انواع شناورهای سطحی و زیردریایی‌های سبک و سنگین نیروی دریایی ارتش، اقدام به پرتاب اژدرهای پیشرفته و شلیک موشک کردند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش با نام ولایت 94 و با اعلام رمز یا زهرا(س) توسط دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از صبح امروز از شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه و به وسعت 3 میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.

در آغاز این رزمایش، یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش به منظور جلوگیری از احتمال نفوذ دشمن فرضی به محدوده آب‌های تحت کنترل و عملیاتی، با بهره‌گیری از کلیه‌ امکانات نسبت به رهگیری دشمن فرضی اقدام کرده و به مناطق ماموریتی از پیش تعیین شده اعزام شدند.

همچنین یگان‌های موشکی ساحل به دریا، تیپ‌های تفنگداران اعم از ستون‌های خودروهای تاکتیکی، راکت‌اندازها، توپخانه ساحلی، سایت‌های تاکتیکی جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی، سامانه‌های متحرک و تاکتیکی جنگ‌ الکترونیک و یگان‌های پروازی به مناطق مورد نظر ساحلی در محدوده رزمایش گسترش یافته و در آنجا مستقر شدند.

در روز نخست رزمایش به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آبهای ساحلی، شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، یگان‌های پروازی، زیردریایی سنگین کلاس طارق و نیز شناورهای بومی در محورهای از پیش تعیین شده مستقر شدند.

اجرای پدافند غیرعامل توسط تیم‌های مهندسی رزمی نیروی دریایی ارتش و آمادگی این تیم‌ها به منظور دفاع از مناطق حیاتی و حساس سواحل مکران و تنگه هرمز از دیگر اقدامات یگان‌های نیروی دریایی ارتش در اولین روز رزمایش خواهد بود.

ناو جماران فرماندهی رزمایش ولایت 94 را به عهده دارد

سرفرماندهی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 که مرحله اصلی آن صبح امروز آغاز شد بر عهده ناوشکن بومی جماران گذاشته شده است.

اعلام رمز آغاز مرحله اصلی رزمایش نیز توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از روی همین ناوشکن صورت گرفت.

ناوشکن جماران اولین ناوشکن کاملا ایرانی که به دست متخصصان صنعت دفاعی کشور کشورمان ساخته و در بهمن ماه سال 88 با حضور فرمانده کل قوا به آب انداخته شد.

 رزمایش ولایت 94 با بکارگیری بخش عظیمی از توان نیروی دریایی ارتش در گستره 3 میلیون متر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند در حال برگزاری است.

هشدار نداجا به کشتی های عبوری از مسیر رزمایش ولایت 94

 امیر سید محمود موسوی با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت 94 اظهار داشت: مسیرهای ارتباطی ما با شناورهای عبوری از نزدیکی محل رزمایش برقرار است، و از طریق کانال 16 اعلامیه‌های این رزمایش برای تمامی کشتی‌های عبوری از محدوده اعلام می‌شود.

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی «ولایت 94» نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: از آنجا که در این رزمایش از سلاح‌های گرم و مهمات واقعی در کنار تیراندازی‌های هوایی و سطحی استفاده خواهد شد، تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا امنیت منطقه رزمایش تامین شود.

وی بیان کرد: برابر عرف و قوانین بین‌المللی دریانوردی و طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی، این اعلامیه‌های دریایی در فواصل زمانی مختلف از روی کانال 16 وی اچ اف قرائت می‌شود، تا تمامی کشتی‌های عبوری از آن مطلع باشند و مسیری ایمن و دور از رزمایش را برای تردد انتخاب کنند.

سخنگوی رزمایش تصریح کرد: در ادامه این برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی شده که سیستم‌های استاندارد ارتباطات مخابرات الکترونیکی دریایی هم برای اطلاع‌رسانی به کشتی‌های عبوری فعال باشد.

شایان ذکر است کانال 16 یک سامانه ارتباطی عمومی است که تمامی شناورهای کشورها می‌توانند پیام‌های خود مانند درخواست کمک اضطراری را از طریق آن ارسال و پیام سایر شناورها را دریافت کنند.

اخطار نداجا به چند جنگنده و ناو آمریکا در رزمایش ولایت ۹۴

نیروی دریایی ارتش در رزمایش بزرگ ولایت 94 که از صبح امروز مرحله اصلی آن در شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است، به چند ناو و جنگنده‌ آمریکایی که به منطقه عمومی رزمایش ارتش نزدیک شده بودند، اخطار داد.

با اعلام اخطار نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ها و ناوهای آمریکایی بلافاصله از منطقه خارج شده و وضعیت رزمایش ارتش به حالت عادی بازگشت.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز،نیروی دریایی ارتش به ناوها ائتلاف غربی حاضر در منطقه که قصد نزدیک شدن به منطقه رزمایش را داشتند که نداجا در دو مرحله به آنها اخطار داد و آنها پس از اخطار دوم مجبور به ترک منطقه شدند.

برخی فرماندهان در منطقه رزمایش می‌گویند، جنگنده ها و ناوهای آمریکایی با نزدیک شدن به منطقه عمومی رزمایش نداجا، اقدام تحریک آمیزی انجام داده‌اند اما با اقتدار نیروی دریایی و اعلام اخطار قاطع نداجا، مجبور به ترک منطقه شده‌اند.

ناوشکن البرز به کدام ناو آمریکایی اخطار داد؟

نیروی دریایی ارتس جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری رزمایش ولایت 94 که در منطقه شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی شمال اقیانوس هند در حالی برگزاری است، به یک فروند رزمناو آمریکایی که وارد آبهای محل رزمایش شده بود، اخطار داد و ناو آمریکایی را مجبور به ترک این منطقه کرد.

 یگان‌های نداجا به رزمناو یو‌.اس.اس مونتری با شماره بدنه CG61 اخطار داده است.

این رزمناو با 173 متر طول و 16.8 متر عرض دارد و بیشینه سرعت 32.5 گره دریایی (60 کیلومتر در ساعت) از جمله شناورهای کلاس «تایکاندروگا» آمریکاست که مجهز به موشک‌های کروز هستند.

آغاز رزمایش دریایی ارتش با اخطار به یگان های آمریکایی/ سامانه های موشکی و تفنگداران نداجا در سواحل مستقر شدند

این کلاس از ناوهای آمریکا می‌توانند موشک‌های «تاما هاوک» و «استاندارد» را برای مقابله با اهداف مسافت بلند شلیک کنند. همچنین این ناوها با حمل بالگرد و همچنین سامانه‌های راداری خود، قادر به انجام مأموریت ضد زیردریایی هستند.

 این رزمناو آمریکایی با اخطار ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «البرز» با شماره بدنه 72 مجبور به دور شده از محل رزمایش نیروی دریایی ارتش شده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز دراین باره گفته است: از آنجا که پیش بینی می شد آمریکایی ها برای کسب اطلاع از تاکتیک های ما به منطقه رزمایش نزدیک شوند، یک بار توسط هواپیمای گشت دریایی و یک بار هم از طریق ناوشکن البرز به آنها اخطار داده شد و آنها هم منطقه را ترک کردند.

وی گفت: شناور بیگانه با یگان پروازی خود به نزدیکی آبهای محل رزمایش آمده بود.

سیاری گفت: از آنجا که در این رزمایش ما از مهمات و تجهیزات جنگی از قبیل موشک و اژدر استفاده می‌کنیم، اخطار داده‌ایم که شناورهای بیگانه چه تجاری و چه رزمی نزدیک نشوند تا آسیبی نبینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: گویا هنوز قدرت دریای ایران برای برخی قابل باور نیست لذا سعی می کنند تا از نزدیک از اقدامات و توانمندی های ما مطلع شوند.

نکته جالب این است که در روزهای گذشته، نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز به این شناور آمریکایی اخطار داده بود.

تجهیز تکاوران نداجا به سلاح تک تیرانداز صیاد

نخستین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 از صبح امروز چهارشنبه با رمز یا زهرا(س) در منطقه شرق تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شد.

در روز نخست این رزمایش، یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش به‌منظور جلوگیری از احتمال نفوذ دشمن فرضی به محدوده آب‌های تحت کنترل و عملیاتی، با بهره‌گیری از کلیه‌ امکانات نسبت به رهگیری دشمن فرضی اقدام کردند و به مناطق مأموریتی از پیش تعیین شده اعزام شدند.

همچنین شناورهای سطحی، قایق‌های تندرو، یگان‌های پروازی، زیردریایی سنگین کلاس طارق و زیردیایی‌های غدیر نیز امروز در محورهای از پیش تعیین شده مستقر شدند.

از دیگر اقدامات انجام گرفته در روز نخست رزمایش ولایت 94، استقرار یگان‌های موشکی ساحل به دریا، تیپ‌های تفنگداران اعم از ستون‌های خودروهای تاکتیکی، راکت‌اندازها، توپخانه ساحلی، سایت‌های تاکتیکی جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی، سامانه‌های متحرک و تاکتیکی جنگ‌ الکترونیک و یگان‌های پروازی به مناطق مورد نظر ساحلی در محدوده رزمایش است که همگی با موفقیت انجام شد.


در مرحله استقرار تفنگداران و تکاوران دریایی نداجا در سواحل مشرف به منطقه رزمایش در سواحل مکران، برای نخستین بار تک‌تیراندازان تکاور نداجا با سلاح تک‌تیرانداز ایرانی "صیاد" در منطقه استقرار یافت.

سلاح تک تیرانداز صیاد، یک سلاح ساخت ایران است که با نام تجاری AM-50 شناخته می‌شود. این سلاح، شباهت بسیاری به سلاح تک تیرانداز  HS-50 اشتایر ساخت کشور اتریش دارد.

آغاز رزمایش دریایی ارتش با اخطار به یگان های آمریکایی/ سامانه های موشکی و تفنگداران نداجا در سواحل مستقر شدند
"صیاد" امروز در جریان استقرار تکاوران نداجا در سواحل

سلاح تک تیرانداز صیاد در نمونه صیاد 1 و صیاد 2 تولید شده که نمونه دوم این سلاح پیشرفته‌تر از نمونه نخست آن است. این سلاح قابلیت نصب انواع دوربین‌ها از جمله دوربین های حرارتی و دید در شب را داراست.

"صیاد"، سلاحی دقیق و به روز است که می‌تواند اهداف مختلف را در حداکثر برد 1500 متر و با گلوله‌های کالیبر 12.7 میلیمتری با دقت بالا هدف قرار دهد. سلاح صیاد 1 در هر دو نمونه، خشاب ندارد و باید گلوله را در جان لوله قرار داد.

صیاد وزنی در حدود 12 کیلو دارد و با طول حدود 1 متر و 50 سانتی متر، یک گزینه خوب برای شکار مهاجمان است.

شلیک موشک های نصر در رزمایش نداجا

در چهارمین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94، تعدادی از یگان‌های شناور سطحی نیروی دریایی ارتش، اقدام به شلیک موشک کروز «نصر» به سمت اهداف دریایی کردند.

 موشک «نصر» که قادر است شناورهای 3 هزار تُنی را منهدم کند، در کلاس موشک‌های کوتاه بُرد با قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها و بالگردها محسوب می‌شود.

{$sepehr_media_1364013_400_300}


موشک هوشمند و کروز نصر با قرار گرفتن در لایه‌های دفاع ساحلی مکمل خوبی برای پدافند ساحلی در کنار سامانه‌های توپخانه‌ای است که قابلیت انهدام شناورهای نفوذکننده به آب‌های ساحلی جمهوری اسلامی را دارد.

موشک کروز «نصر بصیر» نیز نسل جدید این موشک است که در شهریور ماه سال قبل با حضور رییس جمهور رونمایی‌شد.

این موشک، علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی، با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی عملیات در سکوت و هوشمندی مجاز شده است که می‌تواند در ارتقاء توان دریایی نیروهای مسلح مؤثر باشد.

رزمایش دریایی ولایت 94، در گستره‌ای به اندازه 3 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند در حال برگزاریست.

شلیک اژدر پیشرفته از زیردریایی ها و ناوشکن های نداجا

در چهارمین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94، انواع زیردریایی‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش با پرتاب اژدر و موشک، به انجام مأموریت محوله پرداختند.

به گفته امیر دریادار سیدمحمود موسوی سخنگوی رزمایش، در این مرحله از عملیات‌ها، زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر و زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق پس از شناسایی و رهگیری اهداف متحرک، با پرتاب انواع اژدرهای بهینه‌سازی شده و پیشرفته، اقدام به انهدام آنها کردند.

{$sepehr_media_1364022_400_300}


علاوه بر این، سایر یگان‌های شناور سطحی نیز در این مرحله از رزمایش پرتاب اژدر داشتند که ناوشکن جماران از جمله آنها بود.

به گزارش خبرنگار فارس، بالگرد AB212 نیز که پیش از این به سامانه راکت‌انداز و مسلسل مجهز شده بود، با اجرای آتش دقیق، نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده اقدام کرد.

حرکت ابتکاری برای زیردریایی غدیر در رزمایش نداجا

در چهارمین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94، عملیات بارگیری اژدر توسط زیردریایی‌های کلاس غدیر برای اولین بار در خارج از اسکله نظامی با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش، پس از انجام این عملیات با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این عملیات پس از ارتقاء سطح آموزش غواصان و کارکنان زیرسطحی نیروی دریایی ارتش در ارتباط با به کارگیری روش‌های نوآورانه و ابتکاری ایمن جهت بارگیری اژدرها در حداقل زمان ممکن به منظور تسریع در اجرای عملیات رزمی انجام شده و نتایج ارزشمندی نیز به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تأمین نیازمندی‌های یگان‌های زیردریایی کلاس غدیر با پیش‌بینی تدابیر لازم در کلیه بنادر صیادی و محلی در راستای آمادرسانی چابک انجام شده است.

به گفته دریادار موسوی غواصان نیروی دریایی پس از انجام عملیات خروج از زیردریایی در عمق دریا و با رعایت اصل استتار و اختفای کامل نسبت به انجام تخریبات زیردریایی و انهدام تأسیسات دشمن اقدام کردند.

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 در پایان اظهار داشت: امدادرسانی و انجام خدمات بهداشتی و درمانی رایگان توسط تیم‌های سیار پزشکی و بیمارستان‌های صحرایی به مردم منطقه، از دیگر اقدامات کارکنان نیروی دریایی ارتش در این رزمایش بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بهزاد ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اين يعني يك پسابرجام درست و واقعي ! و اينها يعني ايرانيان غيور
  • یک ایثارگر دوره شرافت ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    ای دلاور مردان سپاه اسلام وقتی ندای راه ما راه حسین است شما با فریاد یاحسین دلاورمردان سپاهی به هم می آمیزد لرزه بر اندام کدخدا ها و و یاغی های منطقه و جهان می اندازند و چه زیبا خاطرات صیاد شیرازی ها و همت ها و.... را تداعی می نماید یه امید پیروزی سپاه حسینی بر تمام سیاهی ها . یا حسین
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    جانم فدای حضرت زهرا(س) لطفا عکس بیشتری از رزمایش بذارید
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    درود بر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    جمارارن ناوشکن نیست خوشبینانه ناوچه حساب میشه
  • یک اذربایجانی ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    وقتی رمز رزمایش رو دیدم یاد عملیات کربلای ۵ افتادم، چون اون هم با رمز یا زهرا شروع شده بود برای شادی روح تمام شهدا خصوصا شهدای کربلای ۵ صلواتی ختم کنید
  • ناشناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    ماشاءالله حزب الله .
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    درود خدابردریادلان قهرمان وامنیت افرین ارتش حزب الله وسربازان بی ادعای ولایت
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اقتدار ایران اسلامی،رعب و وحشتی در دل استکبار انداخته که قدرت واکنش ندارند وفقط سعی در سانسور خبری اقتدار ایران اسلامی ومحور مقاومت هستند.درود بر ارتشیان قهرمان که در دریا وزمین واسمان ومرزهای زمینی ودریایی وهوایی امنیت افریدند واقتدار ایران را درمنطقه نشان میدهند و دل صاحب اصلی انقلاب حضرت مهدی عج و نائب برحق اقاامام زمان عج را شاد میکنند.
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام و درود بر دریادلان ارتشی،شیران ایران اسلامی،
  • ناشناس ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دوست عزیز در طبقه بندی بین المللی جماران حتی در بدبینانه ترین حالت هم ناوچه یا ناومحافظ ویا همون فریگیت هست و در طبقه بندی ایران کلاس سینا ناوچه هستند و کلاس موج که اوّلین فروندشون جماران هست ، ناوشکن هستند. صرفا جهت اطلاع اینو هم باید بگم که کلاس سینا در طبقه بندی بین المللی قایق موشک انداز سنگین هستند. حالا وقتی که به کلاس سینا میگیم ناوچه این بی انصافی هست که به کلاس موج هم بگیم ناوچه .
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دریادلان ارتشی،شیران ایران اسلامی،به هوش باشید که مزدوران امریکایی درپی تلافی اسیرشدن وابروی ازدست رفته خود درپی عملیات چندروز گذشته پاسداران قهرمان درخلیج فارس هستند.البته قدرت ارتش برای همه اثبات شده هست ووسعت بسیاربزرگ منطقه رزمایش دال براین اقتدارهست ودشمنان بخوبی میدانند ارتش شوخی بردارنیست وزیردریایی ها وناوشکن ها وتندروهای وموشکها وتکاوران قهرمان نیروی دریایی جواب دندان شکنی به هر ماجراجویی میدهند.خدایارتان باد قهرمانان وطن وعزت افرینان اسلام ومحورمقاومت....
  • بهزاد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    واقعا نیروی دریایی امریکا فوقالعاده پیشرفتس البته بیشترین سرمایه گزاری همراه بروزترین تکنولوژی انتظار بیشتر از این هم نباید داشت خوشم میاد فقط با یه رزمناو فوق پیشرفتشون میان پز میدن میرن...
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    به این قایق های جنگی افتخار می کنیم
  • unknown ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دریغ از اندکی شعور...امثال تو برای مملکت از سلاحهای اتمی دشمن خطرناک ترن...نوکر بی جیره مواجب...
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    این سلاح بسیار شبیه اشتایر اتریشی است(یعنی کپی)و سلاح بسیار مدرن و به روزی است(خشاب ندارد)
  • افشین تهران ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ناو و ناوچه و یا ناو شکن به اندازه و تناژ نیست بلکه به تواناییهایی هست که این شناورها دارن.
  • افشین تهران ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    به همه این قایقها و ناو چه ها و ناوها و ناوشکنها و زیر دریاییها باید افتخار کنیم.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    زشته با این گاریا میرین مانور میدین بهمون میخندند بخدا
  • داود ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    دم همه بچه های ارتش و سپاه گرم که خیال مردم رو از جانب امنیت راحت می کنند.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    جوک قرن رو سرودی بی سواد جماران ناوه ناو میفهمی
  • eagle ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    زنده باد ارتش
  • مخلوق خدا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    سردار بابایی میتونه بهترین الگو باشه وقتی که زمان جنگ یه قطعه ترمز هواپیما نبود دستور تعقییر تگاف جنگنده رو داد با توکل به خدا همچی شدنیه همچی
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    فقط خدا
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مهم اینکه همین به قول شما گاری ها می تونه یه رزم نامو چندین میلیون دلاری دشمن رو ببر زیر آب
  • علي ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    كاشكي اينقدري كه به فكر جنگ افزار ها بوديم به فكر وضعيت فرهنگ و اخلاق جامعه نيز مي بوديم !
  • متنفر از روشنفکران ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    اخه بدبخت عشق آمریکا تو فکر میکنی اگه مثلا جنگ شه و یه موشک از همین ناوای پیشرفته که تو داری یه جور خودتو براشون میکشی که انگار اونا هم وطناتن و ما دشمانت شلیک شه اونوقت تویی که طرفدار و نوکر بی جیره مواجب آمریکا بودی رو نمیکشه خانوادتو نمیکشه؟ فکر میکنی آمریکایی ها میگن نه این طرفدار ما بوده با این کاری نداشته باشید؟ اونوقت تو با ماها با هم خواهیم مرد اما یه فرق داریم که با افتخار شهید میشیم و تو تو اون دنیا هم تو جهنم خالدین فیها ای! و امثال من باید با همین تجهیزاتی که شماها مسخره میکنین جلو دشمن وایسیم تا شماها زبونتون دراز تر شه و دم از چرت وپرتای روشن فکریتون بزنید! بدبخت یه جور پز میدی از تجهیزات پیشرفتشون که انگار ضامن امنیت تو ان! اونا تهدید من و توئه! امریکا میخواد از اونا برا کشتن تو استفاده کنه!!! دین ندارید که ندارید لا اقل آزاده باشید
  • احمد ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    اونا پز میدن توخوشت میاد؟!!! البته ما هم با زیردریایی وپهباد ازشون عکس یادگاری می گیریم وبرای شما ارسال می کنیم تا وقتی رفتند دلتنگشون نشی....
  • احمد ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    گاری؟!!!!!!!!!!!!!! حالت خوبه؟ کی می خنده؟!!!! کسی که بخنده حتماً مثل شما خیلی حالش خوبه!!!!! ایران قویترین نیروی دریایی منطقه را داره وهمه هم می دونند، وبارها هم قدرتشو ثابت کرده، حالا شما به ناوشکن وزیردریایی وموشک وقایق های تندروموشک اندازو.... میگی گاری بستگی به حالت روحی وروانیت داره خدا مشکل همه بیماران را حل کنه....
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    دورد بر دلاورمردان سپاه و ارتش.
  • علی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    جایی که امنیت نباشه فرهنگ و اخلاق مردم میشه سربریدن انسانها. میشه جنایت و تجاوز به نوامیس مردم.جایی که امنیت نباشه میشه سوریه و عراق. و امنیت هم با پیشرفت در حوزه های نظامی و خود کفا شده تو این مقوله به دست میاد. پس خاهشا شعار نده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس