در جریان مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال و در حساس‌ترین دیدار استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تراکتورسازی است؛ دیداری که بنا به حساسیت و البته رویارویی امیر قلعه‌نویی با استقلال حواشی زیادی نیز دارد.

گروه ورزشی مشرق - با توجه به ازدحام جمعیت، مسئولان ورزشگاه آزادی درهای ورزشگاه را از ساعت 12 باز کردند تا تماشاگران بیرون نمانند. نیمی از تماشاگران را هواداران استقلال و نیم دیگر را تماشاگران تراکتورسازی تشکیل می‌دهند.

ترکیب تراکتورسازی
تبریزی ها در این بازی با ترکیب محمدرضا اخباری، شجاع خلیل زاده،خالد شفیعی، سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، مهدی کیانی، شاهین ثاقبی و فرزاد حاتمی به میدان خواهند رفت.

برخلاف حرف و حدیث های مطرح شده بختیار رحمانی و خالد شفیعی با رفع مصدومیت خود در این بازی به میدان خواهند رفت.

از نکات جالب در این بازی نیمکت نشینی آگوستو سزار است که شاهین ثاقبی به جای وی وارد ترکیب اصلی شده است.

آلویز نانگ نیز بعد از درخشش در بازی های لیگ قهرمانان آسیا، به رسم بازی های قبلی سرخ پوشان تبریزی در این بازی روی نیمکت نشسته است تا احتمالا در نیمه دوم عصای دست امیر قلعه نویی در این بازی حساس شود.

ترکیب استقلال
سید مهدی رحمتی، امید نورافکن، امین حاج‌محمدی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، فرشید اسماعیلی، امید ابراهیمی، جابر انصاری، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده و پروپیچ
۱۱ بازیکن اصلی استقلال جهت دیدار برابر تراکتورسازی هستند.

افشارزاده در اردوی استقلال حاضر شد
بهرام افشارزاده، سرپرست باشگاه استقلال ظهر امروز در اردوی استقلال حاضر شده و با بازیکنان و کادرفنی این تیم دیدار کرد.

ترکیب استقلال و تراکتورسازی مشخص شد/ کارناوال سرخ در ورزشگاه آزادی +عکس

بازهم معضل پارکینگ

در حالی که مدتی است بلیت‌های جایگاه VIP با قیمت 50 هزار تومان برای علاقمندان به فوتبال در دسترس قرار گرفته است اما امروز تماشاگرانی بودند که با وجود خرید این بلیت 50 هزار تومانی نمی‌توانستند ماشین خود را به پارکینگ ورزشگاه ببرند.

* پشت در ورزشگاه ترافیک شدیدی ایجاد شده است.

* هواداران تراکتورسازی کارناوال‌های قرمز به راه انداختند و برخی از آنها پیاده در حال طی کردن مسافت اتوبان به سمت ورزشگاه هستند.

* هواداران تراکتورسازی و استقلال برای هم کری می‌خوانند و گاهی اوقات درگیری لفظی هم بین آنها پیش می‌آید.

* برخی از تماشاگران تراکتورسازی عدد 4 را به هواداران استقلال نشان می‌دهند.

هواداران استقلال قبل از آغاز دیدار مقابل تراکتورسازی برای اولین بار طرح موزائیکی را اجرا کردند.


ترکیب استقلال و تراکتورسازی مشخص شد/ کارناوال سرخ در ورزشگاه آزادی +عکس

* با زیاد شدن هواداران درگیری لفظی بین هواداران استقلال و تراکتورسازی آغاز شده و تماشاگران از الفاظ نامناسبی علیه یکدیگر استفاده می‌کنند. هر چند که مسئولان ورزشگاه برای اینکه توهین‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند اقدام به پخش موسیقی کرده و آهنگی از محمد علیزاده را در ورزشگاه پخش کردند.

* اتوبوس تراکتورسازی ساعت 16 و 25 و اتوبوس استقلال 16 و 30 وارد ورزشگاه شد.

* نزدیک به 40 هزار نفر در حال حاضر در ورزشگاه حضور دارند.

* با توجه به رنگ پیراهن تراکتورسازی، نوع استقرار هواداران در این  دیدار مانند دیدار دربی بوده و هواداران سرخپوش تراکتورسازی در همان جایگاه پرسپولیسی‌ها مستقر شده‌اند.

* در بیرون ورزشگاه با وجود حضور ماموران نیروی انتظامی درگیری‌های پراکنده بین هواداران دو تیم به چشم می‌خورد و این هواداران مدام برای یکدیگر کری‌خوانی می‌کنند.

قبل از آغاز بازی استقلال و تراکتورسازی مسئولان سازمان لیگ به داوران مسابقه توصیه‌هایی را انجام دادند. بر همین اساس بهروان و عوامل سازمان لیگ به زرگر توصیه کردند تا حواسش به حاشیه‌های مسابقه باشد و بازی را راس ساعت مقرر آغاز کند.

* تمامی داوران بازی در وسط زمین با فریدون اصفهانیان عکس یادگاری گرفتند.

* مولودی‌خوانی محمود کریمی از ورزشگاه پخش شد.

* زمانی که محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتورسازی برای گرم کردن به زمین چمن آمد توسط هواداران استقلال هو شد.

* رحمتی و طالب‌لو همزمان ساعت 17 و 5 دقیقه برای گرم کردن وارد زمین شدند.

* همزمان با ورود استقلالی‌ها از ساعت 17 و 15 دقیقه بازیکنان این تیم از جمله ابراهیمی، رحمتی، طالب‌لو و شهباززاده از سوی هواداران تشویق شدند. همچنین میلاد فخرالدینی با سر بانداژ شده به زمین آمد.

* بازیکنان تراکتورسازی ساعت 17 و 17 دقیقه با لباس یکدست قرمز وارد زمین شده که همزمان با این اتفاق هواداران استقلال به شدت بازیکنان رقیب را هو کردند که البته برای اینکه شعارهای توهین‌آمیز استقلالی‌ها شنیده نشود، از رادیو ورزشگاه آهنگ‌های آذری پخش شد.

* نزدیک 45 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

* هنگامیکه اعضای تیم فوتبال تراکتورسازی وارد زمین شدند، بختیار رحمانی مورد تشویق طرفداران استقلال قرار گرفت. این تشویق‌ها تا حدی ادامه داشت که هواداران استقلال حتی پالس‌هایی برای فصل آینده به او می‌دادند اما در حالیکه که هم‌تیمی‌های رحمانی منتظر واکنش وی بودند وی عکس العمل خاصی نشان نداد و تنها پاسخ تشویق هواداران تراکتورسازی را با دست داد. این تشویق‌ها بارها از سوی هواداران استقلال تکرار شد تا بختیار در نهایت برای هواداران دست تکان بدهد.

* سیروس دین محمدی مربی استقلال و ایوب ذوالفقای سرپرست تراکتورسازی در میانه میدان با یکدیگر برخورد گرمی داشتند.

* مهدی شریفی و یعقوب کریمی دو بازیکن غایب تراکتورسازی و استقلال در دیدار امروز در میانه میدان با یکدیگر خوش و بش کرده و صحبت می‌کردند. درحالیکه گفته می‌شد کریمی مشکلش حل شده اما در لیست 18 نفره حضور ندارد.

* بادکنک‌های قرمز و آبی رنگ به وسیله تماشاگران در آسمان رها می‌شود که صحنه‌های زیبایی را در ورزشگاه خلق کرده است.

* تماشاگران تراکتورسازی به شدت مهدی کیانی را مورد تشویق قرار داد و او را وادار کردند تا سمت هواداران برود.

* نیمکت نشینان تیم استقلال که شامل محمدرضا خرسندنیا، آرش برهانی، شعبانلو، میثم مجیدی، وحید طالب‌لو، محسن کریمی و بهنام برزای هستند به همراه سایر بازیکنان در میانه زمین با توپ کار می‌کنند.

* روی نیمکت تراکتورسازی کارلوس کاردوسو، ثاقبی، کلانتری، نانگ، حمودی، گروسیان و فردین عابدینی حضور دارند.

* طرفداران استقلال با باز کردن پرچم بزرگ مشکلی و آبی رنگ به این شکل از تیم خود حمایت کردند. این پرچم حدود 50 متر است.

* از رمضان نوری‌زاده و مجید صادقی پزشکان باشگاه تراکتورسازی که در دیدار تراکتورسازی و ذوب آهن هواداری را که دچار مشکل قلبی شده بود، احیا کردند تقدیر به عمل آمد.

* فرهاد مجیدی در میان تشویق شدید هواداران استقلال وارد ورزشگاه شد.

* یدالله اکبری پیشکسوت استقلال برای تماشای بازی به ورزشگاه آمد. مسئولان وی آی پی که وی را نمی‌شناختند اجازه ورود به او نمی‌دادند.

* فردین عابدینی بازیکن سابق استقلال که عضو تراکتورسازی است از سوی هواداران تشویق شد.

* اعضای تراکتورسازی عکس یکی از شهدای مدافع حرم را در دست داشتند.

* شجاع خلیل‌زاده با مهدی رحمتی و میلاد فخرالدینی برخورد گرمی داشت.

* پرویز مظلومی به سمت نیمکت تراکتورسازی رفت که قلعه‌نویی حضور نداشت سپس در همین حین قلعه‌نویی وارد زمین شد و بایکدیگر برخورد گرمی داشتند.

*امید ابراهیمی، حنیف عمران‌زاده، جابر انصاری، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، امین حاج محمدی سمت امیر قلعه‌نویی رفتند. تنها مهدی رحمتی، پروپیچ و فرشید اسماعیلی سمت قلعه‌نویی نرفتند. یکی از اعضای تیم پزشکی تراکتورسازی هم سمت قلعه‌نویی رفتند.

رحمتی خطاب به قلعه‌نویی: برو بشین سر جایت

دیدار تیم های استقلال و تراکتورسازی در حالی برگزار شد که در همین ابتدای مسابقه سیدمهدی رحمتی با امیر قلعه‌نویی درگیری لفظی پیدا کرد. سرمربی کنونی تراکتورسازی که در کنار خط ایستاده بود وقتی به داور مسابقه اعتراض کرد با واکنش رحمتی روبرو شد که کاپیتان تیم استقلال در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید با صدای بلند خطاب به قلعه‌نویی گفت برو سر جایت بنشین.  حسین زرگر داور مسابقه نیز بعد از این اتفاق به رحمتی کارت زرد نشان داد.

* بعد از اتقافات به وجود آمده در ورزشگاه تماشاگران استقلال علیه قلعه‌نویی شعار دادند که سرمربی تراکتورسازی در این لحظه تنها سرش را تکان داد.

* فرهاد مجیدی که از ورود به استادیوم با تشویق تماشاگران روبرو شد و در نهایت به آنها دست تکان داد.

مجیدی در ورزشگاه آزادی حاضر شد/ رحمتی سمت قلعه‌نویی نرفت +عکس

* امین حاج محمدی بعد از به ثمر رساندن گل استقلال به سمت نیمکت‌نشینان تیمش رفت و با نشان دادن نوشته زیر پیراهن خوشحالی‌اش را با آنها تقسیم کرد.

* علی نظری جویباری معاون سابق تیم استقلال با عصا در ورزشگاه حاضر شد.

مجیدی در ورزشگاه آزادی حاضر شد/ رحمتی سمت قلعه‌نویی نرفت +عکس

وی در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی برایش رخ داده، گفت: جوانی کردیم و مقداری والیبال بازی کردم که تاندون پایم پاره شد قرار است فردا به بیمارستان بروم و پایم را عمل کنم.

واکنش قلعه‌نویی پس از زدن گل برتری
تراکتورسازی و استقلال در چارچوب دیداری از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

* امیر قلعه‌نویی بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی تیمش در جای خود ایستاد و واکنش خاصی نشان نداد. این درحالیست که نیمکت نشینان تراکتورسازی بعد از گل به شدت خوشحالی کردند.

* هواداران تراکتورسازی بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی علیه استقلال شعار دادند.

* جایگاه اختصاص یافته به هواداران استقلال پر شد. بین هواداران استقلال و تراکتورسازی فاصله‌ای در نظر گرفته شده است.

* در صحنه‌ای فرزاد حاتمی اقدام به شوتزنی کرد که بختیار رحمانی با توجه به اینکه در موقعیت بهتری قرار داشت به خاطر پاس ندادن هم‌تیمی‌اش به اعتراض کرد.

* نانگ در کنار نیمکت در حال گرم کردن بود که ناظر بازی از او خواست به پشت دروازه برود.

* بعد از گل دوم تراکتورسازی که توسط رفیعی به ثمر رسید بازیکنان او را دوره کرد و خوشحالی خاصی به نمایش نگذاشتند.

* هواداران تراکتورسازی بعداز گل دوم تیمشان امیر قلعه‌نویی را تشویق کردند.

* امیرقلعه‌نویی بعد از اتمام نیمه اول درحالیکه قصد داشت به رختکن برود از سوی هواداران استقلال بی غیرت خطاب شد.

* تعدادی از هواداران استقلال به سمت قلعه‌نویی اشیایی (بطری و...) پرتاب کردند.

* بعد از گل دوم تراکتورسازی بین هواداران دو تیم درگیری لفظی رخ داد.


نیمه دوم

* بعد از پایان نیمه اول تماشاگران روی سکوها با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند. در حالی که تماشاگران استقلال علیه قلعه‌نویی فحاشی می‌کردند تعدادی از تماشاگران نسبت به این موضوع واکنش نشا دادند، این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان حراست در حال فیلمبرداری از تماشاگران متخلف بودند.

هدیه شهباززاده به رحمتی و توصیه‌های فنی کاپیتان به کادرفنی
* هنگام ورود بازیکنان تراکتورسازی به زمین هواداران استقلال چند بطری به سمت آنها پرتاب کردند.

* بعد از اینکه سجاد شهباززاده گل تساوی تیمش را به ثمر رساند سمت مهدی رحمتی رفت و او را در آغوش کشید.

* رحمتی در اواسط نیمه دوم با حضور لب خط نکات فنی را به مجید صالح مربی استقلال گوشزد کرد. او از ابتدای مسابقه با نیمکت استقلال صحبت می‌کرد.

*فرهاد مجیدی بعد از گل دوم استقلال از جای خود بلند شد و بازیکنان استقلال را تشویق کرد.

*در نیمه دوم تعداد زیادی از عکاسان پشت دروازه اخباری حضور پیدا کرده تا صحنه های گل استقلال را شکار کنند.

 پس از پایان بازی
دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز با نتیجه 3 بر 2 به سود تراکتورسازی به پایان رسید که در پایان این مسابقه امیر قلعه‌نویی به سمت مظلومی رفت و به او خسته‌ نباشید گفت.

* سیدمهدی رحمتی هم در پایان مسابقه با بازیکنان حریف خوش و بش کرد.

* کادر فنی تراکتورسازی به هوادارانشان دسته گلی را تقدیم کردند.

* فرهاد مجیدی در جایگاه ویژه صحبت‌هایی را با نظری جویباری انجام داد.

* سیروس دین‌محمدی درگیری با قلعه‌نویی پس از پایان بازی در وسط زمین پیدا کرد.

* تماشاگران استقلال پس از پایان مسابقه امیر قلعه‌نویی را شدیدا هو کردند.

* به دلیل درگیری که در ورزشگاه پیش آمده امیر قلعه نویی نمی تواند به داخل رختکن برود.

سقوط هوادار آبی از سکوهای آزادی
فضای جنجالی ورزشگاه آزادی بعد از باخت استقلال به تراکتورسازی تا دقایقی ادامه داشت و هواداران به شدت علیه امیر قلعه نویی سرمربی تراکتورسازی شعار دادند.

در این حین، یکی از هواداران استقلال از بالای سکوها و از روی نرده ها به داخل تونل سقوط کرد که آمبولانس حاضر در ورزشگاه برای رسیدگی به حال وی به سرعت بالای سر او حاضر شد.

در پایان این بازی فرهاد مجیدی که در ورزشگاه حضور داشت، وارد زمین چمن شد و در ادامه امیر قلعه نویی هم تشویق شد و هم سنگ خورد.

برخی از هواداران استقلال به تشویق قلعه نویی پرداختند و در ادامه برخی به سنگ‌پرانی به سمت او پرداختند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس