کد خبر 610921
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد کمیته سه نفره‌ای که این نهاد تعیین کرده، نظر نهایی را درباره حضور ورزشکاران روس در المپیک می‌دهد.

‌به‌ گزارش ‌مشرق، حدود دو هفته پیش بود که IOC اعلام کرد تصمیم ندارد ورزشکاران روس را از حضور در رقابت‌های المپیک محروم کند اما هر فدراسیون جهانی که بخواهد می‌تواند این تصمیم را بگیرد.

این تصمیم بعد از این گرفته شد که کمیته مستقل بررسی پرونده دوپینگ در ورزش روسیه اعلام کرد مسئولان رده بالای دولتی در این کشور، دوپینگی سیستماتیک و سازمان یافته در ورزش روسیه ایجاد کرده‌اند. این کمیته که زیرنظر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ فعالیت می‌کرد به کمیته بین‌المللی المپیک توصیه کرد کاروان ورزش روسیه را برای تغییر در فرهنگ ورزش این کشور از حضور در المپیک محروم کند اما IOC به توصیه توجهی نکرد.

کمیته بین‌المللی المپیک امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برخلاف چیزی که قبلا اعلام شده بود، فدراسیون‌های جهانی امکان محروم کردن ورزشکاران روس را ندارند. به گزارش CNN براسا اعلام IOC کمیته‌ای سه نفره متشکل از اور اردنر رییس فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان و رییس کمیسیون علمی و پزشکیIOC، کلودیو بوکل رییس کمیسیون ورزشکاران IOC و خوان آنتونیو سامارانش عضو اسپانیایی IOC و پسر رییس سابق کمیته بین المللی المپیک نظر نهایی در این‌باره را صادر خواهد کرد.

فدراسیون‌های جهانی دو و میدانی و وزنه برداری اعلام کرده‌اند هیچ‌کدام از ورزشکاران روس اجازه حضور در رقابت‌های المپیک را ندارند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس