادی را در پایتخت سومالی، به انجام رسانده است و مقامات سومالیایی نیز انگشت اتهام در حمله تروریستی اخیر را به سمت این گروه تروریستی نشانه رفته اند.
 
{$sepehr_album_44173}
 
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس