کد خبر 470052
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸

مقام های برزیل با تعیین دانی دیان به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در برازیلیا به دلیل اینکه وی یکی از سران شهرک نشینان صهیونیست است، مخالفت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، دیلما روسف رییس جمهوری برزیل گفت: دانی دیان ساکن شهرک های صهیونیست نشین و از جمله از سران آن ها بوده است.
وی در ادامه از نتانیاهو و وزیر خارجه اش خواست از تعیین وی به عنوان سفیر این رژیم صرف نظر کنند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز در این خصوص نوشت: رییس جمهوری برزیل از طریق کانال های دیپلماتیک پیام هایی به مقام های صهیونیست فرستاده و خواستار لغو این حکم از سوی آنان شده است، چرا که اگر برزیل با سفیر شدن او در خاک خود موافقت کند، این بدین معنا خواهد بود که برزیل از طرح شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی حمایت می کند.
نهادها و سازمانهای بین المللی اقدام رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در اراضی غصب شده فلسطین را زیر پا نهادن قوانین بین المللی برشمرده و خواستار قطع تعامل تجاری با این شهرک ها شده اند.
شهرک سازی های رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که کشورهای اروپایی هم در این باره به رژیم صهیونیستی هشدار داده و خواستار توقف شهرک سازی های غیر قانونی و تضییع حقوق فلسطینیان شده اند.
رسانه های صهیونیستی در ماه فوریه گذشته طرح های رژیم صهیونیستی برای ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی طی سال های آینده را برملا کردند.
منبع: الف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس