وزارت خارجه ترکیه در ادامه تنش‌های آنکارا و مسکو، به اظهارات اخیر وزارت خارجه روسیه درباره نقض حقوق کردهای ترکیه‌ای واکنش نشان داد و آن را «طنز سیاه» توصیف کرد.

 به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه به انتقاد و ابراز نگرانی روسیه درباره نقض حقوق بشر کردهای ترکیه‌ای توسط دولت این کشور واکنش نشان داد.

در حالی که تنش‌ها بین روسیه و ترکیه بر سر سرنگونی سوخو ۲۴ مسکو در سوریه همچنان ادامه دارد، دو کشور همچنان علیه سیاست‌های داخلی و خارجی یکدیگر موضع می‌گیرند.

به گزارش دیلی صباح، وزارت خارجه ترکیه امروز پنجشنبه به اظهارنظر اخیر وزارت خارجه روسیه درباره نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین ترکیه واکنش نشان داد و این انتقادات را به شدت رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده بود که «ما درباره تشدید خشونت در جنوب شرق ترکیه که به دلیل تداوم عملیات نظامی مقامات ترکیه علیه استان‌های کُردی صورت گرفته، نگران هستیم. گروه‌‌های حقوق بشری در باره شماری از قربانیان شامل زنان و کودکان گزارش داده‌اند».

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارنظر با ادبیاتی طعنه‌آمیز به «حاکمیت دموکراسی و حکومت قانون» در روسیه پرداخته و همچنین سیاست خارجی مسکو در قبال کشورهایی چون سوریه و حمایت آن از رئیس‌جمهور بشار اسد را محکوم کرده است.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه ادعاها علیه دولت قانونی و مشروع سوریه، مدعی شده که روسیه در حال حمایت از دیکتاتوری است که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

این وزارتخانه همچنین ابراز نگرانی و انتقادات روسیه درباره نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین را «طنز سیاه» خوانده و آن را به شدت رد کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    اردوغان = جنایتکار = قاتل = صهیونیست
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    ترکیه با تروریستها مبارزه میکند این طنز سال 2015 شناخته شد. میدونستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس