کد خبر 610895
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

تیم ملی والیبال ایران در حالی رقابت‌های خود در المپیک را آغاز خواهد کرد که مصائب زیادی گریبانگیر آنها است.

به گزارش مشرق،‌ تیم ملی والیبال ایران موفق شد برای نخستین بار سهمیه المپیک را به دست بیاورد و با همین سهمیه بود که رکورد تعداد ورزشکاران ایران در تاریخ المپیک شکسته شد. شاگردان لوزانو این بار می‌خواهند کار بزرگ خود را تکمیل کنند و در این راه موانع سختی پیش‌رو دارند. بزرگترین مشکلی که ملی‌پوشان والیبال ایران در ریو با آن روبرو هستند بحث آنالیز و آنالیزور است.

آنالیز در والیبال جایگاه خاصی دارد؛ هر سرویس، پاس، اسپک و دفاعی که در بازی والیبال انجام می‌شود باید بر اساس اطلاعاتی باشد که آنالیزور در اختیار کادر فنی و سپس بازیکنان می‌گذارد. در واقع والیبال بدون آنالیز، یک بازی بدون برنامه است که امتیازات آن بر اساس اتفاقات و البته زور به دست می‌آید. این یعنی آنالیزور مغز متفکر کادر فنی و تیم است که قبل، بعد و حتی حین مسابقه هم باید کار کند و اطلاعاتی را در اختیار کادر فنی قرار دهد.

با این وجود نوید مشجری، آنالیزور تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های المپیک آی‌دی کارت ندارد. کمیته ملی المپیک 6 سهمیه برای کادر فنی به تیم ملی والیبال داده است که امیر خوش‌خبر سرپرست، رائول لوزانو سرمربی، خوان سیچلو و رحمان محمدی مربیان سیامک افروزی پزشک و فیزیوتراپ و کمال سیف مترجم تیم ملی این شش سهمیه را تشکیل می‌دهند. مشجری و آندرس اسپر مربی بدنساز نیز به ریو سفر کرده‌اند، اما به دلیل نداشتن آی‌دی کارت نه در دهکده بازی‌ها ساکن می‌شوند و نه می‌توانند وارد سالن برگزاری مسابقات شوند. قرار است این دو نفر با تهیه بلیت، در جایگاه تماشاگران بنشینند. با این شرایط مشجری باید با سختی‌های زیادی وظیفه خود را انجام بدهد.

هرچند که ملی‌پوشان در این راه سختی که در پیش دارند نمی‌توانند از وجود ماساژور و تدارکات همیشگی خود هم بهره ببرند، اما به هر حال این موارد موضوعی است که می‌توان کم و بیش جای خالی‌اش را پر کرد. اگرچه محدودیت اعزام اعضای کادر فنی به المپیک بر همه روشن است، اما این سوال پیش می‌آید که آیا امکان این کار وجود نداشت که با اختصاص یک آی‌دی کارت بیشتر به والیبال، زمینه حضور آنالیزور در کنار زمین فراهم شود؟

والیبال تنها ورزش تیمی ایران در بازی‌های المپیک است و مردم توجه زیادی به این رشته ورزشی دارند. بدون شک موفقیت تیم ملی در المپیک برای قشر عظیمی از مردم مهم است. آیا نگاه یکسان به رشته‌هایی مانند والیبال و رشته‌هایی که کسی انتظار موفقیت از آنها در ریو ندارد منطقی است؟ از سوی دیگر آیا امکان این مسئله وجود نداشت که فدراسیون والیبال آی‌دی کارت‌های خود را با شیوه بهتری مدیریت کند؟ مثلاً به جای اینکه مترجم روی نیمکت بنشیند، آنالیزور آی‌دی کارت می‌گرفت؛ البته این موضوعی است که رائول لوزانو باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و تشخیص دهد که چه کسانی برای کارش اهمیت بیشتری دارند و خود او هم پاسخگوی نتایجی است که در المپیک کسب خواهد شد.

امیدواریم در فرصتی که تا آغاز مسابقات والیبال المپیک مانده، این مشکل هم حل شود و آنالیزور تیم ملی بتواند با دریافت آی‌دی کارت خود، بدون دغدغه در کنار تیم حضور داشته باشد و نقش مهم خود را ایفا کند.

روز گذشته هم خبری آمد که امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال در غم از دست دادن پدرش عزادار شده است. خوش‌خبری که خودش یک عمر سنگ صبور سروقامتان ایران بود، حالا داغدار شده و ملی‌پوشان دست به دست هم داده‌اند تا وی را از ناراحتی خارج کنند. امیر والیبال ایران سال‌ها با تلاش بی‌وقفه کاری کرد که آب در دل اهالی والیبال تکان نخورد. در شب سالگرد مرحوم حسین معدنی، مربی فقید تیم ملی والیبال امیر خوش‌خبر هم عزادار شد، اما همین اتفاقات موجب شد تا انگیزه شاگردان لوزانو بیش از پیش شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس