کد خبر 578797
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

فعال اقتصاد مقاومتی خرمشهری از افزایش 4 برابری حقوق با انجام کار تولیدی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید طالب طاهری گفت: از کار اداری خسته بودم و با راه‌اندازی کارگاه اسانس‌گیری توانستم آرزوی کارآفرین شدنم را محقق کنم و درآمدم را از 500 هزار تومان در ماه به 2 میلیون تومان رساندم و با اشتغالزایی برای 4 جوان توانستم مسبب نان‌آوری برای 4 خانواده بشوم، یعنی اقتصاد مقاومتی حقوق کارمندی مرا 4 برابر کرد.

این جوان فعال که خرمشهری است در گفت‌وگو با بسیج سازندگی با اشاره به شغل قبلی خود گفت: قبل از اینکه به سمت فعالیتهای اقتصاد مقاومتی بیایم در شرکت مخابرات خرمشهر کارمند بودم و صبح می‌رفتم و بعد ازظهر می‌آمدم. حقوقم ثابت بود و کار عادی روزانه انجام می‌دادم.

دلگرم نبودم که با کار بیشتر حقوق بیشتری دریافت کنم برای همین به اندازه همان زمان کاری تلاش می‌کردم و حقوق‌مان از پیش تعیین شده بود. دوست داشتم کارفرمای خودم شوم.

این جوان کارآفرین خاطرنشان می‌کند: ما با گسترش فعالیتمان حتی می‌توانیم به صادرات محصولاتمان فکر کنیم مخصوصاً صادرات محصول عرق طارونه که یکی از مفیدترین عرقیجات است و برای تقویت اعصاب، محرک و نیرو دهنده قوای جنسی، امراض روماتیسمی و درد مفاصل مفید است. عرق طارونه طبیعت معتدل مایل به گرم دارد و باید قبل از هر غذا یک لیوان مصرف نمود.

او با اشاره به توقع خود از دولت می‌افزاید: در کارگاه 900 متر مربعی توانسته‌ام برای 4 نفر اشتغالزایی داشته باشم و با حمایت مسئولان دولتی می‌توانم برای افراد بیشتری اشتغالزایی کنم. اگر از تولیدکنندگان حمایت واقعی صورت بگیرد و این حمایت‌ها فقط در حد حرف باقی نماند، ما می‌توانیم تولیدمان را بیشتر کنیم و حتی به صادرات هم فکر کنیم. باید از تولیدکنندگان مالیات دریافت نشود تا بتوانند باخیال آسوده‌تری به تولید فکر کنند. در حال حاضر ما در کارگاه خود سالانه 10 هزار لیتر عرق طارونه تولید می‌کنیم که اگر حمایت از کارگاه من صورت بگیرد می‌توانم به کشورهای خارجی صادرات نیز داشته باشم و برای کشور ارزآوری کنم.

او با اشاره به نقش بسیج سازندگی در اشتغال‌زایی می‌افزاید: حمایت‌های بسیج سازندگی در زمینه اشتغالزایی برای جوانان می‌تواند کارگشا باشد به شرطی که با آموزش‌های تکمیلی لازم همراه باشد. ما باید از ظرفیتهای روستاها استفاده کنیم و با آموزش عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به روستائیان جلوی مهاجرت از روستا به شهر را بگیریم و در همان روستا برای جوانی که زندگی و آینده می‌خواهد اشتغال‌زایی کنیم، نه اینکه آن جوان به شهر برود و مشغول شغل کاذب شود.

در میانه تنه نخل مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است و «پنیر نخل یا مغز درخت خرما Heart of Palm» نامیده می‌شود و بسیار مقوی و گران قیمت است. در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را - که طارونه یا تارونه نام دارد- می‌چینند و از آن عرق طارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمانگر دردهای معده است.

عرق طارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است. درخت خرما هم جنس نر و ماده دارد و گرده‌افشانی توسط همین تارونه‌ها انجام می‌شود.

عرق طارونه از غلاف‌های گل‌ها و شکوفه‌های نخل به دست می‌آید. غلاف‌های گل نخل را که بویی مطبوع دارد، را در دیگ می‌جوشانند و بخار آن را به مایع تبدیل کرده و به عنوان نوشیدنی مصرف می‌کنند. ساخت عرق طارونه در دهه‌های اخیر رواج یافته و قدمت زیادی ندارد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 0
    توی بازار چند روز دیگه روی شیشه این عرق می نویسند: عرق "طبیعی" طارونه! مثل آبلیموی طبیعی، عسل طبیعی، آبمیوه طبیعی، جدیدا برنج طبیعی و ...
  • علي ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 0
    خوب كه طبيعي هست
  • سروش ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 1
    برادر من چرا صداش رو در آوردی الآن آقازاده ها میرن فورا پروژه چینی سازی رو شروع می کنند و در نوع بی کیفیت ولی با تولید بالا از چین و ماچین واردات رو آغاز می کنند آخه چرا لو میدی آخه نمی دونی ما خائن اقتصادی زیادی داریم!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 0
    دقیقاً
  • امیتا چاخان ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 3
    وای از کار اداری خسته بود خب عزیز من می گفتی من برم به جات
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 1
    مگه حقوق کارمندی ۵۰۰ تومان .لااقل بگو تلفنچی اڙانس بودم
  • وحید ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    1 0
    حالا شما فکر کنید مردم میان رازشونو به شما میگن ولی سعی کنید چوب لای چرخ اثال این مردان زحمت کش نذاریم.با سپاس
  • ناصر IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    آقا دمت گرم ان شاالله که موفق باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس