کد خبر 545205
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور بر لزوم تهیه اطلسی از آسیب‌های اجتماعی در کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، شهیندخت مولاوردی، امشب در کارگروه ویژه زنان استان یزد اظهار داشت: در حوزه زنان اقدام به تشکیل اتاق فکر شده و اکنون ۱۴ اتاق فکر با ۱۴ موضوع مختلف تشکیل شده و مسائل زنان را در حوزه های مختلف رصد و پیگیری می کنند.

وی عنوان کرد: باید در حوزه زنان پس از رصد و شناسایی مشکلات، مشکلاتی که نیازمند توجه و اقدام سریع هستند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مولاوردی تاکید کرد: لازم است ظرفیت‌های دستگاه‌ها شناسایی شود و در زمینه رفع مشکلات حوزه بانوان از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه های حوزه زنان، ‌ مسئولیت‌هایی در این زمینه به وجود می‌آورد که باید نسبت به آنها واکنش نشان داده شود و هر قشر و گروه و دستگاه و اداره ای باید در راستای اجرای این مسئولیت‌ها قدم بردارد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد استان  در حوزه بانوان تاکید کرد: از تو انمندی‌های زنان در حوزه های مختلف به ویژه در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها استفاده شده است.

فخرالسادات خامسی هامانه بیان کرد: طرح اجرای پویش رسانه ای خانواده نیز در استان یزد اجرایی شده و شاهد مشارکت خوبی در این زمینه بوده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم با اشاره به آسیبهای بهداشت و درمان در حوزه زنان اظهار داشت: اضطراب و افسردگی و اعتیاد در جمعیت بانوان افزایش یافته ضمن اینکه شیوع دیابت و سرطان‌ها نیز زنان استان یزد را در معرض خطر قرار داده است.

محمدحسن لطفی عنوان کرد: شایع ترین بیماری‌های حوزه زنان استان یزد، سرطان سینه و خون همچنین پوکی استخوان است که باید در راستای آموزش و پیشگیری اقدامات قابل توجهی انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس