کد خبر 546336
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱

دولت صربستان به پیشنهاد ستاد موقعیت های اضطراری در پی جاری شدن سیلاب در چندین منطقه به خاطر بارش سیل آسا در چند روز گذشته در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش مشرق، اعلام وضعیت اضطراری در سراسر قلمرو صربستان به خاطر اقدام پیشگیرانه و تسهیل و سرعت بخشیدن به عملکرد تمامی نهاد های این کشور و در جهت حفاظت از زندگی، امنیت شهروندان، اموال عمومی و همچنین برطرف کردن عواقب ناشی از سیل اتخاذ شده است.

پلیس، ژاندرمری و ارتش صربستان به دنبال طغیان چندین رودخانه و جاری شدن سیلاب در کنار دیگر نهادهای امدادی و آتش نشانی به کمک سیل زدگان شتافتند.

نبویشا ستفانوویچ وزیر کشور صربستان بلافاصله پس از اعلام وضعیت اضطراری در سراسر قلمرو این کشور در جمع خبرنگاران هدف از اعلام وضعیت اضطراری را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست.
وی همچنین گفت که دولت صربستان امکانات لازم را برای انجام اقدامات سریع و مفید تمامی نهادهای کشور جهت کمک به شهروندان در صورت نیاز فراهم کرده است.

وزیر کشور صربستان همچنین به حضور یک هزار نفر از نیروهای پلیس و ارتش در مناطق سیل زده اشاره کرد.

وزارت کشور صربستان روز دوشنبه درپی بارش سیل آسا در طی چند روز گذشته و نیزجاری شدن سیلاب در 11 منطقه این کشور حالت اضطراری اعلام کرده بود.

اداره موقعیت های اضطراری در وزارت کشور صربستان واحدهای ویژه عملیاتی و گروه های امدادی را برای کمک به سیل زدگان وهمچنین جهت احداث سیل بند به مناطق سیل زده اعزام کرده است.

وزارت کشور صربستان نیز در این ارتباط واحدهای ویژه نجات بر روی آب و زیر آب را به حالت آماده باش در آورده است.

واحدهای آتش نشانی و واحدهای ویژه امداد رسانی بر روی آب وزارت کشور صربستان در مناطق چاچاک، کراگویواتس، نیش و کرالیوو نیز در مناطق سیل زده حضور یافته و سطح آب در رودخانه های «موراوا» و «رزاوا» را زیر نظر دارند.

نهادهای تحت سرپرستی وزارت کشور صربستان و همچنین حکومت های محلی تجهیزات لازم از جمله قایق و کیسه های شن و ژنراتور موتور برای تخلیه آب را جهت کمک به سیل زدگان و جلوگیری از گسترش آب به خانه های مسکونی به مناطق سیل زده اعزام کردند.

بر اساس گزارش های دریافت شده از وزارت کشور صربستان به خاطر سرازیر شدن آب از رودخانه های مورواویتسا و رزاوا در جنوب کشور چند صد خانه مسکونی را آب فرا گرفته و اهالی این مناطق در حال تخلیه به اماکن امن هستند.

آلکساندر ووچیچ نخست وزیر صربستان نیز با حضور در برخی از مناطق سیل زده خواهان تلاش تمامی نهادهای ذیربط برای کمک به سیل زدگان و دیگر اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود آب به خانه ها در این مناطق شد.

وی همچنین تاکید کرد که دولت صربستان در رفع تمامی خسارات وارده ناشی از سیلاب از قبیل خانه های آسیب دیده شده به مردم در مناطق سیل زده کمک می کند.

صربستان به علت داشتن 12رودخانه و همچنین بارندگی زیاد هر ساله با خطر سیل مواجه است و در سال 2014 این کشور با بروز سیل بزرگی مواجه بود که حدود 50 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس