علاقه‌مندان به برند اپل در جریان هستند که چندی پیش‌فروش رسمی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس به صورت جهانی آغاز شده و طبق روال همه ساله اکنون کالبدشکافی آیفون ۶ اس قیمت قطعات بکار رفته در این محصول را مشخص کرده است.

 به گزارش مشرق، همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، قیمت نسخه پایه آیفون 6 اس از 649 دلار آغاز شده و این رقم تا مرز 949 دلار برای نسخه نهایی آیفون 6 اس پلاس نیز افزایش می‌باید. حال با بررسی‌های صورت گرفته از کالبدشکافی این محصول مشخص گردیده که چرا اپل کماکان به عنوان سودآورترین شرکت فناوری شناخته شده است.

آیفون 6S اپل در مجموع تنها 245 دلار برای این شرکت هزینه دارد

بر این اساس تقریب زده می‌شود که سخت‌افزار به کار رفته در هر عدد آیفون 6 اس با ظرفیت داخلی 64 گیگابایتی حدود 245 دلار برای شرکت سازنده خرج تراشیده است. این در حالیست که بایستی به این رقم هزینه‌های طراحی، تولید و بازاریابی را نیز اضافه کرد که در هر حال می‌توان دریافت نسل جدید آیفون 6 اس به عنوان یک دستگاه پول‌ساز برای کوپرتینوها عمل می‌کند.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت فروش این نسخه از آیفون خارج از قرارداد به حدود 749 دلار نیز افزایش می‌یابید که این رقم در آیفون 6 اس پلاس به مراتب بیشتر می‌شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط Teardown، اپل نسبت به سال گذشته برای تولید هر آیفون 6 اس حدود 16.5 دلار بیشتر هزینه می‌کند که به دلیل تراشه جدید، دوربین ارتقا یافته و تعبیه قابلیت تاچ سه‌بعدی در آن است.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس