کد خبر 587611
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

خودنمایی یک فروند زیردریایی «استاری اوسکول» روسیه با ویژگی ضد راداری در آب های بین المللی دریای شمال نزدیک انگلیس، سبب واکنش فوری نظامیان این کشور برای درخواست کمک از ناتو شد.

خودنمایی زیردریایی مدرن روسی نزدیک انگلیسبه گزارش مشرق، ناتو و اتحادیه اروپا دریای شمال در اقیانوس اطلس را به دلیل مجاورت با مرزهای انگلیس، نروژ، دانمارک، آلمان، هلند و بلژیک برای خود منطقه فوق امنیتی و نظامی می دانند و به شدت این منطقه دریایی را زیر کنترل دارند.

پایگاه اینترنتی روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس نوشت: رهگیری زیر دریایی روسی در دریای شمال، گشت های دریایی انگلیس را مجبور کرد که از مقام های ناتو کمک بخواهند.

این روزنامه افزود: پیش از واکنش نظامیان انگلیسی، زیردریایی با نمایان شدن در سطح آب به حرکت در کنار ناو روسی همراه خود ادامه داد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه نیز واکنش نیروهای انگلیسی به حرکت سطحی زیر دریایی پیشرفته استاری اوسکول در آب های بین المللی دریای شمال را غیرمنطقی خوانده است.

بنا به این گزارش، دلایل شتابزدگی انگلیسی ها در واکنش به نمایان شدن این زیردریایی می تواند توان حمل موشک های کالیبر بالدار، ماموریت آزمایش تسلیحات جدید و همچنین ردیابی دشوار به دلیل صدای کم هنگام کار و حرکت باشد.

روزنامه روسی همچنین نوشته است: موشک های بالدار کالیبر موجود در این نوع زیردریایی ها که برای انهدام مواضع داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه با موفقیت استفاده شد، هراس بسیاری را بین غربی ها برانگیخته است.

از سال 2014 با توقف کار شورای هماهنگی مسکو - ناتو و پیشروی نظامی این پیمان به شرق اروپا و جمهوری های سه گانه بالتیکی شوروی سابق (لتونی و استونی هم مرز روسیه و لیتوانی)، گرجستان و مولداوی دو جمهوری سابق دیگر و همچنین دریای سیاه، دو طرف شاهد تنش شبه جنگ سرد هستند.

مسکو بارها با هشدار به غرب برای متوقف کردن راهبرد توسعه نفوذ نظامی ناتو و آمریکا به مجاورت روسیه، اعلام کرده است که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 0
    مشرق نوکر روسیه
  • musa ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 1
    چه میکنه این روسیه ............. به به ....... چه چه دارن میسوزن این غرب پرستا ........ خب برید بیرون از سایت! إین جا جای نوکران غربی نیستش _________ هرك !!
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    مشرق نوکر روسیه
  • کیومرث ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 0
    تو برو وی پی ان امریکا رو بردار بعد بیا حرف بزن. هواداران و نوکرای روسیه و شرق هم برید بیرون تو خودت نوکر روسها هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس