برجسته‌ترین رهبر چپ گرایان افراطی برزیل اعلام کرد، رئیس جمهور به تعلیق درآمده این کشور همچنان فرصت دارد تا از جلسه رای گیری استیضاح سربلند بیرون آید.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل و متحد دیلما روسف، رئیس جمهور به تعلیق درآمده این کشور گفت: علی رغم ماه‌ها فشار شدید بر روسف برای برکناری کامل از سمتش، باید گفت که پرونده او به هیچ وجه ناامید کننده نیست.

رای گیری‌های پیشین در مجلس‌های عوام و علیا به راحتی اکثریت لازم برای فرستادن پرونده روسف به دادگاه به اتهام نقض قوانین مربوط به بودجه را به دست آوردند؛ پرونده‌ای که به ادعای روسف یک کودتای نافرجام است.

با این حال هنگامی که سنا در جلسه نهایی خود در تاریخ ۲۷ ـ ۲۵ اوت (چهارم تا ششم شهریور) مجددا رای گیری برگزار کند، باید دو سوم رای اکثریت را به دست آورد و انتظار می‌رود نتیجه به این اصل نزدیک باشد.

لولا داسیلوا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میلادی رئیس جمهور برزیل بود و حزب "کارگران" را تاسیس کرد، گفت: شکست این رای گیری استیضاح به مراتب آسان‌تر از دفعات پیشین است.

وی افزود: روسف ۶۸ ساله باید برای تغییر نتیجه این رای گیری تنها حمایت تعداد انگشت شماری از سناتورهای بیشتر را به دست آورد. سرنوشت دیلما تنها به شش رای بیشتر بستگی دارد.

برای آنکه این استیضاح تصویب شود ۵۴ تن از ۸۱ سناتور باید به آن رای دهند. در این صورت میشل تامر، دشمن روسف و رئیس جمهور موقت کنونی برزیل تا زمان برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان رئیس جمهور این کشور باقی خواهد ماند.

اگر استیضاح ناکام بماند، روسف به دفتر ریاست جمهوری باز می‌گردد.

با این حال به نظر می‌رسد روسف به خاطر کاهش محبوبیت در کشوری که او را مقصر رکود عمیق، فساد گسترده و ماه‌ها بی‌ثباتی سیاسی می‌دانند، بسیار ضعیف شده است.

این در حالی است که روسف و تامر دعوت شده‌اند تا در مراسم افتتاحیه المپیک ریو که پنج اوت (۱۵ مرداد) برگزار می‌شود شرکت کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس