ترکیه به منظور حمله موثرتر علیه عناصر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، موشک های مجهز به سامانه پرتاب چندگانه درمرزهای این کشور با سوریه مستقر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش ترکیه پس از انفجار اخیر آنکارا که موجب کشته شدن 28 تن و زخمی شدن بیش از 60 تن شد، با ادعای دست داشتن PYD در آن و اینکه این حزب با 'پ.ک.ک' در ارتباط است، موشکهای مجهز به سامانه پرتاب چندگانه درمرزهای این کشور با سوریه مستقر کرد.

ارتش ترکیه موشکهای 122 میلیمتری موسوم به «ساکاریا» با قدرت تخریب بسیار بالاتر نسبت به توپ های 'فیرتینا ' را در منطقه مرزی کیلیس مستقر کرد. نیروهای ارتش ترکیه قبل از بمب گذاری آنکارا با آتش توپخانه موسوم به ' توپ های فیرتینا ' مواضع YPG شاخه مسلح PYD را در شمال سوریه در مناطقی از اعزاز به خصوص فرودگاه استراتژیک منغ را بمباران می کردند.

خبر هفت ترکیه به نقل از منابع نظامی نوشت: موشک های ساکاریا در دو صفحه مجزا در مجموع 40 موشک را حمل می کند، در هر بار شلیک توسط این موشک های 122 میلیمتری این سلاح می تواند محدوده ای به وسعت 500 متر را فرابگیرد.

ترکیه نگران قدرت گیری نیروهای حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه و همکاری آن حزب با 'پ.ک.ک' (مخالفان کرد ترکیه) برای به خطر انداختن امنیت مرزی این کشور است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس