کد خبر 1600305
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان/افزایش حقوق یا همسان‌سازی؛ کدام مهمتر است؟

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، هیئت وزیران در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را تصویب کرد. به موجب این مصوبه از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳، کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری موضوع مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش می‌یابد.

متن مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۱۲ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۷ مورخ ۱۴۰۳/۲/۸ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ تصویب کرد:

از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری موضوع مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش می‌یابد به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب افزایش مذکور و کمک هزینه‌های جنبی عائله‌مندی، اولاد، تأمین معیشت و مسکن کمتر از یکصد میلیون و نهصد و شصت و یک‌هزار و پانصد و شصت (۹۶۱،۵۶۰، ۱۰۰) ریال نباشد.

همچنین مستمری مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش یافته و به نسبت از مزایای جنبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت‌کنندگان بالاتر از حداقل به میزان بیست و دو درصد (۲۲%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به علاوه مبلغ ثابت شش میلیون و نهصد هزار و هفتصد و هشتاد (۷۸۰، ۶،۹۰۰) ریال افزایش می‌یابد.

۲- کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کلیه مستمری‌بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    چقدر میشه؟ میشه باهاش سالی یه سفر دو هفته ای به کیش داشت ، اون اخر عمری؟
  • SK ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    10 0
    دو ماه از سال رفت تازه تصوب کردن!!!!!
  • مقایسه صندوقهای بازنشستگی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 0
    لطفا مرکز پژوهشهای مجلس ، مقایسه ای بین حقوق و مزایای ۱۸ صندوق بازنشستگی کشور داشته باشند . >>> ممنون
  • تبعیض بین صندوقها IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    11 1
    تبعیض بین صندوقهای بازنشستگی کاهش یابد !! :::::: عیدی کارکنان شاغل و بازنشسته بانکها سال قبل بیست میلیون بود و علاوه بر عیدی آخر سال ، هر سال ۲۲ بهمن ، کارکنان شاغل و بازنشسته بانکها ، معادل ۲۲ روز عیدی دیگری میگیرند . :::: شاغل و بازنشسته شرکت نفت نیز ۸۵۰ میلیون وام مسکن و تعمیرات میگیرند . ::::: لطفا کاهش تبعیض بین بازنشستگان و شاغلین !! :::: لطفا عدالت !!
    • بازنشسته های لاکچری !! IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      7 0
      بازنشسته فقط : >>> نفت >>> بانکها
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      عوضش از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی باشگاه میخرن خرج تیم‌های ملی را میدن هر وقت پول کم میارن دست در صندوق تأمین اجتماعی می‌کنند ناشکر نباش
  • بازنشسته های لاکچری !! IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    9 0
    بازنشسته فقط : >>> نفت >>> مس >>> بانکها
  • نظام هماهنگ پرداخت!!؟؟ IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 0
    چرا کشورمان یک نظام هماهنگ پرداخت ندارد !! :::::: برای شاغل و بازنشسته !! ::::: هر گوشه ای ساز خودش را میزند !! ::::: چرا مجلس و دولت از ایجاد یک نظام هماهنگ پرداخت ناتوان بوده اند ؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    بدنبال پیاده کردن مساوات و عدالت هستیم
  • منطقی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    با سلام توروخدا زود تر ما به تفاوت ها رو واریز کنید مردم ندارند
  • مجید IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با حقوق بازنشستگان دیگر را لطفاً تبعیضی نکنید ایران مال ایرانی است وملت وامدار بازنشستگان دریک صف واحد می‌باشند جناح بندی ممنوع ،عدالت اجتماعی را باید دولت رعایت کندتا ملت درآشایش زندگی کنند و اختلاف طبقاتی از بین برود انشاءالله.
  • بازنشسته IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    اضافه کردن چندرغاز که اینهمه بالا و پایین نداره، حقوق خودشون چند صد میلیونی و حقوق ما به ده میلیون هم به زور زن و بچه و حق مسکن و..... برسه!!!!!!! خدا جای حق نشسته
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    سیاست اقتصاد لیبرالی برای ما این شد که قبلاً فقیر بودیم اکنون فقیرتر وبدهکار جناب رئیسی این ظلمی که در حق کارگران و بازنشستگان کردید باعث خواهد شد دولت قبل که مردم ازش بیزار شده بودند دوباره امیدوار به انتخاب شدن پیدا کند
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      0 0
      واقعا چقدر دولت به فکر رفاه کسانی هست که بهترین دوران عمرشان را صرف خدمت به این مملکت کردن ، این چه قانونی است که مصوب میکنند به حداقل بگیران ,35 در رصد به آنهایی که بیشتر می‌گرفتند 22 درصد ، اینها بیمه بیشتری پرداختند که کم و سری بیشتر میگیرند آیا دولتمردان با این حقوق توان یک روز زندگی را دارند که قطعا نه
  • عباسم IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 1
    تورم بالای ۵۰ درصد افزایش چندرغاز حقوق
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    2 1
    این صندوق ، آن صندوق ! چرا هماهنگ نیست؟ مگربازنشسته ها باهم تفاوت دارند؟ این همه نماینده نمیتوانند یک تصمیم واحدبگیرند؟
  • مرتضی رحیمی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
    0 0
    لطفا فیش حقوق تکمیلی سال ۱۴۰۳را ارائه فرمائید باتشکر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس