نوع استفاده از لفظ «تروریسم» توسط FBI در این حادثه، به روشنی نشان از استانداردهای دوگانه حاکمیت آمریکا دارد. گویی اگر شهروندان آمریکایی چنین حمام خونی راه انداخته باشند، نمی‌توان به آن «عملیات ترویستی» اطلاق کرد و اصلاً مگر می‌شود آمریکا هم «تروریست» تربیت کند؟ اما شواهد تاریخی نشان می‌دهد ایالات متحده از این تروریست‌های داخلی کم نداشته است.

گروه بین‌الملل مشرق- حداقل 14 تن بر اثر تیراندازی در مراسمی در مرکز نگه‌داری معلولان در ین برناردینو کالیفرنیا جان باختند و از 17 مجروح، حال 10 تن وخیم است. این خبری بود که دیروز بار دیگر احساس حوادث بیروت و پاریس را در افکار عمومی جهان زنده کرد،‌ اما خیلی زود، دیوید بودیچ معاون FBI در لس‌آنجلس اعلام کرد که صرفاً احتمال دارد که این یک «عملیات تروریستی» بوده باشد. نکته جالب در این میان، نوع استفاده از لفظ «تروریسم» توسط FBI است که به روشنی نشان از استانداردهای دوگانه حاکمیت آمریکا دارد. اوباما هم گفته «این حادثه احتمالاً تروریستی بوده ولی ما هنوز نمی‌دانیم.» گویی اگر شهروندان آمریکایی چنین حمام خونی راه انداخته باشند، نمی‌توان به آن «عملیات ترویستی» اطلاق کرد و اصلاً مگر می‌شود آمریکا هم «تروریست» تربیت کند؟ اما شواهد تاریخی نشان می‌دهد ایالات متحده از این تروریست‌های داخلی کم نداشته است.

باز هم تیراندازی و کشتار در آمریکا + فیلم

بار دیگر، قتل ناجوانمردانه

سه نفر دیروز ظهر به وقت محلی در تهاجمی ناجوانمردانه به مردم بی‌سلاح در یک سالن همایش در 55 مایلی شرق لس‌آنجلس هجوم بردند و پس از اتمام جنایت خود و عزاکردن جشن آنها، در یک خودرو SUV مشکی نشسته و فرار کردند. «دپارتمان سلامت عمومی منطقه سن‌برنادینو» این سالن را از Inland Regional Center که وظیفه خدمت‌رسانی به افراد دارای اختلال رشد را برعهده دارد،‌ اجاره کرده بود. بیش از 40 نفر از کارکنان این مرکز در طبقه فوقانی سالن مشغول به کار بودند که خوشبختانه مهاجمان به آنجا هجوم نبردند. آنها گفتند «صدای تیراندازی و جیغ و داد انسان‌ها لحظه‌ای را به وجود آورد که نمی‌خواهی باور کنی واقعیت دارد. واقعاً وحشتناک بود». این اتفاق در کمتر از یک هفته پس از قتل سه نفر توسط مردی مسلح در شهر کلورادو اسپرینگز رخ داد.

باز هم تیراندازی و کشتار در آمریکا + فیلم

 جَرِد برگوان رئیس پلیس سن‌برناردینو همچنین از تجهیزات مشکوک به بمب در محل تیراندازی خبر داد که منجر به حضور نیروهای خنثی‌سازی در محل شد. بلافاصله نام فردی به نام «سید فاروق» به عنوان مظنون اصلی منتشر شد. نام او در اواسط سال 2014 میلادی به عنوان بازرس دپارتمان سلامت عمومی ثبت شده است.

باز هم تیراندازی و کشتار در آمریکا + فیلم

همسر یکی از مجروحان حادثه که دو تیر به دست و یک تیر به شکم او اثبات کرده، به پلیس گفته که مهاجمین بدون اینکه سخنی بگویند، بلافاصله بعد از ورود به سالن، شروع به تیراندازی کردند.

چهار ساعت و نیم پس از وقوع حمله، نیروهای پلیس به خودرویی در یکی از شهرهای اطراف به نام رِدلَندز که محل سکونت سید فاروق نیز هست، مشکوک شدند و پس از تعقیب و تیراندازی، دو سرنشین آن که یکی زن و دیگری مرد بود را کشتند. در این تعقیب و گریز، یک پلیس نیز زخمی شد. نفر سوم نیز که از خودرو فرار کرده بود، بازداشت شد که گفته می‌شود احتمالاً‌ برادر فاروق است.

باز هم تیراندازی و کشتار در آمریکا + فیلم

برگوان اعلام کرد که «مهاجمین دارای اسلحه جنگی بوده‌اند، نه کُلت دستی. آنها گویی آماده شده بودند تا یک مأموریت را انجام دهند». دو تفنگ جنگی و دو کلت دستی در سالن محل حادثه پیدا شده که بلافاصله آزمایش‌ها برای یافتن اثر انگشا بر روی آن صورت گرفت. یکی از زنان شاهد حادثه گفته است مهاجمی را دیده که با ماسک و ضدگلوله مشکی از محل فرار کرده است. او گفت همه همسایگان با شنیدن صدای تیراندازی درِ ورودی خانه خود را قفل کردند. پلیس بلافاصله به همه شهروندان سن‌برناردینو ابلاغ کرده بود که در خانه‌ها و محل کار خود بمانند و مسیرهای ورودی را قفل کنند.

دیشب منزل سید فاروق محاصره شد و با توجه به احتمال بمب‌گذاری در مسیر ورودی به خانه، پلیس از یک روبات برای ورود به منزل استفاده کرد.

{$sepehr_media_1272974_400_300}

لحظات محاصره خودرو دو مظنون

جری براون فرماندار کالیفرنیا پس از وقوع این حادثه،‌ مراسم ایالتی سالانه چراغانی‌‌کردن درخت کریسمس را که قرار بود دیشب برگزار شود،‌برای ابزار همدردی با خانواده قربانیان لغو کرد. او وعده داد که مسئولان ایالتی «کالیفرنیا از هیچ کوششی برای اجرای عدالت در مورد این جانیان دریغ نمی‌کند».

هیلاری کلینتون در صفحه شخصی خود شاید اولین نامزدی بود که به این واقعه واکنش نشان داد. وی نوشت:«به نظر من این واقعه طبیعی نیست. ما باید کاری کنیم تا به استفاده خشونت‌بار از سلاح پایان دهیم». پس از او تقریباً همه نامزدها به این حادثه واکنش نشان دادند،‌ از جمله دونالد ترامپ، نامزد پرحاشیه جمهوری‌‌خواه که نوشت:«نیروهای پلیس موفق باشن! دست خدا همراهشون! الآن وقتشه که از پلیس‌مون تشکر کنیم!»

با توجه به احتمال ارتباط این حادثه با گروه‌های تندرو اسلامی،‌ مسئولان انجمن مردمی «شورای روابط آمریکایی - اسلامی» موسوم به CAIR که در کالیفرنیا فعال است و سال‌ها است در جهت ترویج اسلام عاری از خشونت که گاهی به رویکردهای لیبرالی نیز منجر می‌شود تلاش می‌کند،‌ امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری عملیات روز گذشته را محکوم کردند و اعلام کردند «ما هر گونه خشونت را در هر جای جهان محکوم می‌کنیم، زیرا وجود انسان‌ها ارزشمند است».


بدترین حملات مسلحانه را در تاریخ آمریکا بیابید

فاجعه اخیر هم از نظر تعداد مهاجمان و هم میزان تلفات در چند سال اخیر آمریکا کم‌نظیر بوده، اما بی‌نظیر نبوده است. نگاهی به حوادث تلخ این سال‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا دیگر باید به این جنایات عادت کرده باشند. خبرگزاری NBC فهرستی از این کشتارهای جمعی را به ترتیب تعداد تلفات منتشر کرده است:

* 16 آوریل 2007: 27 دانشجو و 5 معلم در مدرسه‌ای واقع در بلکزبرگ ویرجینیا توسط یک جوان 23 ساله کشته شدند تا بالاخره خود او نیز راضی به خودکشی شد. او در ویدئویی که برای خبرگزاری ارسال شده بود،‌ از تحقیر خود توسط اطرافیان گله داشت. 17 نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح شدند.

* 14 دسامبر 2012:‌ آدام لانزا خودش، مادرش، 20دانش‌آموز ابتدایی و شش تن از کارکنان و معلمان مدرسه Sandy Hook واقع در نیوتاونِ ایالت کانکتیکات کشت. او از بیماری ذهنی و آزار توسط دیگران رنج می‌برد، در حالی که دسترسی راحتی به اسلحه داشت. گفته می‌شود حادثه دیروز از زمان وقوع کشتار نیوتاون بیسابقه بوده است.

{$sepehr_media_1272975_400_300}

اوباما در کنار ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه اذعان کرد «آنچه ما می‌دانیم این است که اکنون الگویی از کشتار جمعی در این کشور وجود دارد که هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد. قدم‌هایی هست که می‌توانیم برداریم تا همه حملات مسلحانه اما این موارد خاص،‌ پی در پی رخ ندهد»

* 16 اکتبر 1991: مرد 25 ساله‌ای با نام جرج هنارد به کافه تریای Luby حمله برد و پیش از خودش، 23 نفر را به رگبار بست. تلفات این حادثه که در تگزاس رخ داد، در میان حوادث فاجعه‌بار در مراکز غیرآموزشی آمریکا در سال‌های اخیر بی‌نظیر است. هم‌اتاقی او گفت هنارد «از سیاه‌پوستان،‌لاتین‌تباران و همجنس‌بازان متنفر بود. او می‌گفت زنان، مار هستند».

18 جولای 1984: جیمز هوبرتی که خود پیش‌تر عضو نیروهای امنیتی بوده و اخراج شده بود، در یک فست‌فود مک‌دونالد در کالیفرنیا بر مردم آتش گشودو 21 تن از کارکنان و مشتریان را به برزخ فرستاد. برخی از قربانیان،‌کودک بودند. پس از یک ساعت از وقوع حادثه، یک تک‌تیرانداز موفق به شکار او شد.

اول آگوست 1996:‌ مادر، همسر و 16 نفر دیگر قربانی وحشی‌گری مردی شدند که بالای یکی از برج‌های دانشگاه تگزاس رفته بود. چارلز جوزف وایتمن که پیش‌تر در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد،‌ 30 نفر دیگر را نیز زخمی کرد. گفته می‌شود او در هفته‌‌های منتهی به جنایت از بیماری‌ای روحی و جسمی رنج می‌برده است. تیراندازی یک افسر پلیس به ماجرا خاتمه داد. کالبدشکافی بعد از واقعه نشان داد او از تومور مغزی نیز رنج می‌برده است.

20 آگوست 1986:‌ یک پستچی هم ممکن است جانی باشد. پاتریک هنری شریل که در ادموند واقع در اوکلاهما خدمت می‌کرد، 14 همکار خود را کشت و سپس به زندگی خود پایان داد. تنها موردی که در سابقه او بوده است، توبیخ توسط مافوق، یک هفته قبل از حادثه است.

{$sepehr_album_33966}
تصاویری از قتل عام در کالیفرنیا

20 آوریل 1999: باز هم مراکز آموزشی در آمریکا آماج حمله دو دانش‌آموز شد. اریک هریس و دیلِن کلیبولد، معلم خود و 12 همکلاسی را به رگبار بستند. این حادثه در لیتِلتُن کلورادو در یک دبیرستان به نام Columbine رخ داد. آن دو سپس به کتابخانه رفتند و خود را کشتند. آنها در نشریات دانش‌آموزشی نوشته بودند دوست دارند فجایعی چون بمب‌گذاری در اوکلاهما را تکرار کنند.

5 نوامبر 2009:
ندال ملک حسن در تگزاس، 13 نفر را کشت و 32 نفر را زخمی کرد. او سپس به اعدام محکوم شد. این واقعه در یکی از پایگاه‌‌های بزرگ نظامی رخ داد، بنابر این ارتش آمریکا وادار شد تا در ابلاغیه‌ای به مراکز نظامی، 78 دستورالعمل را برای شناسایی عوامل احتمالی بروز رفتارهای خشونت‌آمیز میان سربازان ارائه کند.

3 آوریل 2009: 7 ماه قبل از اینکه سرباز آمریکایی رفقایش را به رگبار ببندد،‌ مهاجر 41 ساله‌ به نام وانگ در یک مرکز خدمات مهاجران به قتل 13 نفر اقدام کرد و خود را نیز کشت. اوباما این جنایت را «خشونت بیرحمانه» توصیف کرد.

18 فوریه 1983: باز هم 13 نفر دیگر،‌ این بار توسط سه دزد در یک باشگاه قمار غافلگیر شدند و جان خود را از دست دادند. کوان فای ماک و بنیامین انگو به حبس ابد محکوم شدند اما وای‌چو انگو به هنگ‌کنک فرستاده شد.

باز هم تیراندازی و کشتار در آمریکا + فیلم
برادرزن فرد مظنون، در کنفرانس خبری شورای روابط آمریکایی - اسلامی حاضر شد تا با خانواده قربانیان همدردی کند

20 جولای 2012: آرورا در کلورادو شاهد قتل 12 نفر در سالن نمایش فیلم جدید بتمن بود. جیمز هلمز با 24 سال سن 58 تن را نیز در آن نیمه‌شب زخمی کرد. وکلای او بسیار تلاش کردند تا اثبات کنند که در زمان ارتکاب جرم،‌ دچار دیوانگی شده بود اما موفق نشدند و موکلشان به حبس ابد محکوم شد.

16 سپتامبر 2013: سرباز ذخیره 34 ساله بعد از قتل 12 نفر در پایگاه نیروی دریایی واشنگتن در جریان درگیری با پلیس کشته شد. او آرون الکسیس نام داشت.



منبع:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    این حوادث همشون با نظارت غرب انجام می شه سازمان های امنیتی این کشورها با هم همکاری گسترده دارن ضمنا اینترنت رو کاملا تحت تسلط دارن مکالمات تلفنی بدون اجازه قضایی و به صورت گسترده شنود و قفل می شه انقدر دوربین در کوچه پس کوچه ها نصب کردن که بارها مردم نسبت به شکستن حریم ها توسط این دوربین های بیشمار شکایت کردن پهباد ها و ماهواره های نظامی هم دائما رصد می کنن پلیس محلی ، اف بی آی و پلیس امنیت و پیمانکاری های امنیتی خصوصی هم که هستند مجری امنیت داخلی آمریکا ان اس ای هستش که بسیار قدرتمندتر چه به لحاظ نیروی انسانی و چه تجهیزاتی و ناشناخته از سی آی ای سازمان جاسوسی خارج آمریکاست ، شواهد مشابه رو بررسی کنید یکیش نبودن یهودیان موقع حادثه که یازده سپتامبر و حوادث پاریس هم همین شکلی شد با این حال به نظر می رسه که کنترل و هدایت صد در صد ندارن و کمی از دستشون در رفته شاید کنترل صد در صد رو اون 6 میلیون یهودی در جمعیت 350 میلیونی آمریکا داشته باشن ، همونجوری که انقدر قدرت دارن تا مثلا شهردار نیویورک بشن و لابی های پرقدرتی که دارن ، صهیون+آل سعود+انگلوساکسون+فرانسوی ها اضلاع مربع شیطان و باعث بدبختی ملت ها .
  • اسفندیار ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    آمریکا تروریست بالذات دولتی است
  • اسفندیار ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    درود بر احمدی نژاد مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    تروریست باید در مناطق لوکس و سفیدپوست نشبن و مرفه اقدام به خرابکاری کند. شتن معلول فایده ندارد و شاید دولت امریکا برای خنثی کردن اقدام تروریستی خودش معلولها را از بین برده باشد
  • اهوازی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    چرا بیشتر تروریست ها از عربستان سعودی هستند.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    کار سعودی ها حمار بوده
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    ببینم چند سال پیش که آمریکا و رژیم صهیونیسیتی زدن به تیپ و تار همدیگه که چرا آمریکا از اونا درست حمایت نکرده هر روز تو یه مهد کودک و مدرسه و دانشگاه و حتی سینما یکی تفنگ برمیداشت سی چهل تا آدم میکشت تروریستی نبود و منبعش هم معلوم نبود و ... حالا که میخوان لشکر کشی کنن به غرب آسی الان شده تروریستی؟!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    این حادثه را غرب مانند پارسال برای پنهان کردن اربعین راه انداختند تل همایش میلیونی اربعین دیده نشود. مانند شارلی ابدو که بلافاصله بعد از اربعین رخ داد
  • رسول ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    11سپتامبر های دیگر....جدیدا آمریکا برای ورود دوباره با قدرت برای ازهم پاشیدن خاور میانه برنامه ریزی میکند.تادرنهایت کمر ایران وجبهه مقاومت وروسیه وهرکه مخالف غرب است را برزمین زند لذا با کشتار مردم خود افکار مردم را منحرف میکند....ان شالله که دوباره به ذلت خواهد افتاد اللهم عجل الولیک الفرج
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • hossain ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    رفتار تروریستهای تکفیری وهابی تحت لوای رژیم مرتجع آل سعود هیچ ربطی به اسلام و مسلمین ندارد، این گروهک های تروریست پیرو فرقه وهابیت هستند که ساخته و پرداخته استعمار غرب میباشد
  • محمود ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق جان استان ما(بوشهر)هم اولین شهید رو تقدیم حرم بانو زینب کرد.شهید احمدی از دیار دلیران تنگستان به جمع شهدای مدافع حرم پیوست....
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    اون برادر زن نیست، شوهر خواهر است ...خانواده خانم همه پاکستان عربستان اند
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    کلمه اصابت به لحاظ املایی صحیح است نه اثابت . اصابت به معنای هدف قرارگرفتن و برخورد با هدف می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس