کد خبر 465679
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: در 10 روز گذشته با کارهایی که با کمک محمود گودرزی انجام شد مشکل مالی استقلال و پرسپولیس کمی حل شد.

به گزارش مشرق، بهرام افشارزاده با حضور در برنامه ورزش و مردم، در مورد مشکلات مالی باشگاه استقلال و اینکه چرا بازیکنان این تیم کار را به تهدید نمی‌کشند، گفت: قبل از فصل مشکلات واگذاری وجود داشت که این مسئله حل شد. به همین خاطر ما و پرسپولیس برای گرفتن اسپانسر دیر اقدام کردیم. در 10 روز گذشته با کارهایی که محمود گودرزی انجام شد مشکل مالی دو باشگاه کمی حل شد. در یک باشگاه برای موفقیت نیاز به همبستگی و حضور مداوم مسئولان باشگاه است. موضوع مالی یکی از این مشکلات است. خوشبختانه استقلال به خاطر روندی که از 60 سال قبل داشته همیشه خوب کار می‌کند. اکنون با حضور پرویز مظلومی،‌ منصور پورحیدری و سایر مربیان توانستیم همبستگی را در تیم به وجود بیاوریم تا در فضای خوبی کار را پیش ببریم.

وی در مورد اینکه پرویز مظلومی اعلام کرده کادرفنی استقلال تا به الان پولی دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: در هفته‌های آینده پول کادرفنی و بازیکنان خارجی را خواهیم داد تا مشکل خاصی در این مورد نداشته باشیم.

مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد اینکه جاسم کرار به معضلی تبدیل شده است، تصریح کرد: موضع من در این مورد روشن است اما باید تابع سرمربی تیم باشیم. در هر صورت مشکلاتی وجود داشته اما امیدواریم این مشکلات کم شود. کمیته انضباطی باشگاه او را 30 درصد جریمه کرد و امیدواریم دیگر این مشکلات به وجود نیاید.

افشارزاده در مورد شورای المپیک آسیا عنوان کرد:این شورا از سال 1982 در کشور هند تشکیل شد و قبل از آن هر کشوری که مسابقات را برگزار می‌کرد مکاتباتی به سود خودش انجام می‌داد اما از سال 82 این شورا را تشکیل دادند تا از آن سال به بعد به مسابقات آسیایی سیستم خاصی داده شود.

وی یادآور شد: در آن جلسه که تشکیل این شورا تصویب شد،حضور داشتم.  قرار شد از سال 1982 کارهای مربوط به مسابقات از طریق شورای المپیک آسیا انجام شود. سی و چهارمین نشست این شورا در شهر عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود. در این جلسه رئیس کمیته المپیک ترکمنستان که رئیس‌جمهور این کشور است توضیحاتی را ارائه خواهد کرد. توماس باخ و شیخ احمد هم در این نشست حضور دارند.

وی در مورد پیشرفت ژیمناستیک در ایران گفت: می‌دانید بهترین‌های دنیا در رشته ژیمناستیک جزو کشور چین و کره هستند. سخت‌ترین آیتم در این ورزش خرک حلقه است که ورزشکار ما توانست در این آیتم به مقام سومی آسیا برسد که این کار بسیار بزرگی بوده است.

افشارزاده در مورد اینکه آیا نتایج المپیک لندن تکرار می‌شود، یادآور شد: هفته گذشته جلسه‌ای در این ارتباط در وزارت ورزش برگزار شد و قرار شد شورای عالی المپیک در مورد نحوه فعالیت فدراسیون‌های مختلف بررسی‌های لازم را انجام دهد. بدون شک نتایج کشتی فرنگی تلنگر خوبی برای ما بود و باید تا شروع رقابت‌های المپیک نواقص را برطرف کنیم تا بتوانیم به وضعیت خوبی برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به نظر می‌رسد بودجه‌ها بین فدراسیون‌ها با عدالت پخش نمی‌شود، عنوان کرد: وزارت ورزش محمود گودرزی، نصرالله سجادی و مناف هاشمی این مسئله را رصد می‌کند تا آنجا که من می‌دانم به تیم‌هایی که کسب سهمیه کردند، بودجه ویژه‌ای می‌دهند و حتی جوایزی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. شاید گاهی در برخی کارهایمان دچار اشتباه می‌شویم اما این مسئله عمدی نیست. متاسفانه ما چانه اول ورزش را کوچک گرفته‌ایم. ابتدا 27 فدراسیون داشتیم اما اکنون بیش از 50 فدراسیون داریم. در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده و کارها را رصد می‌کند.

افشارزاده در مورد اینکه در برخی رشته‌های پایه مسائل کمتر رصد می‌شود و گاهی شاهد استفاده از مواد نیروزا و گاهی شاهد مسائلی مثل کمبود بودجه هستیم، عنوان کرد: این مسائل درست است اما با وجود کمبود بودجه توقعات زیادی وجود دارد. شما ببینید ما در رشته دو و میدانی ورزشکاری مثل احسان حدادی را داریم که باید وضعیت او را به طور دقیق رصد کنیم. مثل اینکه صحبت‌هایی با مربی قبلی او انجام شده تا این فرد استخدام شود و کارها را پیش ببرد.

مشاور عالی وزیر ورزش در مورد انتخاب کیهانی به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: کیهانی آگاهی لازم را دارد و با توجه به جوانی و اینکه او جویای نام است فکر می‌کنم بتواند به موفقیت برسد.

وی افزود: ما در برخی رشته‌ها کسب سهمیه می‌کنیم اما مدال نمی‌آوریم. نمی‌توانیم در این شرایط ورزشکاران این رشته‌ها را فراموش کنیم. کسب سهمیه به تنهایی یک افتخار است و همین که ورزشکاران ما می‌توانند در میدان نبردی مثل المپیک به میدان بروند اهمیت زیادی دارند.

افشارزاده در مورد اتفاقی که برای حمید سوریان افتاد و او از سوی داوران از زمین اخراج شد، تصریح کرد: متاسفانه اینقدر محیط را برای سوریان سخت کرده بودند که او تحت فشار زیادی قرار گرفت.

وی در مورد اینکه سوریان خودش دوست نداشت در این مسابقه به میدان برود، گفت: به هر حال وقتی ورزشکاری تا این حد بالا می‌رود خودش دکتر خودش می‌شود و کاملا از وضعیت آمادگی و فیزیکی خود اطلاع دارد. باز هم می‌گویم اگر ما به مسائل تمرینی توجه کنیم می‌توانیم مقام‌های گذشته را تکرار کنیم اما در شرایطی که تغذیه،‌ استراحت،‌ تمرینات و سایر مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و کاملا آماده باشیم.

مشاور وزیر ورزش در رابطه با ضعف دیپلماسی ایران در ورزش تصریح کرد: اینکه بتوانیم نماینده‌ای در فدراسیون‌ها داشته باشیم نیاز به برنامه‌ریزی دارد. ما در کشتی توکل را داشتیم که می‌توانستیم افرادی را برای آینده در کنار او بگذاریم تا به این رشد برسند.جلسات اینچنینی برای مدیران فقط زجر است اما به خاطر کشورمان باید این افراد را پرورش دهیم تا بتوانند از حق ورزش ایران دفاع کنند. در وزنه‌برداری با حضور علی مرادی این کار را می‌توانیم انجام دهیم. در کشتی فردی مثل خادم است که می‌تواند این کار را انجام دهد. باید کسی که دارای چهره و شخصیت بین‌المللی است را در این راستا پرورش دهیم و با سرمایه‌گذاری بلندمدت از این بابت نتیجه بگیریم.

وی تاکید کرد:‌در المپیک بارها دیده‌ام خیلی از افراد دارای نفوذ با داوران تماس می‌گیرند و حق کشورشان را می‌ستانند. ما هم قصد داریم در راستای پرورش چنین افرادی قدم برداریم و حتی محمود گودرزی قصد دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و بودجه‌ای را به این مسئله اختصاص دهد.

افشارزاده در رابطه با اینکه آیا به موفقیت تیم فوتبال المپیک ایران امیدی دارد، اظهار داشت: اگر فدراسیون و کمیته المپیک این تیم را حمایت کند می‌توانند به موفقیت برسیند. اکنون فضای خوبی در این تیم حاکم است و باشگاه‌ها هم همکاری لازم را دارند. مثلا باشگاه استقلال 4 بازیکن در این تیم دارد. حضور فوتبال ما در المپیک یک حسرت بزرگ است. شما می‌دانید فوتبال یک وضعیت استثنایی در تمام رشته‌ها دارد. حتی اگر تیم ما در المپیک نتیجه نگیرد حضورش می‌تواند با پوشش‌های خبری زیادی روبرو شود و انعکاس بسیار بالایی دارد.

وی در مورد اینکه وضعیت تیم فوتبال المپیک را می‌پسندد، تصریح کرد: فعلا نقطه ضعفی احساس نمی‌کنم. اکنون افرادی مثل محمد مایلی‌کهن، محمد خاکپور، مجتبی تقوی و حبیب کاشانی در این تیم حضور دارند که افراد شایسته‌ای هستند. نباید اجازه دهیم این نفرات با کمبودی روبرو شوند تا تیم را به موفقیت برسانند.

مشاور وزیر ورزش در مورد اینکه آیا بین وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک ارتباط خوبی وجود دارد که بتوان به موفقیت تیم ملی امید امیدوار بود،‌عنوان کرد:‌وزارت ورزش علاقه زیادی به موفقیت فوتبال دارد اما گودرزی اعتقاد دارد کار باید روی اصول پیش برود و گاهی حقایق را می‌گوید که ما نمی‌خواهیم آن را قبول کنیم و برای ما سخت است. به نظر من اگر آب در دست فدراسیون است آن را باید زمین بگذارد و به تیم المپیک بپردازد.

افشارزاده در پایان در توصیه به جوانان عنوان کرد: جوانان ورزش کنند و از کارهای از قبیل دوپینگ بپرهیزند. ورزش کردن نشان دادنش بزرگ شدن بازو نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس