آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی با تشبیه برکات امام غایب به برکات همراهی موسی با مصاحب خویش، تاکید کرد: موسی(ع) مصاحب خود را نشناخت، ولی از او حکمت آموخت و امروز امام زمان(عج) نیز برکاتی برای جامعه دارد که ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی روز گذشته اول خرداد در درس خارج خود ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: مقدسات اسلامی در طول تاریخ مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گرفته است و برخی حتی ادعای نبوت داشته‌اند ولی سوء استفاده اینها نباید سبب دست کشیدن ما از اعتقاداتمان باشد.

آیت‌الله سبحانی به طرح این سؤال پرداخت که گاهی می گویند ولی و امام غایب کیست و اولیاء باید همیشه در اختیار مردم باشند، ولی امام زمان در دسترس ما نیست و در جواب اظهار کرد: قرآن را اگر بخوانیم می بینیم خدا ولی را معرفی کرده تا جامعه را اداره کند، در ماجرای موسی و مصاحبش، او هم ولی را نمی‌شناسد و خبری از مصاحبش نداشت ولی همراهی با او سبب شد تا موسی به مسایلی دست یابد که حکمت است و از آن بی‌خبر بود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: امام علی(ع) فرمود دو نوع ولی وجود دارد؛ ولی ظاهر و ولی غایب و این ولی غایب است که این همه تصرف به نفع جامعه کرد و موسی هم از او خبر نداشت و قطعا ولی الله در این دوره و زمانه نیز همین طور هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس