کد خبر 577163
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به مناسبت میلاد با سعادت امیرالامراء، مصلح کل و منجی عالم بشریت، تک سوار عدالت گستر، حضرت مهدی موعود امام زمان (عج) با برگزاری جشن های خودجوش عشق و ارادت خویش را به منجی عالم بشریت نشان دادند.

به گزارش مشرق، عاشقان ولی امر مسلمین حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در سیستان و بلوچستان از اوایل ماه مبارک شعبان و آغاز اعیاد شعبانیه با آذین بندی و چراغانی معابر عمومی، مساجد، سردر حسینیه ها، تکایا، ادارات و منازل و برگزاری جشن و سرور میلاد مسعود حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام زین العابدین (ع) و اینک نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت را گرامی داشتند.

جشن های نیمه شعبان از 2 روز پیش در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شده و امروز در سالروز ولادت ولی امر مسلمین (عج) به اوج رسیده است.

شور و نشاط منتظران آن حضرت برای آذین بندی و چراغانی بیشتر کوچه ها و خیابان ها و سردرب منازل، مساجد و اماکن مذهبی، توزیع نذری، شربت و شیرینی، برپایی ایستگاههای صلواتی و اجرای برنامه های شاد چون ساز و دهل و رقص شمشیر و چوب بازی محلی از روز گذشته گسترش یافته و مردم سراسر این استان هر یک به نوعی با شرکت در آیین های خودجوش ولادت حضرت مهدی (عج) عشق و علاقه وافر خود را به آن حضرت به اثبات رساندند.

حضور چشمگیر شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه جوانان و نوجوانان برای برپایی جشن و سرور میلاد امام زمان(عج) در جای جای استان قابل توجه است.

جشن های نیمه شعبان از عصر جمعه در شهرستانهای زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، میرجاوه، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، سرباز، نیکشهر، کنارک و چابهار و بخش های مختلف استان آغاز شده است.

پخش شربت و شیرینی، سرود و ساز و دهل محلی، چوب بازی و پذیرایی از مردم گوشه ای از برنامه های جشن و سرور مردم زاهدان در سال شب میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) بود.
در این آیین های با شکوه، دلباختگان مهدی فاطمه(س) با اشک حسرت و قلبی منتظر برای دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این جشن ها به خبرنگار ایرنا گفت: به میمنت نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت همایش 313 نفری هم نامان امام زمان (عج) و مادرگرامیشان امروز /یکشنبه/ در سرسرای اجتماعات شهرداری منطقه 2 زاهدان برگزار می شود.

حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: همچنین علاوه بر جشن های مختلف در سراسر استان همایش 313 نفری هم نامان امام زمان(عج) و مادرگرامیشان در شهرستان های ایرانشهر، زابل و هیرمند نیز برگزار می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 89 برنامه با مشارکت نهادهای دولتی، مردمی، اصناف و مساجد به منظور اجرا در دهه مهدویت تدارک شده است که با توجه به استقبال خوب و پرشور مردم این برنامه به 120 مورد در سراسر استان می رسد.

موسی شهرکی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و گفت: به منظور تجدید بیعت با مقام معظم رهبری تعدادی از مهدی یاران، نیروهای نظامی و انتظامی روز شنبه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هشت نفر از مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم برای برگزاری گفتمان هایی با محوریت مهدویت به زاهدان سفر کرده اند.

شهرکی با بیان این که کسب معرفت از مهمترین وظایف منتظران مهدی موعود (عج) است، ادامه داد: برنامه های دهه مهدویت با هدف ارتقا معرفت مردم نسبت به امام زمان (عج) اجرا می شود.
وی گفت: تمامی هم نامان و یا القاب حضرت مهدی (عج) شرکت کننده در آیین ویژه نیمه شعبان با اهدا کارت هدیه و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های سال گذشته در مساجد گفت: نمازگزاران و اعضای هیات امنا 30 مسجد که بنام حضرت مهدی (عج) یا القاب ایشان مزین بودند اطعام شدند.

وی افزود: 80 هزار کارمند و دانشجو از زمان تاسیس این نهاد تاکنون آموزش معارف مهدویت را فرا گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: 125 هزار جلد کتاب با موضوع مهدویت در صحاح سته در سیستان وبلوچستان توزیع شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان گفت: 258 همایش از ابتدای تاسیس این بنیاد تا پایان سال 93 با محوریت معرفت در مهدویت برگزار شده است.

شهرکی ادامه داد: کتابخانه تخصصی مهدویت در زاهدان برای استفاده پژوهشگران و طلاب و سایر علاقه مندان فعال است.

وی بیان کرد: 100 هزار نفر در کلاس های مهدی یاوران در سیستان و بلوچستان شرکت کردند که از این لحاظ رتبه نخست را در بین استانهای کشور بدست آورده ایم.

جشن های نیمه شعبان تا پاسی از امشب در سراسر سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و بسیاری از عاشقان حضرت مهدی (عج) در معابر عمومی با شربت و شیرینی از مردم پذیرایی می کنند.

جشن محوری سال شب نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری (ع)، مساجد امام زمان و صاحب الزمان (عج) زاهدان برگزار شد.

قرائت دعای فرج از هر کوی و برزن به گوش می رسد و مردم مومن و خداجوی سیستان و بلوچستان پس از اقامه نمازای یومیه به قرائت این دعای شریف می پردازند و از خداوند متعال درخواست ظهور هر چه سریعتر منجی عالم بشریت را در خواست می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس