کد خبر 480255
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

سرمربی تیم ملی ایران گفت: ایران، سوریه یا عراق نیست.

به گزارش مشرق، تیم ملی بسکتبال ایران با هدایت درک باوئرمن سرمربی آلمانی در رقابت های قهرمانی آسیا به مقام سوم دست پیدا کرد و از کسب سهمیه صعود مستقیم به المپیک بازماند. قرارداد سرمربی آلمانی تیم ملی ایران با فدراسیون بسکتبال تا پایان مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که در صورت کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو به صورت خودکار تمدید می‌شد اما با سوم شدن تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا، هنوز تصمیمی در مورد آینده باوئرمن در ایران گرفته نشده است.

باوئرمن بعد از پایان این رقابت ها به زادگاهش در آلمان بازگشت و بواسطه همین حضور کوتاه مدت در ایران مورد توجه رسانه های آلمانی قرار گرفت.

باوئرمن در گفت‌وگو با یک سایت آلمانی درباره حضورش در ایران و کیفیت زندگی در این کشور گفت: ایران، کشور پررونقی است که مسلمانان قدرتمند و معتقدی دارد. همچنین ما در تیم خود 2 بازیکن مسیحی داریم که نشان دهنده آزادی ادیان مختلف است با این حال من فقط یک مربی ورزشی هستم که اهداف بزرگی را مد نظر دارم. ساختار ورزش در ایران خوب است. پروازهای ما از بهترین نوع (Business Class) پروازهاست، هتل‌های خوبی برای ما رزرو می‌شود و محل تمرین ما هم امکانات لازم را دارد.

وی درمورد اینکه زندگی در ایران چقدر مخاطره آمیز است، اظهار داشت: این مسائل در مورد ایران اصلا مطرح نیست. ایران، سوریه یا عراق نیست و شرایط پایداری دارد.

سرمربی تیم آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران درباره تفوات های فرهنگی میان ایران و آلمان ادامه داد: روش کار در ایران شبیه آلمان است ولی البته تفاوت‌هایی هم وجود دارد که طبیعی است. در جامعه ایرانی، ارزش‌های سنتی بسیار مهم‌تر از آلمان است. مثلا وقتی من به عنوان سرمربی وارد یک نشست و یا جلسه می‌شوم، همه حاضران به پای من بلند می‌شوند و یا وقتی می‌خواهیم وارد یک اتاق یا آسانسور شویم، سایرین به من تعارف می‌کنند و اولویت ورود را به من می‌دهند.

درک باوئرمن در پایان از آداب اجتماعی در ایران نیز سخن گفت: در ایران، بازیکنان جوان به بازیکنان با تجربه‌تر احترام زیادی می‌گذارند و این کاملا طبیعی است.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس