هشدار بورل نسبت به افزایش آمار شهدای فلسطینی به دنبال حمله اسرائیل به رفح

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش آمار شهدای جنگ غزه در پی آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، هشدار داد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل به خبرنگاران در بروکسل گفت که حمله رفح به رغم درخواست‌های جامعه بین‌الملل، ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توقف آن صورت گرفت. این درحالیست که همه از (نخست‌وزیر اسرائیل) نتانیاهو خواسته‌ بودند که به رفح حمله نکند.

وی افزود: من نگرانم که چنین حمله‌ای باعث پدید آمدن تلفات زیاد در میان غیرنظامیان شود و دیگر هیچ منطقه امنی در غزه وجود نخواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم در یادداشتی برای نشریه نشنال‌نیوز هشدار داده بود که هرگونه عملیات زمینی در رفح، پیامدهای فاجعه‌بار و غیرقابل قبولی به همراه خواهد داشت.

وی در این یادداشت تصریح کرد: هیچ راه حل نظامی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل وجود ندارد و گلوله نمی تواند ایده ها را از بین ببرد. استفاده از گرسنگی هم به عنوان سلاح جنگی، جرم و کاملا غیراخلاقی است.

بورل با بیان اینکه «اکنون زمان عمل است» افزود: ما باید از اهرم‌های خود برای تبدیل این فاجعه غیرقابل توصیف به مسیری برای برداشتن گام های برگشت ناپذیر به سوی صلح استفاده کنیم.

این درحالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد. گزارش‌ها حاکیست که ارتش این رژیم تروریستی امروز بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    بزرکترین عمل بازدارنده بورل ! هشدار به افزایش آمار شهدای فلسطینی!است . واقعا غرب وحشی و بی حیایی کامل صفت خوبی برای اروپا‌و غرب وحشی است. با حمایت از رژیم اشغالگر و آدم کش صهیونیستی تا خرخره جنایت می کنند بعد منافقانه مثلا ناراحت افزایش شهدا هستند. ان شاءالله به زودی میاد اون روزی که بورل و تمام جنایتکاران وحشی مثل ایشون توسط مردم مثل سگ تو خیابون کشیده میشن.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    هشدار؟؟؟؟ کدوم هشدار؟ شما شریک جرم اسراییلید حرومی ها
  • US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    راستی چرا از سرکوب دانشجویان دانشگاه های آمریکا ابراز نگرانی و محکوم نمی کنی؟! چرا آنجلینا جولی موهاشو برای آنها قیچی نمی کند؟!
  • DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    منظورش اینه که نمیگیم نکشید ولی کمتر و حساب شده بکشید آنگلوساکسون های خونخوار.
  • طاهری IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    یوخ بابا !!! تنهایی فکر کردی ؟! در این ۷۵ سال شهید ندادند ؟!
  • احمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    رفیق دزد و شریک قافله!!
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    بنده خدا ،دائم نکران است ، یه مقدار قرص ضد نکرانی برایش بفرستیم اینهمه نکرانی باعث کم غذا شدنش نشود . بیشرفها، طبقه آخر ساختمان پارلمان محل نمایندگان رژبم اشغالکر است ، اکر ناراحت و نگران بودید آنها را اخراج میکردید. .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس