تیم ملی فرانسه سومین حریف ایران در راه رسیدن به ریو است. والیبالیست های فرانسوی که به نوعی سرسخت ترین حریف ایران به شمار می روند، در تلاش هستند تا بتوانند چهارمین حضور خود را در المپیک تجربه کنند.

گروه ورزشی مشرق - تیم ملی والیبال ایران در راه رسیدن به ریو و شکستن طلسم 52 ساله با 7 تیم لهستان، فرانسه، ژاپن، چین، استرالیا، ونزوئلا و کانادا رقابت سخت و نفس گیری دارد و می بایست بر اساس برنامه اعلام شده از هشتم تا شانزدهم خرداد ماه، هفت دیدار سنگین برگزار نماید.

والیبالیست های ایران در دو دیدار گذشته خود موفق شدند تیمهای استرالیا و کانادا را به ترتیب با نتایج 3-0 و 3-2 شکست دهند و فرانسه نیز ابتدا 3-1 از سد چین گذشت و در دیدار دوم 3-2 مغلوب لهستان شد.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده‌بندی مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016

در پایان این مسابقات 3 تیم برتر و بهترین تیم آسیایی جواز حضور در المپیک ریو را خواهند گرفت. درصورت حضور یک تیم آسیایی در جمع 3 تیم اول، تیم چهارم نیز به المپیک خواهد رفت.

به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر علاقه مندان والیبال، تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک 2016 در ژاپن، در گزارش های جداگانه ای به معرفی حریفان ایران به ترتیب رویارویی خواهیم پرداخت:

* معرفی کامل اولین حریف ایران در انتخابی المپیک 2016 (استرالیا)

* معرفی کامل دومین حریف ایران در انتخابی المپیک 2016 (کانادا)


3-فرانسه

* رنکینگ جهانی: 12

* تاریخ بازی با ایران: سه شنبه 11 خرداد ماه ساعت 11:10 به وقت تهران

فرانسوی ها در حالی سفر خود برای کسب سهیمه المپیک 2016 ریو را آغاز کرده‌اند که علیرغم موفقیت در لیگ جهانی و کسب عنوان قهرمانی در سال 2015، از آخرین حضورشان در المپیک 12 سال می گذرد. آسمان خراش های فرانسوی که در سه دوره گذشته حضورشان در رقابت های المپیک جایگاهی بهتر از هشتمی را تجربه نکرده اند در تلاش هستند تا پس از کسب سهمیه ریو به سکوهای المپیک بیندیشند.

این تیم از هدایت لوران تیلیه، سرمربی فرانسوی خود بهره مند است که خود از ملی پوشان اسبق تیم ملی فرانسه می باشد و در این دوران توانست مدال برنز و نقره قهرمانی اروپا را به همراه دیگر بازیکنان تیم به دست آورد.

فرانسه تاکنون سه بار در بازی‌های المپیک تابستانی حضور داشته که اولین بار در 1988 سئول حضور پیدا کرد و به بهترین نتیجه خود و عنوان هشتمی رسید. در المپیک 1992 بارسلون در جایگاه یازدهم ایستاد. مردان فرانسوی پس از دو دوره غیبت در المپیک 2004 آتن مجوز حضور در المپیک را کسب کردند و به مقام نهم دست یافتند.

فرانسه در جام جهانی 2015 با درخشش بازیکنانش موفق شد با پشت سر گذاشتن تمامی مدعیان به قهرمانی دست یافت تا نشان دهد که در صورت حضور در المپیک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در المپیک خواهد بود.

* نتایج اخیر فرانسه

تیم ملی فرانسه چند روز قبل از آغاز دیدارهای انتخابی المپیک ریو در جریان دو دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی ایران رفت و موفق شد به ترتیب با نتایج سه بر یک و سه بر صفر پیروز از زمین خارج شود.

* دیدارهای رودررو با ایران

تیمهای فرانسه و ایران تا کنون سه بار در مسابقات رسمی به مصاف هم رفته اند که سه پیروزی سهم فرانسه بوده است.

* فرانسه 3 ایران 1 -------> جام جهانی 2014

* ایران 3 فرانسه 2 -------> جام جهانی 2014

*فرانسه 3 ایران 0 --------> جام واگنر لهستان 2015

آمار حضور فرانسه در رویدادهای مهم بین المللی

* المپیک

تعداد حضور: 3 دوره

اولین حضور: 1988

بهترین نتیجه: مقام هشتمی 1988

*جام جهانی

تعداد حضور: 15 دوره

اولین حضور: 1949

بهترین نتیجه: مقام سوم 2002

*لیگ جهانی

تعداد حضور: 20 دوره

اولین حضور: 1990

بهترین نتیجه: قهرمانی 2015


*اسامی بازیکنان کانادا در انتخابی المپیک

معرفی کامل حریفان ایران در انتخابی المپیک ریو 2016؛ فرانسه

لورنت تیلیه سرمربی تیم ملی فرانسه، بنجامین تنیوتی، جناس آگوانییر، جنیا گربنیکو، آنتونین روژیر، ترور گلونت، کوین تیلیه، آنتونه بریزارد، آروین نگاپت، کوین ل روکس، جولیین لینل، استفن بویر، پییر پوجل، نیکلاس ل گف، هراسیو د آلمیدا، نیکلاس مارشال، فرنک لافیته، تیبا اولت، تافا تاکانیکو، مری سی دیبه، هوبرت هونو


**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی کانادا در انتخابی المپیک 2016 به شرح زیر است:

هشتم خرداد ماه:

ساعت 08:25 : چین 1 3 فرانسه

نهم خرداد ماه:

ساعت 11:10 :فرانسه - لهستان

یازدهم خرداد ماه:

ساعت 11:10 : ایران- فرانسه

دوازدهم خرداد ماه:

ساعت 08:25 :فرانسه - استرالیا

سیزدهم خرداد ماه:

ساعت 05:40 :کانادا- فرانسه

پانزدهم خرداد ماه:

ساعت 08:25 :ونزوئلا- فرانسه

شانزدهم خرداد ماه:

ساعت 14:50: فرانسه- ژاپن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام خسته نباشید میخواستم بگم که آخرین تیتر قرمز و تیتر آخر قهوه ای نام کانادا قید شده بجای فرانسه که باعث اشتباه خواننده میشه درضمن نتیجه بازی 9 خرداد هم که بین فرانسه و لهستان برگزار شده خودتون قبلا اعلام کردین بهتر اینجا هم برای تکمیل گزارش ذکر بشه ممنون میشم یکی از گزارشات جالب مشرق قسمت معرفی تیم ها ی حریف ایران در مسابقات مختلف هست که من حسابی طرفدارشم لطفا به این روند ادامه بدید
  • مهر وماه ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    خدایا اینبار جلو فرانسه کم نیاریم ابرومون جلو کوین اینا رفت :(

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس