روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات امروز را با لحظه شماری برای اعلام تأیید صلاحیت شدگان این جریان سیاسی و آغاز موج جدید حضور ساختارشکنان در صفحه اول خود آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

موج جدید حضور نیروهای ساختارشکن و فتنه‌گر در جلسات انتخاباتی/ تمرکز اصلاحات روی عبارت «برجام 2»روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات امروز را با لحظه شماری برای اعلام تأیید صلاحیت شدگان این جریان سیاسی و آغاز موج جدید حضور ساختارشکنان در صفحه اول خود آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. شورای نگهبان نتایج افرادی که دارای صلاحیت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ روزنامه‌های اصلاح‌طلب در اولین واکنش‌ها از دریافت «گزارشات بی‌اساس به شورای نگهبان» و «تکذیب تأیید صلاحیت اصلاح‌طلبان» روایت کردند.

2. در حالی که صالحی امیری از نگاه ویترینی به زنان در کشور انتقاد کرد؛ مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان درمان معضل را زمانی دانست که زنان در انتخابات به زنان رأی بدهند.

3. روزنامه‌ها و هفته نامه های اصلاحات سفرهای رییس جمهور و وزیرخارجه به کشورهای اروپایی بهار سیاست خارجی در پسابرجام تعبیر کردند.

4. سرانجام دولت به فکر بودجه افتاد؛ روزنامه ابتکار از ارائه لایحه بودجه در ماه اسفند یا فروردین 95! خبر داد.

5موج جدید حضور نیروهای ساختارشکن و فتنه‌گر در جلسات انتخاباتی/ تمرکز اصلاحات روی عبارت «برجام 2». موج جدید حضور نیروهای ساختارشکن و فتنه‌گر در جلسات انتخاباتی

6. روزنامه همدلی ائتلاف آنچه اصولگرایان معتدل با اصلاحات می‌خواند را «هضم نمادهای گروه‌های چپ مارکسیستی در لیبرالیسم» دانست.

7موج جدید حضور نیروهای ساختارشکن و فتنه‌گر در جلسات انتخاباتی/ تمرکز اصلاحات روی عبارت «برجام 2». بازتاب سخنان رییس‌جمهور در مشهد با گزاره اصلی «توسعه کشور با اجرای برجام 2 تحقق می‌یابد» در رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ حجت‌الاسلام روحانی اولین برجام 2 یا برجام داخلی را در نقد ردصلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان بیان کردند

8. انتقاد به سخنان هاشمی رفسنجانی علیه حق‌الناس و شورای نگهبان از سوی اصلاح طلبان یا اصولگرا از سوی روزنامه خانوادگی آرمان امروز تعبیر به «تخریب» و «خودزنی تاریخی» شد.

9. نگرانی نیروهای سیاسی اصلاحات برای توجیه رویکرد حضورحداکثری در صندوق های رأی برای افکارعمومی با وجود سابقه تحریم‌های گستره در انتخابات گذشته

· اتاق تخریب اصولگرایان فعالیت خود را آغاز کرد/ دروغ تعهد و سهم‌خواهی

اتاق تخریب لیست وحدت اصولگرایان آغاز به کار کرد؛ جریان اصلاحات که همه توان خود را برای واگرایی در جریان اصولگرایی قرار داده بود پس برگزاری جلسات متعدد اصولگرایان و انتشار غیر رسمی لیست بار دیگر بنای تحلیل سیاسی خود را بر «تخریب» نهادند؛ مرتضی مبلغ که در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» مدعی شد که «اصول‌گرایان زمین‌گیر شده‌اند» نگرانی خود را ابتدا با دروغ تعهد از اعضای لیست اصولگرایان برای رأی به ریاست حدادعادل آغاز کردند که به سرعت از سوی فعالان اصولگرایی رد شد و مرحله بعدی تخریب را با گزاره های مانند «پیروزی پایداری بر سنتی‌ها» و «دور زدن و عدم وجود سهم برای حامیان محسن رضایی و قالیباف در لیست مشترک» آغاز کردند؛ روزنامه آرمان امروز در همین راستا نوشت: «شاید کمتر اصولگرایی باور داشت که در نهایت فرمان انتخابات جریانشان به دست اعضای جبهه پایداری خواهد افتاد و ملاحظاتی که امروز اصولگرایان را مجبور به سکوت کرده است. از همان ابتدا مشخص بود جمع شدن برخی دولتمردان احمدی‌نژاد به دور یکدیگر اقدام بی‌معنایی نیست و از همان موقع بسیار هشدار داده شد که این جریان درصدد کمرنگ کردن جایگاه اصولگرایان سنتی است اما چندان به این پیش‌بینی‌ها توجه نشد تا اینکه وقتی 46 درصد لیست انتخاباتی اصولگرایان را اعضای جبهه پایداری تشکیل دادند تازه اصولگرایان به خود آمدند و متوجه شدند کلید اردوگاه اصولگرایی را دو دستی تقدیم جبهه پایداری کرده‌اند.»

موج جدید حضور نیروهای ساختارشکن و فتنه‌گر در جلسات انتخاباتی/ تمرکز اصلاحات روی عبارت «برجام 2»در کمال تعجب روزنامه دولتی ایران نیز در این پازل با اصلاح‌طلبان همراهی کرد و از «انشقاق» در صفوف جریان اصول‌گرایان خبر داد و در همین راستا نوشت «از دیگر نکات جالب این فهرست غیررسمی، سهم صفر درصدی جبهه ایستادگی و نیروهای نزدیک به محمدباقر قالیباف است. نکته اینجاست که این دو جریان سیاسی، هریک نمایندگانی را برای حضور در شورای ائتلاف تعیین کرده بودند که با استقبال این شورا نیز مواجه شد. اما حتی این حضور نیز نتوانست تنظیم کنندگان فهرست نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات مجلس، در حوزه انتخابیه تهران را وادارد تا حداقل یک نامزد منتسب به این جریان‌ها در این فهرست حضور داشته باشند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    اگر وکیل الدوله ها به مجلس بروند یارانه همه مردم سال آینده قطع خواهد شد .
  • ناشناس ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ننگ بر فتنه گر .
  • حمید نبوی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    سایت مشرق !! بیطرف باش اگر بیطرف باشی موفقی . مردم خوب امثال شما را رصد میکنند . اگر بیطرفی خودتو نشون ندی تو دهنی خواهی خورد . بدون غرض و مرض اظهارات دو طرف را نشر بدید .
  • ناشناس ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    مشرق مواظب افکار پلیدت باش..درود بر اصلاح طلبان و ننگ بر اصولگریان تندرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس