فرزند شهید محمدرضا علیخانی از برگزاری مراسم اربعین شهادت این شهید مدافع حرم در روز پنج شنبه 15 بهمن ماه خبر داد و گفت: این آئین در روستای طلاور باغملک انجام می‌شود.

نوذر علیخانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق در خوزستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: مراسم بزرگداشت اربعین شهادت رزمنده دلیر اسلام شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم صبح روز پنج شنبه 15 بهمن ماه چهارمین روز از دهه مبارک فجر و مقارن با 24 ربیع‌الثانی سال 1437 هجری قمری برگزار خواهد شد.

فرزند شهید محمدرضا علیخانی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت اربعین این شهید مدافع حرم از ساعت 11 صبح در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای طلاور باغملک واقع در جاده شهر صیدون آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در این آئین آیت‌الله عبدالکریم فرحانی از علمای خوزستان سخنرانی و جواد برزگر نیز مداحی خواهد کرد، همچنین شاعر حماسه سرای خوزستان ابراهیم سنایی نیز شعرخوانی می‌کند.

علیخانی عنوان کرد: پس از آن نیز از ساعت 14 با حضور بر مزار شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک در گلزار شهدای روستای طلاور یادش را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه به برگزاری مراسم دعای کمیل به مناسبت اربعین شهید محمدرضا علیخانی اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز از ساعت 20 در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای طلاور آغاز می‌شود.

فرزند شهید محمدرضا علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: دعای کمیل با نوای گرم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حسن صفری قرائت خواهد شد.

شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک در تاریخ سوم خرداد ماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان دیده به جهان گشود.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی خانواده روستایی خود کرد.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه در روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری و سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در استان حلب سوریه مجروح  و چند روز بستری شدن در بیمارستان بستری می‌شود.

در این روز شهید فرامرز رضازاده که یکی از دوستان صمیمی و دیرینه این رزمنده دلیر است به آسمان پر می‌کشد و میهمان شهیدان می‌شود و شهید محمدرضا علیخانی نیز چند روز بعد یعنی در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان تومان استان حلب سوریه شربت شهادت می‌نوشد و به دوست خود می‌پیوندد.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس