کد خبر 552852
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

دیوید کامرون هم اکنون نه تنها در مدریت شهروندان انگلیسی و افکار عمومی، بلکه در مدیریت اعضای حزب خود در این خصوص ناتوان نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق،  این روزها نخست وزیر انگلیس به سبب افزایش طرفداران کمپین خروج از اتحادیه اروپا حال و روز خوشی ندارد! دیوید کامرون که در جریان رقابتهای انتخاباتی سال 2015 میلادی وعده برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را به شهروندان کشورش داده بود، هم اکنون با موج جدیدی از مخالفت‌ها بابت ماندن کشورش در اروپای واحد مواجه شده است. به نظر می رسد بر خلاف آنچه دیوید کامرون تصور کرده است، گذشت زمان تا کنون به سود وی نبوده است.

طی روزهای اخیر نظرسنجی های متعددی در انگلیس برگزار شده است. نظرسنجی هایی که نشان از افزایش اقبال شهروندان این کشور نسبت به خروج از اروپای واحد دارد.

بدون شک نتیجه این نظرسنجی ها به سود دیوید کامرون و حزب محافظه کار نخواهد بود، ضمن آنکه حتی برخی از اعضای حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون نیز با نظر نخست وزیر در خصوص لزوم بقای انگلیس در اروپا مخالف هستند. بنابراین دیوید کامرون هم اکنون نه تنها در مدریت شهروندان انگلیسی و افکار عمومی، بلکه در مدیریت اعضای حزب خود در این خصوص ناتوان نشان می دهد.

در این خصوص نظرسنجی آنلاین هفته‌نامه آبزرور حاکی است که بیش از 43 درصد شهروندان انگلیسی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت می کنند. این در شرایطی است که میزان حمایت مردمی از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به کمتر از 39 درصد رسیده است. در این میان هنوز 18 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی تصمیم نهایی خود را در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند. دیوید کامرون در صدد است این ارفاد را نسبت به ماندن در اروپای واحد متمایل نماید اما تا کنون در این خصوص ناموفق بوده است.

نخست وزیر انگلیس مدعی است که در جریان مذاکرات مستقیم وی با اتحادیه اروپا بر سر اصلاحات پیشنهادی انگلیس، خواسته های لندن محقق شده و از این لحاظ نیازی نسبت به خروج از اروپا وجود ندارد. این در حالیست که افرادی مانند جرمی کوربین رهبر حزب کارگر که اتفاقا از مخالفان خروج انگلیس از اروپا محسوب می شوند، ادعای کامرون در خصوص مذاکرات مفید و موثر وی وبا اروپای واحد را رد کرده و مذاکرات صورت گرفته با بروکسل را نامطلوب دانسته‌اند.

دیوید کامرون وعده داده است که در ماه ژوئن امسال همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را برگزار کند. وی تصور می کرد قادر خواهد بود با مانور بر روی توافق صورت گرفته میان اروپای واحد و انگلیس خواهد توانست افکار عمومی را در این خصوص اقناع نماید اما نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در این خصوص نخست وزیر انگلیس دچار اشتباه شده است. اشتباهی که می تواند به قیمت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تمام شود.

در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، تحرکات استقلال طلبانه در مناطقی مانند اسکاتلند و حتی ولز شدت و حدت بیشتری خواهد گرفت. از این رو نوسانات به وجود آمده در نظرسنجی های انتخاباتی شوک سختی به نخست وزیر انگلیس وارد ساخته است. برخی تحلیلگران معتقدند در صورت رای مثبت شهروندان انگلیسی نسبت به خروج از اتحادیه اروپا، عملا پایان تاریخ مصرف سیاسی حزب محافظه کار و دیوید کامرون فرا خواهد رسید زیرا بسیاری از طرفداران حضور انگلیس در اروپا ، دیوید کامرون را مقصر روند به وجود آمده خواهند دانست. همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار شود و عملا تا آن زمان، دیوید کامرون نمی تواند رای بسیاری از شهروندان انگلیسی را تغییر دهد.

همان گونه که اشاره شد، در این میان اصلی ترین تمرکز کامرون بر روی رای افرادی خواهد بود که هنوز در خصوص شرکت در همه پرسی تصمیم نگرفته‌اند. دیوید کامرون با توجه با شرایط بحرانی موجود سعی خواهد کرد این افراد را به هر نحو ممکن وارد معادله همه پرسی ساخته و رای مثبت آنها را به سود بقای انگلیس در اروپای واحد به گردش در آورد.

همچنین دیوید کامرون در صدد است جوانان انگلیسی ( که نسبت به دیگر طیف‌های سنی بیشتر خواستار بقای انگلیس در اروپای واحد هستند) را نسبت به حضور گسترده تر در همه پرسی ماه ژوئن ترغیب نماید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ريچارد شيردل ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    انگليسيها يكصدا :گنده بك بي خاصيت برو كنار يك كم باد بياد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس