کد خبر 534019
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

نخست وزیر پاکستان برای سفری دو روزه راهی قطر شد. وی در این سفر توافقنامه گاز مایع را با کشور قطر به امضا می رساند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در راس هیئتی بلند پایه راهی قطر شد. در این سفر دو روزه نواز شریف با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نواز شریف در این سفر توافقنامه گاز مایع را با قطر به امضا خواهد رساند. در این سفر «سهیل امان» فرمانده نیروی هوایی «خاقان عباسی» وزیر نفت و «اسحاق دار» وزیر خزانه داری پاکستان نواز شریف را همراهی می کنند. علاوه بر امضای توافقنامه گازی در بخش رادیو، تلویزیون، تجارت، بهداشت و دفاع نیز توافقنامه هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

لازم به ذکر است ماه پیش در جلسه ای که به ریاست «اسحاق دار» وزیر خزانه داری پاکستان در اسلام آباد برگزار شد کمیته هماهنگ کننده اقتصادی پاکستان با توافقنامه خرید گاز مایع از قطر به مدت ۱۵ سال موافقت به عمل آورد.

به گفته مقامات دولتی پاکستان قیمت گاز بر حسب قیمت جهانی نفت خام محاسبه می شود و طبق قیمت حال حاضر نفت خام ،میزان واردات گاز مایع از قطر به سقف ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. این توافقنامه تا دسامبر سال ۲۰۳۰ معتبر است و طبق توافقنامه دو طرف ۱۰ سال یکبار قیمت گاز مایع را مورد تجدید نظر قرار می دهند. دو طرف اجازه دارند در صورت عدم توافق بر سر قیمت گاز توافقنامه را ملغی کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس