عزت الله ضرغامی در مراسم آئیین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید، عصر حاظر را زمانی دانست که تکنولوژی خودش را به محتوا تحمیل می کند و مشکلات کار فرهنگی را نبود اشتراک معنایی در مخاطبان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عصر دیروز مراسم آئیین افتتاح مرکز نوآوری فرهنگی امید در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه شریف برگزار شد.
 
عزت الله ضرغامی میهمان ویژه و اولین سخنران این مراسم بود. او ضمن اشاره به عبارات بروشور این مرکز، تلقی خود را از اصطلاح شتاب دهی به محصولات فرهنگی در چند محور بیان کرد.
 
وی برداشت اولیه‌اش را از این عبارت هدایت، آموزش و پشتیبانی اولیه مالی و معنوی از جوانهای خلاق و با انگیزه بیان کرد و لازمه این اقدام را به خاطر نو بودن درکشور، مستلزم نظریه پردازی دانست. ضرغامی با تاکید بر اینکه این مرکز، حلقه مفقوده روند تجاری سازی در کشور است انتظار بالا از آن را برای اینکه به سرعت به تعداد نخبه های کشور اضافه کند نادرست ارزیابی کرد.
 
او با تشریح تفاوت بسیار زیاد تولید یک محصول نمونه با تولید پایلوت و انبوه، سختی طی این مسیر در کشور را عامل اصلی دلسرد شدن کسانی دانست که می خواهند در تولید نقش داشته باشند. رئیس سابق صدا و سیما سپس به مقایسه روند گرفتن مجوز در سنگاپور که تنها 24 ساعت طول می کشد در مقابل کشورمان اشاره کرد که حکایتی مثل شبهای برره دارد که تا رشوه ندهی کارها درست نخواهد شد. وی در ادامه سخنان خود با به کار بردن عباراتی از قول رهبر معظم انقلاب، درخواست کرد که تا به نتیجه کامل نرسیدن یک پروژه، این مرکز اقدام به شروع پروژه بعدی نکند.
 
ضرغامی سپس با تبیین تفاوتهای کار در عرصه صنعت با کار فرهنگی، کار فرهنگی را به دلیل نبود اشتراک معنایی در مخاطبان بسیار سخت تر دانست. او با بیان اینکه در عرصه چند رسانه ای مرزها بسیار به هم نزدیک شده اند، عصر حاظر را زمانی دانست که تکنولوژی خودش را به محتوا تحمیل می کند و محتوا باید دائم خودش را با تکنولوژی تطبیق دهد. به همین دلیل او دانش و تجربه کار رسانه ای را از الزامات برای کسانی دانست که قصد دارند در این مرکز به فعالیت بپردازند.
 
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی در پایان سخنانش با تاکید بر این موضوع که وقتی چیزی در عرصه چند رسانه ای ساخته شود ولی دیده نشود تفاوتی با چیزی که اصلاً ساخته شده ندارد، نگرانی جدی خود را از احتمال محتواهای آموزشی نامناسب در زمینه رسانه به خاطر نداشتن دانش کافی اعلام کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس