کد خبر 542827
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

با معرفی گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 اج در جریان کنگره جهانی موبایل 2016، شرکت سامسونگ قابلیت محبوب‌ ضد آب بودن را که در نسل قبلی حذف کرده بود، در این نسخه در اختیار طرفدارانش قرار داد. البته شرکت مذکور برای استفاده از دستگاه در شرایط خیسی نیز هشدار داده است.

 به گزارش مشرق، این گوشی دارای رتبه‌بندی IP68 است، به این معنی که کاربر می‌تواند آن را تا عمق سه متری، در آب غوطه‌ور کند. برخی از اپراتورهای موبایلی از جمله تی موبایل، این پرچمدار جدید را زیر آب رونمایی کرده‌اند.
 
در هر حال کاربرانی که از داشتن یک گوشی هوشمند ضد آب بسیار خوشحال هستند، باید یک نکته کوچک را مد نظر قرار دهند و آن اینکه گوشی خود را زمانی که خیس و مرطوب است شارژ نکنند. این هشدار به تازگی در دستورالعمل مربوط به استفاده از گلکسی S7 مشاهده شده است، نکته‌ای که به احتمال زیاد حین خواندن این دستورالعمل توجه کاربران را جلب نخواهد کرد، در حقیقت کاربران اغلب به خواندن دستورالعمل لوازم برقی اهمیت چندانی نمی‌دهند.
 
در هر حال کاربران باید اطمینان حاصل کنند که گوشی آنها قبل از اتصال به کابل شارژ کاملا خشک باشد. سامسونگ مدعی است که اگر جک چندکاره شارژ حین شارژ شدن گوشی خشک نباشد، دستگاه شدیدا آسیب می‌بیند. آسیب دیدن دستگاه در چنین شرایطی طبیعی به نظر می‌رسد زیرا آب رسانای برق است، یک گوشی خیس که در حال شارژ است منجر به ایجاد اتصالات ناخواسته‌ای می‌شود که منجر به اتصالی کردن برخی از اجزای داخلی دستگاه و حتی کپک زدن آنها می‌شود.
 
حتی زمانی که خارج دستگاه خشک است، قطرات آب هنوز روی اجزای داخلی دستگاه خشک نشده‌اند، بنابراین اگر در استخر از گوشی هوشمند خود استفاده کرده‌اید، بهتر است چند ساعت تا شارژ کردن آن صبر کنید تا دستگاه به صورت کامل خشک شود. یکی دیگر از راه‌های شارژ کردن دستگاه‌های ضد آب در این شرایط استفاده از فناوری شارژ بی سیم است.

سامسونگ: گلکسی S7 خیس را شارژ نکنید

منبع: تک شات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس