کد خبر 551111
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در روز پنجشنبه نشانگر افزایش کم سابقه کسری تراز حساب جاری این کشور در طی سه ماه چهارم سال 2015 میلادی، به رغم رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در این دوره زمانی است.

به گزارش مشرق، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی رشد تولید ناخالص داخلی این کشور 0.6 درصد بوده و این در حالی است که کسری حساب جاری آن به رقم 32 میلیارد و 700 میلیون پوند رسیده است .

این میزان از کسری حساب جاری برابر با 7 درصد از تولید ناخالص داخلی انگلستان(در این دوره زمانی) است که بالاترین حد از سال 1955 میلادی بشمار می آید.

افزایش کسری حساب جاری این کشور ناشی از عمیق تر شدن شکاف میان تراز تجاری( صادرات و واردات) و میان درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در خارج و سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته در انگلستان، در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی بوده است.

بدین ترتیب کسری حساب جاری انگلیس با احتساب سه ماهه چهارم ( منتهی به ماه دسامبر گذشته)، در سال 2015 میلادی به رقم 96.2 میلیارد پوند می رسد که 5.2 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی شمرده می شود.

این برای اولین بار از سال 1948 میلادی است که کسری حساب جاری سالانه انگلیس به این میزان می رسد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، رشد تولید خالص داخلی این کشور نیز در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی 0.6درصد بوده که نسبت به 0.5 درصدی که پیش از این پیش بینی شده بود اندکی افزایش داشته است.

با توجه به تغییر صورت گرفته در نرخ رشد اقتصادی سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سال 2015 میلادی از 2.2درصد به 2.3 درصد افزایش می یابد.

اعلام افزایش نرخ رشد اقتصادی انگلیس در سال گذشته میلادی از سوی دفتر آمار ملی این کشور برای تحلیل گران اقتصادی که پیش بینی می کردند که رشد قبلی اعلام شده همچنان تغییر نخواهد کرد، جالب توجه بود.

اما افزایش کسری حساب جاری انگلیس برای دولت کامرون که وعده داده است تا سال 2020 میلادی کسری بودجه دولت این کشور را به صفر برساند، خبر خوشایندی شمرده می نمی شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس