ارتش روسیه هواپیمای جدید مدیریت و فرماندهی نظامی در شرایط بحرانی موسوم به «هواپیمای روز قیامت» تحویل می گیرد.

به گزارش مشرق، ایتارتاس روز جمعه به نقل از یک مقام مجموعه ماشین سازی روسیه وابسته به سازمان دولتی «روس تک» (سازمان فناوری های پیشرفته روسیه) اعلام کرد: هواپیمای مدیریت هوایی ویژه که نسل سوم هواپیماهای از این نوع است بر پایه هواپیمای «ایلیوشین-96-400» ساخته می شود.

وی افزود: این هواپیما به پیشرفته ترین سیستم های الکترونیکی، تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی مجهز می شود که در شرایط متفاوت قادر خواهد بود دستورات فرماندهی را به تمام مراکز نظامی و واحدهای هوایی، دریایی و زمینی منتقل کند.

تجهیزات این هواپیما در مرکز عملی و تولیدی «پالوت» ساخته می شود.

رسانه های روسی پیش تر در باره این هواپیمای فوق پیشرفته اعلام کردند: نیروهای مسلح روسیه برای افزایش توان عملیاتی در صورت بروز جنگ گسترده و نابودی تمامی مراکز فرماندهی کلاسیک زمینی این کشور، نخستین فروند از «هواپیمای روز قیامت» را برای فرماندهی «جنگ آخر» تحویل می گیرد.

در تعریف نظامی، این هواپیماها پس از درگیری هسته ای یا نابودی مراکز ارتباطی زمینی برای ادامه جنگ و هدایت نیروها کاربرد دارد و آخرین امکان فرماندهی جنگی، کنترل تمام تسلیحات راهبردی و دوربردی اتمی و غیر اتمی، محل استقرار فرماندهان ارشد و طراحان عملیات نظامی است.

این هواپیما در ساختار ارتش آمریکا نیز وجود دارد. مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک بدون نیاز به مراکز ارتباطی زمینی می تواند نیروهای در حال عملیات و حتی هوا فضا را فرماندهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجمتع هوایی فرماندهی روسیه به گونه ای طراحی شده تا فرماندهان عالی نیروهای مسلح، گروه عملیاتی افسران ستاد کل ارتش و کارشناسان گروه فنی مسئول کار تجهیزات ویژه هواپیما تمامی مسئولیت خود را در شرایط شبه زمینی انجام دهند و با بهره گیری از پیشرفته ترین سامانه ها نیروهای زمینی، دریایی، هوا ـ فضا و همچنین نیروهای موشکی استراتژیک را هدایت کنند.

شرکت ابزار سازی روسیه در باره مشخصات این مرکز فرماندهی از هوا اعلام کرده است: هواپیمای روز قیامت از امکانات بی مانند مختلفی از جمله فرماندهی انواع تسلیحات و جنگ افزارهای راهبردی و دوربردی و تمامی بخش های نیروهای مسلح برخوردار است.

طراحی مقاوم و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجتمع هوایی فرماندهی روسیه اعلام شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس