یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مراسم تکریم مقام حضرت محمد(ص) به هیچ وجه بدعت در دین نیست، خاطرنشان کرد: قطعا ایام ولادت شخصیتی که موجب پیشرفت جهان و سیراب شدن عقل‌ها شد مبارک است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله جعفر سبحانی یکشنبه شب در ششمین برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه اول سیما پخش شد، تکریم پیامبر گرامی اسلام را مورد توجه قرارداد و گفت:‌ در ایام ولادت نبی مکرم اسلام در ایران و دیگر کشورهای اسلامی جشن‌هایی برپا می‌شود و در این جشن‌ها که از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول برگزار می‌شود آیت قرآن کریم درباره شخصیت ایشان قرائت شده و ثواب قرائت این آیات به روح پاک رسول خدا اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مفتی سعودی در ایام ولادت نبی مکرم اسلام فریاد برآورد که برگزاری مراسم جشن در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام بدعت است، گفت: او گفته است که چون صحابه چنین کاری نکرده‌اند بنا بر این ما نمی‌توانیم در سالروز ولادت پیامبر اسلام جشن بگیریم و این جشن بدعت است.

این مرجع تقلید گفت:‌ بلندگوهای وهابیت در همان موقع به کار افتاده و عنوان می‌کنند که برپایی چنین جشن‌هایی بدعت بوده و مردم را از تکریم نبی مکرم اسلام باز می‌دارند.

وی با بیان اینکه بدعت نوعی نوآوری در دین است، خاطرنشان کرد: اگر مسئله‌ و اقدامی در قرآن کریم ریشه نداشته باشد بدعت است و اقدامی که در دین ریشه و دلیل خاص یا عام داشته باشد بدعت به شمار نمی‌رود.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: دلیل عام ما در برگزاری مراسم جشن در ایام ولادت نبی مکرم اسلام آیاتی است که بر تکریم خاتم‌الانبیاء تاکید کرده است.

وی به آیات سوره اعراف اشاره کرد و افزود:‌ ایمان آوردن، یاری دادن، تکریم و تبعیت از قرآن کریم چهار وظیفه‌ای است که مسلمانان نسبت به نبی مکرم اسلام دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بر اساس اصول اسلام و قرآن کریم تکریم پیامبر اسلام(ص) امری قابل توجه است و جای این سؤال مطرح است آیا برگزاری مراسم ولادت برای نبی مکرم اسلام و تلاوت آیات قرآن کریم تکریم است یا تحقیر؟ برگزاری مراسم‌های تکریم موجب عزت و عظمت مسلمانان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه چهار سوره شرح گفت: در این آیه خطاب به پیامبر آمده است که ایشان را بلند آوازه کردیم و این آیات نشان دهنده این است که ذکر پیامبر(ص) امری مطلوب به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر اینکه مراسم تکریم مقام حضرت محمد(ص) به هیچ وجه بدعت در دین نیست خاطرنشان کرد: قطعا ایام ولادت شخصیتی که موجب پیشرفت جهان و سیراب شدن عقل‌ها شد مبارک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس