کد خبر 573566
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

در حالی که قیمت گوجه سبز این روزها در بازار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است، اما دلالان میدان گوجه سبز ممتاز شهریار را به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تومان و درجه دو را ۱۰۰۰ تومان از کشاورزان می‌خرند.

به گزارش مشرق، برخی از کشاورزان منطقه شهریار تهران  اعلام کردند: گوجه سبز ممتاز را که کشاورزان با رحمت فراوان تولید کرده و پس از پرداخت هزینه کارگری، سم‌پاشی، آبیاری و مراقبت از باغ آن را جمع‌آوری کرده و در کارتن کرده و برای فروش در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران عرضه می‌کنند، اما در نهایت برای گوجه‌سبز ممتاز کیلویی 1500 تومان و گوجه‌سبز درجه 2 کیلویی 1000 تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش، شیوه دلال بازی این گونه است که کشاورز مجبور است بار خود را در میدان مرکزی میوه تهران تحویل دهد و فقط یک رسید دریافت می‌کند که پس از آن دلالان از شب تا صبح این محصول کشاورز را به چند دست می‌فروشند و بعد از چند روز با کشاورز تماس می‌گیرند و شماره حساب از او می‌خواهند که پس از کسر هزینه‌های حق‌العمل‌کاری در نهایت به کشاورز کیلویی 1500 تومان برای گوجه‌سبز درجه یک می‌پردازند.

یک کشاورز در این زمینه گفت: اجحاف دلالان به گونه‌ای است که واقعاً کار کشاورزی دیگر برای ما صرفه‌ای ندارد و کشاورز مجبور است زمین و باغ خود را رها کرده و حتی به درآمد ناچیز سرایداری در آپارتمان‌ها اکتفا کند.

قربانی شدن کشاورزان به پای سود دلالان

در حال حاضر قیمت گوجه‌سبز در میادین تره‌بار شهرداری در سطح شهر تهران کیلویی 8 هزار تومان و در مغازه‌ها بین 10 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    باسلام و احترام خدمت همه عزیزان.. تمام دولتهایی که اومدند هیچ کاری واسه کشاورزان نکردند که هیچ،فقط در صدد نابودیشان برآمدند.و فقط دلالان را سرمایه دارتر کردند و بس.بنده چون باغدارهستم میگم.اگه حقوق کارمندی ناچیز اداره نبود قطعا سر از ناکجا آباد در می آوردم.دولتها قاتلان کشاورزان و باغداران هستن،و دوستدار دلالان!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس