کد خبر 549225
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

وزیر امور خارجه کشورمان از توافق ایران با ترکیه بر سر مسایل مرتبط با انرژی و نفت و گازی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پترومی، بعد از رای دادگاه بین المللی به نفع طرف ترک مبنی بر تعدیل قیمت گاز صادراتی ایران، وزیر امور خارجه کشورمان از توافق ایران با ترکیه بر سر مسایل مرتبط با انرژی و نفت و گازی خبر داد.

برپایه این گزارش،‌محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح شنبه 29اسفند در راس هیاتی وارد استانبول شده بود، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه از توافق ایران و ترکیه در زمینه نفت و گاز و انرژی خبر داد.

وی در این زمینه گفت: ایران و ترکیه درباره ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه، تقویت همکاریها در زمینه های انرژی ، نفت و گاز، حمل و نقل و گردشگری و سرمایه گذاری مشترک و ایجاد تسهیلادت برای همکاری بازرگانان دو طرف توافق دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
    0 0
    همه و همه را ما به تركيه باج مي دهيم، توريست و گردشگري، نفت و گاز مفت زير قيمت، اتوبان امن و چهار بانده در اختيار كاميون داران ترك و هزاران لقمه كه از حلقوم مردم و كارگران و شركت هاي ايراني بيرون مي كشند و در دهان شركت هاي تركيه مي ريزند كه مثلا چه گلي بر سر ما زده، يك مشت جنس بنجل و گران قيمت ترك كه توليد داخلي را خراب كرده و كارگران ايراني در ركود بازار دست و پا مي زنند، نا امن كردن متحدان ما و شعار عليه ما و اقدام عليه شهروندان ما، همين ديروز توريست ايراني در انفجار كشته شد، از اين عثماني ها خيري به ما نخواهد رسيد دست از سرشان برداريد و خيال ملت را راحت كنيد. غيرت داشته باشيد.
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 0
    جناب ناشناس12:19 به نظرم نمیدونید اتوبان 4 بانده رو خودمون بیشتر استفاده میکنیم البته هر قدرم کامیونهای ترکیه بیشتر تردد کنند بیشتر حق ترانزیت میگیریم در مورد اون ایرانی کشته شده هم توسط پ ک ک صورت گرفته این قتل نه ترکیه در مورد کالاهای ترک هم خیلی بهتر از نمونه های تولیدی چینی هستن و این تجار و قاچاقچیان ایرانی هستند که با وارد کردن اونها باعث تضرر تولید کننده داخلی میشن ترکیه نفروشه؟؟؟؟ الانهم ترکیه و ایران خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و ترکیه هم پذیرفته که اسد بهتر از فدرالیسم سوریه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس