کد خبر 494925
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

سخنگوی عملیات ویژه ارتش اوکراین عقب نشینی تسلیحات سبک از مناطق شرقی این کشور را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، «لئونید ماتیوخین»، سخنگوی عملیات ویژه اوکراین اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور عقب کشیدن تسلیحات سبک با کالیبر کمتر از 100 میلی‌متری، از جبهه شرق اوکراین را به پایان رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کی‌یف و نیروهای دونباس، در اواخر ماه سپتامبر گذشته، به توافقی دست یافتند تا تسلیحات با کالیبر کمتر از 100 میلی‌متر را از مرز جبهه درگیری به عقب بکشند.

بنا بر این توافق، دو طرف 41 روز فرصت داشتند تا چنین سلاح‌هایی را از منطقه درگیری خارج کنند. سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا بر اجرا و چندو چون این امر نظارت می‌کند.

ماتیوخین، به تلویزیون محلی 112 اوکراین اعلام کرد، «ما به تعهدمان مبنی بر خارج کردن این سلاح‌ها پایبند بودیم و دیروز مهلت پایانی برای راستی‌آزمایی آن، از سوی سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا بود.»

در ماه فوریه گذشته، روسیه، فرانسه، آلمان، و اوکراین، توافقی را برای برقراری آشتی و صلح در اوکراین، به امضا رساندند که شامل آتش‌بس نیز ‌می‌شد. کی‌یف، و مناطق جدایی طلب لوهانسک و دونتسک، یکدیگر متهم می‌کنند که توافق را زیر پا گذاشته‌اند؛ این در حالی است که بنا به اعلام سازمان همکاری‌های امنیتی اروپا، از اول سپتامبر، به صورت کامل آتش‌بس در شرق اوکراین رعایت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    اخر عاقبت اطمينان به آمريكا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس