جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دولت یا مجلس که می­‌خواهد در رابطه با خدمت سربازی تصمیم­‌گیری کند بایستی با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ کند. دولت برخلاف توافق سنوات مشمولان غایب را از ۸ سال به ۵ سال کاهش داد.

به گزارش مشرق، سردار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره کاهش مدت سنوات غیبت مشمولان غائب به 5 سال در لایحه بودجه سال 95، گفت: تصمیم‌­گیری در رابطه با خدمت سربازی، مشمولان غایب و سربازان فراری برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است و دولت یا مجلس که می­‌خواهند در این رابطه تصمیم­‌گیری کند بایستی با ما هماهنگ کند. طبق هماهنگی که ما انجام داده بودیم، رسما به دولت اعلام کردیم که مدت سنوات غیبت همان 8 سال ثابت بماند و مبالغ جریمه هم افزایش پیدا کند. اما دیدیم که دولت برخلاف توافق مدت 8 سال را به 5 سال کاهش داده ولی قیمت‌­ها تغییر کرده است.

کمالی در ادامه افزود: به طور مثال بنابر مقررات فعلی جریمه زیر دیپلم برای کسی که 8 سال غیبت دارد 10 میلیون تومان است ولی این چیزی که الان پیشنهاد شده است کسی­‌که 5 سال غیبت دارد 10 میلیون می‌­دهد. در سال آینده اگر همین 5 سال مورد موافقت قرار بگیرد بایستی تقریبا 13 میلیون بدهد چون به ازای 5 سالش همان 10 میلیون را می­‌دهد و به ازای 3  سال دیگر به ازای هر سال تا 10 درصد جریمه اضافه می­‌شود یعنی عملا حدود 30 درصد افزایش دارد.

وی همچنین درباره مطرح شدن مواردی مانند حذف شرط داشتن کارت پایان خدمت از اخذ گواهینامه رانندگی و یا کاهش سنوات غیبت به 5 سال و مواردی از این دست که به نوعی بلاتکلیفی در میان جوانان بوجود آورده و باعث کاهش انگیزه رفتن به خدمت شده است، خاطر نشان کرد: به خاطر همین است که ما مخالفیم. ما می­گوییم به هر حال سربازی در کشور ما یک ارزش است و لازم و ضروری است. چون ما بخش عمده‌­ای از نیاز نیروی انسانی‌­مان را از سربازان تامین می­‌کنیم و لذا صدمه به سربازی در اصل به توان رزمی و بنیه دفاعی کشور صدمه می­‌زند و خدشه وارد می­‌کند. لذا با این افرادی که آگاهانه یا بعضا ناآگاهانه علیه سربازی اقدام می‌­کنند می­‌گوییم این یک تبعیض آشکار و تضعیف بنیه دفاعی است و کار درستی نیست. تصمیم­‌گیری در این حوزه برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است و نیروهای مسلح بایستی در این باره تصمیم بگیرند. به خاطر همین ما با این طرح دولت موافق نیستیم و بدون هماهنگی ما دولت این مساله را به مجلس برده است.

کمالی همچنین در مورد بحث ارائه یک طرح کلی درباره خدمت سربازی افزود: این‌ها بیشتر در فضای رسانه­‌ای صورت می­‌گیرد. تغییرات اساسی وجود ندارد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان در مورد طرح سرباز حرفه‌ای تاکید کرد: افرادی که این حرف‌­ها را می‌­زنند ازمسائل دفاعی و امنیتی بی‌اطلاع هستند. الان هیچ مهندسی در مورد مساله پزشکی اظهارنظر نمی­‌کند و هیچ پزشک متخصصی هم در رابطه با مسائل مهندسی اظهارنظر نمی­‌کند. متاسفانه یکسری آدم­‌هایی که بدون اطلاع و بدون کار علمی و تخصصی می­‌آیند بحث­ سربازی حرفه‌­ای را مطرح می‌­کنند در حالیکه اصلا سربازی حرفه‌­ای به هیچ وجه در کشور ما جواب نمی‌­دهد و ستاد کل به هیچ وجه دنبال چنین مساله‌­ای نیست.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجتبی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام خدمت سردار کمالی عزیز . خواستم بگم اگه شرط غیبت برا سال آینده همون 8 سال یا 9 سال باشد خب مشخصه که استقبالی از این طرح جدید نمیشه چون هر کسی که غیبت بالای 8 سال داشت و میخواست جریمشو پرداخت کنه خب توی این یکسال حتما اقدام میکرد . ولی باید تشکر کنیم از دولت محترم که این طرح جدید را پیشنهاد دادن و غایبین بالای 5 سال را معاف میکنند با پرداخت جریمه . و در ادامه میخواستم بگم جناب سردار کمالی عزیز ما میتوانیم با پرداخت جریمه هم به کشورمون خدمت کنیم . و همیشه خدمت به مملکت تنها پوشیدن لباس سربازی نیست . و میتونیم از طریق و راههای دیگه هم خدمت کنیم . با تشکر از دولت محترم تدبیر و امید
  • گیل مرد ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    همه شونو بفرستید تراختور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس