تیم فوتبال امید ایران در حالی فردا در دومین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف قطر میزبان می‌رود که این دیدار یکی از کلیدهای اصلی صعود به المپیک محسوب می‌شود. قطر را باید جدی‌ترین رقیب ایران در بازی‌های دوحه دانست.

ملاقات ستاره های ایرانی با همبازی‌های ژاوی!گروه ورزشی مشرق - تیم فوتبال امید ایران که در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک توانست با دو گل تیم سوریه را شکست بدهد، در دومین دیدار از ساعت 20 فردا جمعه و در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف قطر میزبان خواهد رفت. قطری‌ها هم در دیدار نخست خود در این مسابقات موفق شدند تیم چین را با نتیجه 3 بر یک شکست بدهند و آمادگی خود را به رخ دیگر مدعیان بکشند.

قطر میزبان که از حالا روی بازیکنان جوانش برای حضور قدرتمند در جام‌جهانی 2022 سرمایه گذاری می کند، قصد دارد هر طور که شده به‌عنوان تیم نخست گروه A بالاتر از چین، سوریه و ایران راهی مرحله حذفی شود و در پایان نیز سهمیه المپیک را کسب کند. اما عنابی ها خوب می‌دانند در تقابل با سربازان جویای نام ایران کاری دشوار را پیش روی خواهند داشت.

در ادامه به بررسی بازیکنان تیم امید قطر خواهیم پرداخت:

* 4 نفر از السد، 2 نفر لخویا

در پیروزی 3 بر یک قطر مقابل چین دو گل را یک هافبک - مدافع چپ پا زد. بدون شک عبدالکریم حسن کاپیتان امیدهای قطر با دو گلی که زد مرد اول بازی با چین بود. این بازیکن سودانی الاصل برای بازی در تیم‌ملی قطر تابعیت این کشور را پذیرفته است.

بررسی اسامی 14 بازیکنی که در دیدار قطر برابر چین پیراهن عنابی‌ها را بر تن کرده‌اند نشان می‌دهد 4 بازیکن از السد، 2 نفر از لخویا، 2 نفر از لیگ‌های دسته‌اول و سوم اتریش، 2 نفر از لیگ دسته دوم بلژیک و 2 بازیکن از الوکره و الریان با نظر فلیکس سانچس اسپانیایی وارد زمین شده‌اند.

* باتجربه‌ترین قطری اهل سودان است
در ترکیب اولیه سانچس دو مدافع چپ و راست قطری‌ها از السد انتخاب شده بودند. به این دو نفر دروازه‌بان السد مهند نعیم را هم اضافه کنید. در واقع سرمربی اسپانیایی برای سازماندهی تیمش در فاز دفاعی با استفاده از این بازیکنان مشکل چندانی نداشته و ندارد.

همان طور که اشاره شد برگ برنده قطر در بازی نخست عبدالکریم حسن سودانی‌الاصل بود. کریم در فصل جاری لیگ ستارگان 12 بازی انجام داده تا طی 863 دقیقه 3 گل به الوکره، العربی و الخریطیات بزند. حسن از سال 2011 تاکنون 87 بازی انجام داده تا طی 6 هزار و 380 دقیقه 13 گل به ثمر رسانده باشد.

شماره 3 السد برای تیم‌ملی بزرگسالان قطر هم 48 بازی انجام داده تا باتجربه‌ترین بازیکن امیدهای کشورش باشد. عبدالکریم سودانی طی 3 هزار و 551 دقیقه بازی ملی 6 گل به لبنان، مصر، کره‌شمالی، اسلوونی وهنگ‌کنگ زده تا یک هافبک - مدافع چپ گلزن باشد.

حسن در روز پیروزی یک بر صفر ایران برابر قطر (انتخابی جام‌جهانی در دوحه) 67 دقیقه حضور داشت تا شریک دیداری باشدکه با گل رضا قوچان‌نژاد به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

بررسی عملکرد قطری‌های بازی با چین در فصل جاری فوتبال

مهند نعیم (دروازه‌بان):

 عضو باشگاه السد، 5 بازی (450 دقیقه)، 5 گل خورده و انجام 2 کلیت‌شیت برابر الخور و الغرافه

مصعب خدیر محمد (مدافع راست):

 عضو باشگاه السد، 5 بازی (422 دقیقه) یک گل زده به ام‌صلال در هفته دوم لیگ ستارگان. از سال 2012 تاکنون برای السد 31 بازی انجام داده است. در لیگ 2015 قهرمانان آسیا 8 بازی انجام داده است.

احمد یاسر عبدالرحمن (مدافع میانی):

 عضو باشگاه لخویا، 11 بازی (960 دقیقه). از سال 2011 تاکنون 3 مرتبه قهرمان لیگ ستارگان شده است. برای تیم‌ملی بزرگسالان 11 بازی انجام داده است. احمد در لیگ قهرمانان آسیا هم از سال 2011 تاکنون 39 بازی انجام داده تا 3 هزار و 57 دقیقه این رقابت‌ها را تجربه کرده باشد.

فهد علی شانین (مدافع میانی): شماره 23 تیم امید قطر برای عضو دسته دومی AS اوپن در بلژیک است. فهد این فصل 6 بازی انجام داده تا 536 دقیقه حضور در لیگ دسته دوم بلژیک را تجربه کرده باشد.

احمد معین دوزنده (هافبک):

 یک ایرانی‌‌الاصل که دوست دارد با فرانک لمپارد مقایسه شود. معین هم عضو AS اوپن بلژیک است اما در فصل جاری لیگ دسته دوم این کشور به او بازی نرسیده است. دوزنده فصل 13 - 2012 عضو الجیش بود تا با این تیم نایب‌قهرمان لیگ ستارگان قطر شود.

عصیم عمر مادیبو (هافبک):

 ‌شماره 18 قطری‌ها برای تیم دسته سومی اف‌سی پاسچینگ در اتریش 4 بازی انجام داده است. عمر 19 ساله 168 سانتی‌متر بلندی قامت دارد (مادیبو در دقیقه 82 جای خود را به احمد فادل از الوکره داد).

علی اسدا... (هافبک دفاعی):

 شماره 8 السد چهره‌ای تاثیرگذار در تیم المپیک قطر دارد. علی اسدا... قنبر 22 ساله 11 بازی در فصل جاری لیگ ستارگان انجام داده است.  علی 23 بازی برای تیم‌ملی بزرگسالان انجام داده و از سال 2012 تاکنون برای السد 57 مرتبه وارد زمین شده. اسدا... از ابتدای نیمه دوم بازی با چین جای محمد مونتاری را گرفت.

محمد مونتاری (مهاجم):

این شماره 11 غنایی‌الاصل در فصل جاری لیگ ستارگان 10 بازی انجام داده تا طی 676 دقیقه 3 گل به الخور، السد و الاهلی بزند. مونتاری که سابقه بازی برابر تیم‌ملی بزرگسالان ایران را دارد، 13 بازی ملی انجام داده و 6 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم غنایی از سال 2012 تا 2015 برای الجیش 45 بازی انجام داد و 18 گل زد اما در ابتدای فصل جدید راهی لخویا شد. مونتاری توانایی بازی در پشت مهاجمان را هم دارد.

تامیم محمدالمهاز (مدافع):

در تیم دسته سومی لئونسای اسپانیا بازی می‌کند. تامیم 19 ساله که در سگوندا لیگ (2) 5 بازی انجام داده برابر چین 90 دقیقه به میدان رفت.

علی المعز (هافبک): در تیم دسته‌ اولی لاسک اتریش توپ می‌زند. المعز 20 ساله این فصل 7 بازی انجام داده و طی 233 دقیقه یک گل برای لاسک به ثمر رسانده است. علی 78 دقیقه برابر چین بازی کرد تا در نهایت جای خود را به احمد علی‌الدین بدهد.

احمد علی‌الدین (مهاجم):

شماره 17 قطری‌ها عضو الریان است و 3 بازی در فصل جاری انجام داده. احمد طی سال‌های 2011 تا 2014 برای الریال در لیگ قهرمانان آسیا 11 بازی انجام داده است.
احمد سال 2014 در ایستگاه ششم لیگ قهرمانان برابر استقلال مهاجم نوک الریان بود. در دیدار مذکور استقلال 3 بر یک به پیروزی رسید.

اکرم حسن عفیف (مهاجم):

یکی دیگر از بازیکنانی که به تیم دسته دومی AS اوپن بلژیک اضافه شده است. تیمی که یک سرمایه‌گذار عربستانی دارد. عفیف برای این تیم بلژیکی 7 بازی انجام داده تا 2 گل هم به تیم‌های جیلویس (هفته اول - 3 امتیازی) و لیرز (هفته پنجم) بزند.

* تصمیم سانچس

روی کاغذ نیمی از بازیکنان تاثیرگذار رقیب دوم شاگردان محمد خاکپور در تیم‌های خود مردانی قابل اعتنا هستند. امیدهای قطر در پست‌های کلیدی از تجربه کافی بازی در سطوح بین‌المللی برخوردارند. البته این نقیصه در فاز هجومی تا اندازه‌ای به چشم می‌خورد که شاید حضور یک چهره شناخته شده مثل محمد مونتاری آن را پوشش می‌دهد.

حال باید دید سرمربی اسپانیای قطری‌ها سانچس در دیدار با رقیب قدرتمند خود - ایران - از چه نفراتی در ترکیب اولیه بهره خواهد برد؟ بی‌شک تقابل مردان ایرانی در فاز هجومی با همبازی‌های ژاوی در فاز دفاعی تیم قطر می‌تواند نقطه عطف دیدار ایران و عنابی‌ها در ایستگاه دوم مسابقات انتخابی المپیک ریو باشد. آیا مدافعان السدی از پس مهاجمان ایرانی برخواهند آمد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 1
    لهشون میکنیم
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 1
    تیمی نیستند که جلوی ایران بزرگ بایستند. مردان ایرانی درهم میکوبند قطری ها رو. زنده باد فرزندان جوان ایران.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 0
    فوتبال ایران 40 ساله مرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس