ارتش الجزایر اعلام کرد: براساس تحقیقات کارشناسی و تکنولوژی ارتش این کشور، سامانه موشکی که روز جمعه 21 اسفندماه از تروریست ها ثبت و ضبط شده بود، موشک اندازهای استینگر نیستند.

تلاش تروریست‌های الجزایری برای ساخت موشک زمین به هوابه گزارش مشرق، روزنامه غیردولتی «الخیر» الجزایر در این باره نوشت: بازرسی از موشک هایی که ارتش از گروه های تروریستی به غنیمت گرفته، ‌حاکی از آن است که این موشک ها از نوع استنیگر نیستند، بلکه نوع ابتدایی موشک های زمین به هوایی هستند که هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می کنند را هدف قرار می دهد.

الخبر به نقل از منابع امنیتی نوشت: گزارش ها، ‌حاکی از این امر است که تروریست ها درصدد ساختن نسخه ابتدایی موشک های آمریکایی «استنیگر» هستند.

این منبع امنیتی گفت: از مهم ترین گروه های تروریستی که اقدام به ساخت نسخه نخستین موشک های زمین به هوا کرده، گروه موسوم به «مجلس شورای مجاهدین درنه» است که شاخه گروه تروریستی القاعده به شمار می رود.

این منبع نظامی الجزایری با متهم کردن یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر تجهیز مخالفان در سال 2011، گفت: سرانجام این کشور عربی با تهدید کشوری اروپایی دست از کمک رسانی موشکی به انقلابی ها کشید.

این منبع الجزایری یادآورشد: کارشناسان آمریکایی گفته اند که همه استینگر ها در جنگ از بین رفته است و تنها حدود 30 تا 40 عدد خمپاره درحال حاضر وجود دارد. این درحالی است که گروه تروریستی القاعده در مغرب عربی، درصدد است تا بالگردها و هواپیماهای مسافربری را هدف حملات خود قرار دهد.

ارتش الجزایر روز جمعه 21 اسفندماه 94 از عملیات موفقیت آمیز علیه گروههای تروریستی در مرزهای این کشور با لیبی خبر داده و افزوده بود: ارتش این کشور در استان «الوادی» (630 کلیومتری جنوب شرق پایتخت) شش سامانه موشکی را ثبت و ضبط کرد که در آن زمان گمان می رفت، موشک های استنیگر است.

الجزایر با هدف جلوگیری از قاچاق اسلحه و ورود تروریست ها ٬ هزاران نیروی نظامی را در امتداد مرز 1200 کیلومتری خود با مالی و نیجر در جنوب این کشور و همچنین نزدیکی مرزهای لیبی٬ مستقر کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس